Omatopic #2

Etsy inderdaad. Maar alleen als je t hobbymatig doet. Veel geld valt er niet op te verdienen tenzij je een trui breit in 2 uur.

1 like

@Solsikke @Bennielava ik kan niet breien :sweat_smile:
Ik zou graag handmade truien willen hebben, want handmade, maar kan t dus niet zelf :grimacing:

Wat je nog niet kan kun je leren!

@Bertha ik heb het wel geprobeerd, alleen krijg snel last van kramp in mijn vingers…ik hou het bij de naaimachine :relaxed:

Wat ik wel eens doe is gebreide truien in de kledingcontainer :grimacing:
Ik ben nu bijvoorbeeld een simpele velvet raglan trui aan het breien, maar 1. het velvet garen voelt gewoon viezig (blijft ook een laagje aan je handen zitten) en niet zacht en 2. het simpele raglan patroon met alleen maar rondbreien vind ik niet meer leuk nu ik “moeilijkere” patronen ook kan. Dus ik brei hem als tijdsverdrijf en dan gaat hij naar het goede doel haha. Het zijn wel gewoon prima truien opzich.

1 like

Als je een keer voor een goed doel een trui wil maken, wil ik dat goede doel wel zijn hoor :+1:

Haha ik vind ze niet mooi genoeg om cadeau te doen ofzo, ik draag m’n eigen truien ook alleen thuis hoewel iedereen zegt dat ze wel leuk genoeg zijn. Maar als ik eens een prachtexemplaar maak die ik zelf niet wil houden mag je hem hebben :grin:

1 like

https://www.virgoknits.com/

Zag ook gisteren dat _makerbee op insta wat dingen verkoopt maar zie t nu niet meer, Miss dat het al weg is

1 like

Peutertasje😊

15 likes

Wat doe je als je al 2 weken alleen maar alpacas haakt? Dan maak je natuurlijk ean baby alpaca.

Ik wil er een in elke kleur.

40 likes

Ah echt heel cute! Heb je hier speciale wol voor gebruikt of is dat lijfje een soort pompon?

1 like

Ik vind dit een waanzinnige kleur! Ik ga hier (denk ik?) een Bernadette vest van maken. Ik ga wel nog even op zoek naar andere leuke patronen.

3 likes

Wauw, mooie kleur inderdaad!
Ongevraagde tip; sla ruim garen in. Mocht je straks iets tekort komen, dan is het vaak lastig om de juiste kleur en verfbad opnieuw te vinden.

Daar heb je gelijk in!

1 like

Ik heb het weleens gehad met een deken en wens niemand de frustratie toe die ik toen had. :sweat_smile: Zoveel winkels bezocht voor de juiste kleur, en het is uiteindelijk gelukt maar het kostte flink wat tijd en moeite.
Sindsdien waarschuw ik iedereen die grotere projecten maakt met garen van Zeeman.

1 like

Dit garen

Tot nu toe t enige pluizige garen waar ik fatsoenlijk mee kan haken. En waarmee je ook een stukje uit kan halen als t niet goed gaat.

@marley Hele mooie kleur!

2 likes

Ik haak ook strak en ik pak daarom altijd een grotere haaknaald. Heb je dat al geprobeerd?

Ja, of een halve. Ik maak een paar proeflapjes en dan bekijk ik welke ik ‘t mooist vind.

1 like

Mooie kleur! Ik ben zelf heel erg fan van de Dream garens van Zeeman, die zijn ook zo lekker zacht.

Ik ben sinds een jaar ofzo weer aan het haken, maar het ziet er niet heel goed uit, haha. Ben het breien nu zo gewend, maar ik wil zo graag een knuffeldoekje haken, vind ze echt megaschattig.

Das niet geheel waar :wink:
Ik heb er gewerkt, het is wel zo dat soms bepaalde
Kleuren maar 1 seizoen te koop zijn. Maar dat het partijen kleuren zijn klopt niet :blush: