Omatopic #2

Deze 3 deze week afgemaakt. Die bruine moet nog afgewerkt worden, maar heb nog geen zin :stuck_out_tongue_closed_eyes:

19 likes

Lekker blaadjes sla haken in ‘t weekend!

23 likes

Hoeveel haaknaalden hebben jullie van de maten die je vaak gebruikt? Ik heb van de meeste wel meer. Maar uiteraard niet van die ik nu nodig heb. En ik kan m nergens vinden en ik kan me herinneren dat ie ergens slingerde maar hij is echt onvindbaar😭

1 like

Ik heb sowieso van 3,5 en 4 meerdere, die gebruik ik het meest. Als ik met een project bezig ben gooi ik alle bollen + de haaknaald bij elkaar in een bak, dan heb ik altijd de goeie te pakken. Sommige projecten liggen soms maanden half afgemaakt in een bak en ik vergeet vaak met welke naald ik bezig was, vandaar.

1 like

Ik heb dit weekend mijn zetel nog eens helemaal gestofzuigd en 2 haaknaalden terug gevonden. Eén onder de zetel en één helemaal weggezakt tussen de kussens. Wel allebei van die simpele pryms zonder handvat en die durven vaak uit mijn haaknaalden-etui te vallen.

1 like

Wat leuk door al die verschillende texturen. Heb je de bloemblaadjes gehaakt? Welk patroon heb je gebruikt?

Ik breek even in :blush:
Zijn er mensen die truien breien en dan bijvoorbeeld op Vinted verkopen? Bestaat zoiets?

1 like

Ik denk dat je dan eerder op etsy kunt slagen. Al zijn handgebreide truien vaak (en heel begrijpelijk) erg prijzig

Oh ik vatte hm andersom op! Zou het zelf idd ook echt niet doen, precies wat @Solsikke zegt

Dank je wel! Alles is geborduurd, ik kende deze steken ook nog niet, maar ze heten: woven picot stitches. Het patroon had ik nog liggen en die heb ik al een tijd geleden gekocht, ik gok toen nog via Ali… ik zal zo even zoeken naar een link

1 like

Etsy inderdaad. Maar alleen als je t hobbymatig doet. Veel geld valt er niet op te verdienen tenzij je een trui breit in 2 uur.

1 like

@Solsikke @Bennielava ik kan niet breien :sweat_smile:
Ik zou graag handmade truien willen hebben, want handmade, maar kan t dus niet zelf :grimacing:

Wat je nog niet kan kun je leren!

@Bertha ik heb het wel geprobeerd, alleen krijg snel last van kramp in mijn vingers…ik hou het bij de naaimachine :relaxed:

Wat ik wel eens doe is gebreide truien in de kledingcontainer :grimacing:
Ik ben nu bijvoorbeeld een simpele velvet raglan trui aan het breien, maar 1. het velvet garen voelt gewoon viezig (blijft ook een laagje aan je handen zitten) en niet zacht en 2. het simpele raglan patroon met alleen maar rondbreien vind ik niet meer leuk nu ik “moeilijkere” patronen ook kan. Dus ik brei hem als tijdsverdrijf en dan gaat hij naar het goede doel haha. Het zijn wel gewoon prima truien opzich.

1 like

Als je een keer voor een goed doel een trui wil maken, wil ik dat goede doel wel zijn hoor :+1:

Haha ik vind ze niet mooi genoeg om cadeau te doen ofzo, ik draag m’n eigen truien ook alleen thuis hoewel iedereen zegt dat ze wel leuk genoeg zijn. Maar als ik eens een prachtexemplaar maak die ik zelf niet wil houden mag je hem hebben :grin:

1 like

https://www.virgoknits.com/

Zag ook gisteren dat _makerbee op insta wat dingen verkoopt maar zie t nu niet meer, Miss dat het al weg is

1 like

Peutertasje😊

15 likes

Wat doe je als je al 2 weken alleen maar alpacas haakt? Dan maak je natuurlijk ean baby alpaca.

Ik wil er een in elke kleur.

40 likes