Omatopic #2

Weten jullie dan toevallig wanneer zeeman nieuwe kleuren krijgt? Of zijn dat geen vaste data dan.

Nee dat komt over 't algemeen gewoon binnen zodra een bepaalde kleur begint op te raken. Maar als je van een bepaalde soort wol een bepaalde kleur zoekt kan je vragen of ze het voor je willen bestellen. Dan is 't als 't goed is direct allemaal zelfde verfbad.

Welke set rondbreinaalden hebben jullie en hoe bevallen deze? Ik ben aan het overwegen om een set te vragen voor mijn verjaardag (krijg nieuwe voordeur :sob: dus mag iets duurder zijn dit jaar). En ik zou dit niet snel zelf kopen omdat ze toch best duur zijn.

De kleuren van durable zijn zo mooi :heart:

14 likes

Mijn nieuwe huis is in het centrum en het valt precies tussen een paar hobby winkels in.
Heb er nu al zin in om een lokale gerrie te vinden.

14 likes

Ik heb laatst de KnitPro Symfonie gekocht! Ik ben er erg tevreden mee, ze breien zo fijn en soepel. In het begin is het wel een beetje wennen, want ze zijn wat gladder dan m’n cheapo bamboenaalden van Sostrene Grene. Maar als je eenmaal gewend bent, wil je niks anders meer. Ik heb wel nog een kabel van 40cm erbij gekocht voor mouwen. Die zit niet standaard bij de set.

1 like

Chiaogoo!

1 like

Deze set? En 10 of 13 cm?

13 cm heb ik, 10 cm is best kort. Ik heb de set Tm 5 mm want brei niet zo vaak iets op dikkere naalden

1 like

Ik heb op aanraden van @Bertha en @Solsikke mezelf laatst een set van chiaogoo cadeau gedaan en omg dit is zo fijn!
Ik had eerst knitpro maar dat is echt prul vergeleken met dit. De kabels zijn veeeeel fijner (soepeler, geen gekke bochten meer) en ik verwacht dat deze ook niet zomaar gaan afbreken. De overgang van kabel naar naald is ook gladder.
Bij mijn knitpro zijn er al meerdere keren punten afgebroken, kabels afgebroken, bochten erin of kabel ‘geknakt’ bij de overgang naar de schroefdraad. Tot nu toe is chiaogoo echt mega veel fijner. Duur, maar zn geld waard denk ik!
(@Zompig sorry dat ik jouw suggestie afkraak, knitpro breidt zéker fijner dan sostrene grene en is heel budgetproof, heb het jaren gebruikt)

6 likes

Welke heb jij gekozen?

De set van 13 cm, met de naaldpunten 2.75mm tm 5mm. En dan heb ik nog los die van 3mm gekocht en wat extra kabeltjes. Die plasticen hartjes om de naalden extra g9ed vast te zetten zijn ook erg handig!

1 like

Even een haaktip tussendoor: Wanderingdeer doet op insta een soort CAL om je eigen adventkalender te maken met haak-mini’s. Maar natuurlijk ook gewoon leuk om mini’s te haken zonder ze in een adventkalender te stoppen :grin:.

https://instagram.com/wanderingdeer?utm_medium=copy_link

2 likes

Mijn kerstsokken zijn af! Vind ze niet kerstig genoeg dus wil nog een ander paar kerstsokken maken :laughing:

27 likes

En nu bedenken wat het volgende wordt…

23 likes

Heel mooi!

1 like

Dankje! En echt supersimpel. Nu nog een plekje om ze op te hangen ook :tipping_hand_woman:

1 like

Dit is mijn nieuwe favo topic! Ze veel leuke projecten :heart_eyes:
Afgelopen zomer heb ik in verveelde bui een borduurkit besteld voor beginners en ik ben echt hooked!

Ik ben nu bezig om het roze bakkerijtje af te ronden en daarna wil ik mijn eerste zelf ontwerp maken. Vandaag stoffen besteld bij splendid en hoop dat ze snel binnenkomen.

Nu ga ik weer verder met dit topic doorlezen en jullie werk bewonderen

28 likes

7 likes

Ik ga beginnen aan mijn eerste ‘moeilijke’ project: sokken voor de winter. Ik bestel meestal bij breiwebshop.nl Kunnen jullie mij een wolsoort/dikte van daar aanraden? Moet wel stevig en slijtvast zijn denk ik maar ook warm natuurlijk. Een makkelijk beginnerspatroon is ook welkom!

1 like