Omatopic #2

Welke heb jij gekozen?

De set van 13 cm, met de naaldpunten 2.75mm tm 5mm. En dan heb ik nog los die van 3mm gekocht en wat extra kabeltjes. Die plasticen hartjes om de naalden extra g9ed vast te zetten zijn ook erg handig!

1 like

Even een haaktip tussendoor: Wanderingdeer doet op insta een soort CAL om je eigen adventkalender te maken met haak-mini’s. Maar natuurlijk ook gewoon leuk om mini’s te haken zonder ze in een adventkalender te stoppen :grin:.

https://instagram.com/wanderingdeer?utm_medium=copy_link

2 likes

Mijn kerstsokken zijn af! Vind ze niet kerstig genoeg dus wil nog een ander paar kerstsokken maken :laughing:

27 likes

En nu bedenken wat het volgende wordt…

23 likes

Heel mooi!

1 like

Dankje! En echt supersimpel. Nu nog een plekje om ze op te hangen ook :tipping_hand_woman:

1 like

Dit is mijn nieuwe favo topic! Ze veel leuke projecten :heart_eyes:
Afgelopen zomer heb ik in verveelde bui een borduurkit besteld voor beginners en ik ben echt hooked!

Ik ben nu bezig om het roze bakkerijtje af te ronden en daarna wil ik mijn eerste zelf ontwerp maken. Vandaag stoffen besteld bij splendid en hoop dat ze snel binnenkomen.

Nu ga ik weer verder met dit topic doorlezen en jullie werk bewonderen

28 likes

7 likes

Ik ga beginnen aan mijn eerste ‘moeilijke’ project: sokken voor de winter. Ik bestel meestal bij breiwebshop.nl Kunnen jullie mij een wolsoort/dikte van daar aanraden? Moet wel stevig en slijtvast zijn denk ik maar ook warm natuurlijk. Een makkelijk beginnerspatroon is ook welkom!

1 like

Volgens mij hebben ze daar alleen drops fabel voor sokken

3 likes

Goed filmpje inderdaad! Wat ik me wel afvraag (n00b hier), zijn er geen dikke draden waarmee je dikke sokken kan breien? Ik zie eigenlijk alleen maar wolsoorten van fijn en zeer fijn staan nu ik erop let

1 like

Jawel, regia heeft bijv een 8ply.

2 likes

Botter IJsselmuiden - de Breibrink Zoiets?

1 like

Minipoes

26 likes

Te cute :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Heb dit werkje laatst gemaakt!

33 likes

Wow dat zijn een hoop Franse knoopjes, echt super gaaf!

Ik heb mijn eerste onderwerp gemaakt. Hiervoor kocht ik altijd kant en klare pakketjes en nu dus zelf aan de slag. Voor iemand die totaal niet kan tekenen ben ik best tevreden. Het wordt hopelijk een knus herfst tafereeltje

11 likes

Dank je! Maar dat is wel nog steeds draad die zo dun is voor een 2-3mm naald. Ik ben vooral gewend op 8-10mm, bestaan er geen dikkere draden om mee te breien? Het lijkt me ook enorm lang duren anders, of valt dat mee?

1 like

8 ply brei je op 4mm en dat gaat eigenlijk best snel! Ik heb ook 8 ply van Regia gekocht, zodat ik niet met 2,5mm hoef te breien :’)

3 likes