Omatopic #2

Volgens mij hebben ze daar alleen drops fabel voor sokken

3 likes

Goed filmpje inderdaad! Wat ik me wel afvraag (n00b hier), zijn er geen dikke draden waarmee je dikke sokken kan breien? Ik zie eigenlijk alleen maar wolsoorten van fijn en zeer fijn staan nu ik erop let

1 like

Jawel, regia heeft bijv een 8ply.

2 likes

Botter IJsselmuiden - de Breibrink Zoiets?

1 like

Minipoes

26 likes

Te cute :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Heb dit werkje laatst gemaakt!

33 likes

Wow dat zijn een hoop Franse knoopjes, echt super gaaf!

Ik heb mijn eerste onderwerp gemaakt. Hiervoor kocht ik altijd kant en klare pakketjes en nu dus zelf aan de slag. Voor iemand die totaal niet kan tekenen ben ik best tevreden. Het wordt hopelijk een knus herfst tafereeltje

11 likes

Dank je! Maar dat is wel nog steeds draad die zo dun is voor een 2-3mm naald. Ik ben vooral gewend op 8-10mm, bestaan er geen dikkere draden om mee te breien? Het lijkt me ook enorm lang duren anders, of valt dat mee?

1 like

8 ply brei je op 4mm en dat gaat eigenlijk best snel! Ik heb ook 8 ply van Regia gekocht, zodat ik niet met 2,5mm hoef te breien :’)

3 likes

Sokkenwol heeft als eigenschap dat het dun is. Het is een combi van wol en vaak nylon zodat het niet te snel slijt en zn vorm goed houdt.
Anders moet je eens zoeken op patronen voor sloffen/slofsokken. Maar voor gewone sokken ga je eigenlijk altijd uitkomen op dunne wol voor 2 tot 3 mm. Duurt niet mega lang want een sok is niet zo groor

2 likes

Deze oma heeft 8 zakken vulling gekocht en 17 euro bespaard❤

4 likes

Nee hoor, regia 8 ply brei je volgens het label op 4-5 mm. Ik heb het zelf op 3 of 3,5 mm ofzo gebreid maar brei wat losser. Sokken op 8-10 mm lijken me niet comfortabel :thinking: en het valt mee hoor, sokken van gewone sokkendikte kan ik wel in een dag of 4 of 5 breien. Maar ik brei niet voor het snelle resultaat, ik brei omdat ik het leuk vind.

https://www.langbroekertje.nl/catalog/product_info.php/cPath/40_215_2562/products_id/24712/osCsid/markf52odq7ihgf1bd35s3ioa7

1 like

Heeft iemand van jullie weleens milk cotton yarn van Alie geprobeerd?

Is dat veel goedkoper? Vond dat altijd wel tegenvallen qua prijs.

1 like

Nee ze verkopen het alleen daar :sweat_smile:

Oh wat lullig

Ik ga binnenkort een weekend naar Leiden! Komt een van jullie uit die buurt? Zitten er leuke handwerk- of wolwinkels?

Leuk! Volgens mij zitten er meerdere winkels. Ik was bij n steekje los en dat was niet heel bijzonder maar wel een hele leuke eigenaresse.

Is er een liefhebber van kleine rondjes haken die de benen van mijn kat wil afmaken? :sweat_smile:
Ik heb alle andere onderdelen uit ellende tussendoor al gemaakt, nu blijft alleen maar 25 rondjes per been en een nog kleinere staart over, heb zo’n hekel aan dat gepriegel.

24 likes