Omatopic #2

Ahhh dit is de Black friday actie van Joann in de VS. Voorgaande jaren betekende dit 3 voor 1 dollar, en met taxes kom je dan om 38 cent per streng uit. Dus ik denk dat ik m’n verzameling maar compleet ga maken, ik mis zo’n 200 kleuren en als ik dat nu koop kost het mij “maar” 78 dollar (± 70 euro).

Edit: ik kom nu tegen dat t vorig jaar 5 voor 2 dollar was… Dan kom ik op 90 dollar uit. Alsnog best netjes.

7 likes

Ik ben aan dit borduurwerk begonnen.

16 likes

In de plek waar ik nu woon zijn 3 hobby winkels en ik woon er precies tussen. Net deze drie halve meters gehaald bij de stoffenwinkel :heart_eyes:

10 likes

Is dit kruissteek? Is het een pakket of een los patroon?

Het is inderdaad kruissteek.

3 likes

10 points for Ravenclaw!

22 likes

Awesome!

1 like

Waar is dat patroontje van?

1 like

Weet iemand waar ik soortgelijke knopen kan vinden

Mag ook andere dieren en/of strass

Ik heb een vraag! Ik ben een supernoob wat breien betreft en ik kan nog net heen en weer breien zegmaar. Nu loop ik vast;

Ik ben bezig met een spencer en nu ben ik aan de bovenkant en daar wil ik nu een col aan breien.

Maar dan moet de schoudernaad afgekant worden en dan moet ik in het midden nog blijven breien. Maar als ik die schouder afkant dan blijft mn draad aan de buitenste zijkant en daar kan ik dan dus niet mee verder breien. Heb al gegoogled op ‘col breien’ ‘vorm breien’ ‘hoek breien’ etc maar ik vind niet zoveel.
Iemand een tip?

Edit: misschien mijn draad door alle steken heen halen voordat ik ze afkant? Dan moet ik dus een hele bol wol door 10 steken trekken, maar is niet onmogelijk :face_with_monocle:

Nog een edit: dat lost trouwens het probleem aan de andere kant niet op :sweat_smile:

2 likes

Je draad afknippen na het afkanten en op de plek waar je wilt, weer gaan breien? Of denk ik nu te simpel?

1 like

Je kunt ook alle steken (los!) Afkanten, dus schoudersteken en col steken.
En dan voor de col weer steken opnemen. Hoe dat moet zie je door op youtube te zoeken op pick up and knit

2 likes

Al gelukt! Ik kantte op een hele rare manier af, nu klopt het wel!

1 like

Op de markt!

1 like

Heb je ze ergens specifiek gezien?

2 likes

Volgens mij heb ik ze wel eens in Rotterdam gezien, maar je hebt daar zooooveel knopen. Je zou ook fourniturenzaken kunnen bellen bij je in de buurt.

1 like

Nieuw paar sokken er weer bij!

32 likes

Weer iets klaar :tipping_hand_woman:.

19 likes

170 strengetjes DMC borduurgaren gekocht :yum: omgerekend 68,38 voor betaald (actie was 5 voor 2 dollar)

38 likes

Echt jaloers hierop XD

2 likes