Omatopic #2

Hier Aïda borduurstof ivoor 7,1 kruisjes/cm = 18 count - 180 cm breed | Bestel online bij hobbygigant.nl

Oh keuze in kleur weet ik niet.

Dat is hier een kansloze missie helaas :grimacing:

13 likes

Patroon van Magnus and Quill

35 likes

Hoezo zien jouw foto’s er ook meteen zo goed uit. Hij is echt schattig.

2 likes

Ik doe niet meer dan een lamp aan zetten, foto maken voor een muur met mijn telefoon and that’s it. Maar thanks :joy:

3 likes

Zaten bij jou in deze vakjes een stukjes wol? Bij deze bij eentje en t lijkt echt onmogelijk om uit te zoeken

Ik ben begonnen met sokken breien en het rondbreien lukt op zich wel, maar ik kom er opeens achter dat ik elke keer een extra steek heb aan het einde van mijn breinaald. Mijn patroon bestond tot nu nu nog uit alleen rechtbreien (knit stitch), maar mijn laatste ‘knit stitch’ is ineens op elke naald dubbel, althans, bevat twee lusjes. Dus nu kom ik qua telling niet meer uit… wat doe ik verkeerd?

Nee, bij mijn vogeltjes zaten er nog geen garen in het raster, maar er wordt wel geadviseerd om dat te doen zodat je de kleuren uit elkaar kan houden. Waarschijnlijk is die bij jou zo ingewikkeld dat ze al een stukje voor hebben gedaan :sweat_smile: ik vond het op het plaatje wel wat makkelijker te zien dan op het raster, dus die hield ik erbij als ik het niet zeker wist.

1 like

Ja ik denk dat iemand m terug heeft gestuurd want er zat een draadje. En volgens mij verkeerd. Maar heb dus nul idee of t enigszins klopt omdat t totaaal niet overeenkomt met t geverfde. Maar mn moeder zegt dit gaat m niet worden. Dus ga nu gewoon t patroon maken en dan maar hopen dat ik de kleuren goed bepaald heb :sob: Wat een gedoe voor redelijk veel geld.

Als je op het plaatje kijkt dan zie je wel verschil toch? Dan kan je bepalen welke kleur garen er bij wel welke kleur op het stramien hoort.

Shit dan zitten er toch kleuren fout. Wat een kutgedoe.

Ik heb ook weer is wat afgemaakt :slight_smile:

En alweer bezig met de volgende. Wordt een winter vogeltje

27 likes

Doe je je draad wel over je naald als je begint met breien? Als je hem aan de voorkant laat hangen creëer je een extra steek namelijk. Ik kan echt niet uitleggen sorry, als ik een foto moet maken morgen, roep maar

Lastig te zeggen zo zonder foto :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het gaat dus om de linkersteek, dat is de laatste van het rijtje en die heeft dan ineens twee lusjes. @Nerys de draad hangt al die tijd gewoon aan de achterkant en doe ik niet anders dan de andere steken…

1 like

Ik zie geen enkel detail op de foto haha dus weet het niet misschien de lus niet goed van de naald laten glijden of ongelukkig ingestoken?

Shit sorry dat is ook echt heel lastig met dat donkere draad, ik probeer later een betere foto te maken. Ik vind het dus gek omdat ik meerdere rijen tegen ditzelfde probleem aanloop, ben opnieuw begonnen en bij het ribbreien niks aan de hand, maar bij het rechtbreien kreeg ik weer hetzelfde probleem :expressionless:

Ik denk dat ik weet wat er mis gaat, maar vond het moeilijk uit leggen in woorden dus heb een filmpje gemaakt voor je.

Is dit het?

VID_20211207_193504.mp4 on Vimeo

9 likes

Bedankt! Dit was inderdaad de oplossing. Ik haalde de draad bij het eerste stokje er inderdaad omheen i.p.v. ertussen :sob: jij ook @Bertha bedankt voor het maken van foto’s! Ik ga vol goede moed verder

Edit: precies ook wat @Nerys bedoelde denk ik nu (jij ook bedankt!)

5 likes