Omatopic #2

Heel erg bedankt voor de tips allemaal! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Voor dat stroeve niet door de draad glijden kun je je naald door je (vette) haar doen. Scheelt vaak veel!

Van de Action lol :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik zou ook op het einde meerderen, dat bepaalt idd mee de vorm. Er zijn verschillende manieren van meerderen, ik vind zelf de derde het fijnste (al is het ook even oefenen en gewoon worden). En zelf ben ik een luie breister, dus maak nooit een proeflapje (oeps).

@Bennielava oeps heb al aan het begin gemeerderd. Maar alsnog snap ik het niet zo goed, want als je naald af en de volgende toer breidt, zit ie toch aan het einde.

1 like

Ik snap wat je bedoelt inderdaad. Denk dat het bij dit patroon, omdat je maar 1 keer en gelijkmatig meerdert, niet zo veel uitmaakt idd. Maar in andere patronen wordt het gebruikt om bv aan 1 kant een bepaalde vorm te creƫren,en dan is het belangrijker. Ben benieuwd naar je truitje!

1 like

Je zou dan in de knoei kunnen komen met je right side en wrong side. Dat je meerderingen meer of minder zichtbaar zijn, anders dan voor het ontwerp bedoeld was.

Mijn beste vriendin is vandaag getrouwd en als cadeau heb ik twee cavia’s gebreid (ze heeft zelf drie cavia’s). Ik vind ze best goed gelukt :grin:

62 likes

Omg echt te schattig!

Ik heb ooit voor een vriendin een bruidpaartje lijkend op hun gehaakt en in een stolp gedaan.

1 like

Ahhhhh wat een super leuk cadeau, heel schattig!

3 likes

Best goed? SUPER CUTE EN GOED!

2 likes

Oh leuk, dit heb ik ook jaren gedaan! Nu niet meer maar altijd als ik dit zie denk ik zal ik weer…

Mag ik je een klein tipje geven (niet als kritiek bedoeld), als je je plaatje een beetje opbolt voordat je ze opplakt dan lijkt het nog mooier. De 1e plak je gewoon plat uiteraard, de plaatjes daar bovenop even met de goede kant op de prikmat leggen en met een theelepel zachtjes ronddraaiende bewegingen maken.

4 likes

Wat leuuuuk!! :heart_eyes:

2 likes

Dit deed ik vroeger ook! Heb heel wat kaarten geborduurd en eigenlijk alles wel bewaard.

Wat moet je met die lichtbak doen dan?
Ik neem aan dat je een prikmat en prikker hebt gebruikt voor het borduurwerk.
Die vrouw vindt het vast leuk als je zo’n kaartje door de brievenbus doet! Ik zie deze kaarten ook wel eens liggen bij de kringloop voor een paar cent, zijn altijd wel mensen die ze willen hebben.
Ik bedenk me nu dat ik ze ook verkocht aan bekenden haha :joy:

1 like

Ik vond het ook altijd heel ontspannend, misschien weer eens doen in de kerstvakantie ofzo. Al heb ik wel pas geleden het geprobeerd met bloemen, zal morgen een foto maken

1 like

Waarvan? :blush:

1 like

Heel leuk wolletje!

1 like

En @Zoeva de lichtbak kun je gebruiken om te embossen, daar zijn speciale mallen voor. Dan hoog je het papier op bepaalde plekken op zeg maar

West Yorkshire spinners

5 likes