Omatopic #2

Aha! Dat deed ik nooit, paste nooit in mijn budget
:sweat_smile:

1 like

@anon4775214

11 likes

De meiden hierboven borduren ook met zulke steken (de bloemen) en toen probeerde ik het op een kaart omdat ik geen stof voorhanden had. Wel een mooi effect hè, maar ik weet niet of dit papier stevig genoeg is. Wilde eigenlijk een heel bloemen rondje maken.

3 likes

Aw wat lief dat je dat zegt! Ik moet inderdaad minder kritisch zijn op m’n werkjes :sweat_smile: Deze waren wel lastig, ik had ze eerst met 5mm gebreid en toen waren ze veels te groot en leken ze op ratten, hahaha. En ik ben niet zo goed in al die onderdelen aan elkaar naaien. Maar je hebt gelijk, ze zijn mega cute :hugs:

1 like

Is dit een beetje oke? Het is mijn eerste keer borduren

6 likes

Het lijkt alsof je kruisjes niet allemaal dezelfde kant op gaan. Maar dat kan ook zo lijken. Belangrijk is om je kruisje altijd hetzelfde te maken. Dus altijd (in mijn geval) van linksboven naar rechtsonder en dan linksonder naar rechtsboven.

Verder ziet t er prima uit hoor!

Dat heb ik wel. Alleen linksboven was m’n eerste blaadje en die is rommelig geloof ik. Dankjewel! :slight_smile:

1 like

adventCAL van wolplein

16 likes

Heeft iemand tips voor een goed borduursetje voor beginners? Of een plek/webwinkel waar ik wat dingetjes kan kopen? Heb wat kringloopborduursels in huis maar het lijkt me zo leuk om zelf iets te maken!

1 like

De eerste twaalf dagen van mijn adventkalender.

Ik wil deze sokken maken met garen: pattern launch | 24 days socks — Potter & Bloom

En ik denk de rest gebruiken voor dit: https://www.woolandpine.com/seaglass-tee
Maar daar twijfel ik nog over…

23 likes

Na veel kruissteken weer eens vrij borduren proberen. Mezelf al meermaals gestoken en de naald is krom 🥲.

Deze gisteren afgemaakt maar omdat ik aida 18 gebruikte is de ovalen ring die ik ervoor kocht te groot XD

9 likes

Ik heb laatst bij Søstrene Grene voor iets van een tientje in totaal de basics gekocht (wat garen, een ring, stof). Dat was genoeg om mee te oefenen en te kijken of ik het leuk zou vinden.

2 likes

Dit is al gedaan van mijn Amsterdamborduurwerk.
Leuk om te doen, maar wel veel verschillende kleuren garen.

25 likes

Dank je wel! Heb vandaag bij Pipoos een setje gekocht om te kijken of het echt wat vind. Maar op die site staan zoveel leuke patronen dat ik al helemaal enthousiast ben, haha.

1 like

Heel mooi! Gebruik je een needle orgaziner? Zo nee, echt een aanrader! Je moet wel flink wat naalden hebben, maar het voordeel is dat je je naald erin parkeert tot je weer verder gaat met die kleur, en dat doe je eigenlijk bij alle kleuren. Dus waar je normaal veel bezig bent met nieuwe kleur in je naald doen enzo hoeft dat niet meer doordat je steeds een naald pakt waar de kleur al in zit.

1 like

Nee, ik gebruik geen needle organizer.
Maar als ik lees hoe enthousiast jullie zijn moet ik het toch eens gaan aanschaffen. Dank voor je tip.

2 likes

Oh, sorry, gebeurt me vaak tijdens het scrollen, te dikke duimen… ze zijn leuk!

Vind dit seizoen altijd zo lekker om te haken🥰

34 likes

Mijn schoonzusje is bijna jarig en is pas begonnen met borduren. Leek me leuk om haar een borduurpakket cadeau te doen, hebben jullie misschien tips voor een leuk pakket voor beginners? Ik zie echt heel veel op etsy en andere plekken maar er is zoveel aanbod en ik weet niet zo goed waar ik op moet letten :sweat_smile:

Irisborduurt heeft ook leuke van diertjes! Kruissteek voor beginners. Zijn van het merk Alisa, volgens mij van origine Russisch. Heb ik eens op Etsy gekocht ook, goed te doen voor een beginner vond ik (was ik toen ook :tipping_hand_woman:)

1 like