Leuk! Misschien wil ik dit wel doen met mn gemoedstoestand, welk cijfer de dag krijgt ofzo. Iets betekenisvoller dan de temperatuur lijkt me wel leuk.
Ben ik weer, haha. Ik heb Regia 4 ply gekocht, maar ik heb nog geen patroon voor sokken… Ik heb ze nog nooit gebreid. Wat is een goed patroon voor beginners? Ik wil graag met 3,5 of 4mm breien.
Weetje zeker dat je zo’n dikke naald moet gebruiken?
Ik vind dit patroon heel fijn, ooit door een forummer hier aangeraden, maar dat is wel 2.25 mm.
Edit: ik gebruik dit bericht meteen als dank aan die forummer (ik weet niet meer wie het was sorry). Ik ken dit patroon nu inmiddels uit m’n hoofd en tijdens saaie online meetings brei ik stiekem deze sokken
Thanks voor je antwoord! Ik heb deze wol extra gekocht omdat ik eerst met grotere naalden wilde oefenen, haha. Kleine naalden zijn eng. :’) Het patroon ga ik zeker opslaan, maar ik zoek dus echt een patroon voor grotere naalden.
Ik ben bang dat je dan verkeerde wol hebt gekocht. Regia 4 ply is normale sokken dikte en brei je op 2-2,5 mm
Ohhh! Haha
Er zijn niet zo heel veel patronen voor sokken met dikkere wol. Staat er geen verwijzing naar een patroon op het label?
Ik brei nu de Sunday socks maar die zijn met nog wat dikkere wol. Ik heb wel een keer sokken met 6 of 8 ply regia gebreid maar ben geen beginner, dus volgde gewoon mijn vaste recept tot wat ik dacht dat ongeveer zou passen
Wat vind jij de fijnste sokkenwol?
Mijn vader praat weleens over de sokken die mijn oma vroeger heeft gebreid voor hem en hoe stevig en warm die waren, zou graag ook eens een paar voor hem maken maar weet niet welke wol ik daarvoor moet kiezen. Ik heb zelf alleen ervaring met lang yarns jawoll en die vind ik niet perse warm (en ook niet heel lekker zitten trouwens, hebben meer mensen dat )
Mijn man en ik zijn niet zo gevoelig qua sokken dus maakt mij niet zoveel uit. Vind jawoll niet zo fijn breien, denk omdat het wat dunner is dan de meeste sokkenwol. Dus nog nooit sokken van gebreid! Maar ik draag verder alles wel graag. Mijn man krijgt sneller zweetvoeten ik heb het idee dat merino wat minder snel broeit dan scheerwol en dat dat dan wat fijner is.
Bij breibrink verkopen ze botter. Ik heb het idee day dst wel een beetje zulk garen is dat veel oudere dames wel eens hebben gebruikt. Is maar 20% wol en verder synthetisch dus misschien ook wel niet, maar dat denk ik altijd als ik dat merk zie.
Nee, er staat niks op het label, maar ik heb wel op de website van Schachenmayr een patroon gevonden! Het leek heel lastig, met een boemeranghiel (?), maar met wat googlen ben ik erachter gekomen dat dat gewoon German short rows zijn. Dat heb ik al eerder gedaan, dus dat moet wel lukken denk ik. Thanks voor je hulp!
@Zonderbloem Dankjewel, die link is echt superhandig!
Zo ontzettend leuk! Waar heb je het patroon van?
Denk gewoon deze.
Heb eindelijk al het garen op kaartjes gewikkeld en bij de rest van m’n garen gestopt. Op 5 kleuren na heb ik nu alle kleurcodes!
Mijn volgende “doel” is om de neppe kleuren die ik via ebay heb gekocht destijds te vervangen voor echte dmc. Maar dat komt nog wel een keer.
Wat ga je goed!
Mijn nek moet op de volgende manier afgekant worden:
Samenvatting
Now finish the neckline.
The ribbed edge is folded in half towards the wrong side and attach it by knitting 1 st from your needle together with the corresponding st in the pick up edge.
Remember to bind off loosely to make sure that your head fits through the opening.
Weten jullie een Engels filmpje of een zoekterm voor deze techniek? Ik wil het even zien voordat ik eraan begin zodat ik weet dat ik het goed doe.