Ooooh dit zie ik mijn moeder ook nog wel maken, wat ontzettend schattig
Uitbesteden is altijd een goed idee
Oh het is een heel mengelmoesje geworden, omdat het garen uit het patroon niet hier te krijgen zijn. In het patroon wordt ‘I love this yarn’. gebruikt, wat acryl is en wat ik liever niet gebruik. Ik heb echt een mengelmoesje aan soorten katoen gebruikt. Wel alles op haaknaald 4,5 - 5 mm, maar niet 1 specifiek merk.
Ik heb Scheepjes Cahlista gebruikt (was niet mijn favoriet), LINIE 341 SANDY BIG, Durable double four en nog wat uit een lokale winkel hier.
Oooh wat lief dat je het uitgezocht hebt, dank je wel!! Dus het is niet nodig om met allemaal verschillende soorten haaknaalden aan de slag te gaan? Ik zag dat er in het patroon 3 verschillende gebruikt worden namelijk.
Echt heel inspirerend inderdaad, ik ga er ook mee aan de slag
Heb ik wel gedaan! Ik heb de rups op 5 gemaakt (had volgens mij niet goed gekeken en was daar gewoon mee begonnen) en heb het eten op 4 mm gemaakt. Ik heb het lollystokje op 2,5 of 3 mm gemaakt, want die werd anders echt te groot. Maar voor de rest was alles 4 of 5 mm
Oooh leuk! Have fun! Ik zit nu kleuren uit te zoeken voor de uitbreiding ervan haha. Ik heb de cocon en vlinder op de planning staan (misschien kerstcadeautje )
Iemand ervaring met patronen van Bomb the brand? Ik vind hun hobo bag patroon heel erg leuk, maar je krijgt alleen de video instructies erbij als je daar nog eens een los les formulier van koopt van €65(!). Oftewel; is het een beetje goed uitgelegd in het patroon, of als redelijke beginner beter niet doen zonder video?
Als een patroon aangeeft dat je tubular of italian bind off moet gebruiken, doen jullie dat dan ook? Mijn brein krijgt die echt niet uit mn vingers, maar het is wel heel mooi. Benieuwd naar wat jullie doen, en of jullie goede alternatieven hebben!
Nee nooit, haha. Wel een paar keer geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om het netjes te doen. Dus ik doe een normale cast off of een surprisingly stretchy bind off als dat nodig is. Ik vind dat vaak nog mooier uitzien ook.
Ik doe Italian meestal wel want mooi en ik vind het ook wel rustgevend om te doen eigenlijk! Maar als ik er geen zin in heb doe ik afhankelijk van hoeveel stretch ik nodig heb gewoon een losse normale of stretchy bind off.
Ik probeer nu deze methode en het wordt volgens mij wel enigzins zoals de italian bindoff: Dusana on Instagram: "My life has changed thanks to Mirja from @knitting4compliments ! This is such and easy alternative to Italian bind off ☺️ and looks perfect! Do not forget to twist your knit stitches first and then.. K2tog, p1, Slip 2 sts back to left needle Bring 2nd stitch over 1st stitch Repeat Pattern : #fusillibalaclava by @honzikovaknitwear Yarn: @foacreatives #knittingvideo #knittingreels #knittingtechniques #knittingtechniquetutorials #italianbindoff"
Vraagje over dit boek hoe groot zijn de figuurtjes gemiddeld ongeveer ?
Als ik German short rows gebruik krijg ik altijd gaatjes. Ik heb al geprobeerd om vaster te breien of net niet. Al de tutorials laten gewoon zien hoe het moet en het lijkt zo simpel… Iemand die enig idee heeft hoe dat komt?
Sarah K Benning heeft 20 van haar meest gewilde patronen weer beschikbaar om te kopen:
https://sarahkbenning.com/skbdiy-digital-patterns
Weer een nieuw projectje. Dit keer een kleintje. Ik wilde een keertje goudborduren, dus ik verzamelde afgelopen maand materiaal ervoor.
Het wordt uiteindelijk een paardenbloem. Ik verwacht dat ik midden/eind mei er wel klaar mee ben