Heb je gelet op hoeveel count je stof is? Daardoor kan het groter/kleiner uitvallen
Nou nee, dacht 14 te hebben maar dus kleiner. Maak nu eerst deze stof op en koop dan het goede formaat.
Hoe lang ben je er mee bezig geweest? Met het (leren) maken?
Ik kan niet haken maar ik vind het wel een heel mooi kraamcadeau voor twee zwangere vriendinnen en misschien voor de verjaardag van m’n nichtje die 2 wordt
Maar waarschijnlijk haal ik te veel op m’n hals
3 maken is echt heel veel! Ik heb er ongeveer 4 maanden over gedaan en dat met dagelijks haken. Uiteindelijk ging het sneller omdat ik bepaalde technieken onder de knie had, maar het kost echt heel veel tijd. Plus m’n nek heeft er enorm onder geleden verwacht niet dat dit een project is dat je zomaar even doet en dat dan keer 3… maar als je het wil doen, begin dan met je nichtje. Zij heeft een goede leeftijd ervoor en dan kan je de rupsen erna nog altijd nog een keer maken als de kinderen van je vriendinnen jarig zijn
Oké oké duidelijk dan ga ik het heroverwegen
Is dit dan niet wat?
Ik ben geen haker, maar het lijkt mij een redelijk makkelijke vorm (?). En dit is dan niet gelijk zo’n gigantisch project. Dus als je haken 10x niks vindt, is het nog een beetje te overzien
En je kan waarschijnlijk ook wel andere patronen vinden van zo’n soort rammelaar
Een baby gaat hier ook niks aan hebben, dus die kan je best uitstellen als je er na 1 nog zin in hebt haha
Ja ik dacht met het oog op de toekomst! Maar die suggestie van @Schaakmat vind ik heel goed. En bedenk nu: m’n nichtje heeft zo’n clip die je aan haar kleding kan clippen waar haar speen aan kan hangen, met een madeliefje aan de clipkant. Dat is misschien ook wel makkelijk zelf te maken en een patroon voor te vinden (als kraamcadeaus dus, m’n nichtje heeft al zoiets en volgens mij gebruikt ze die speen niet zo veel meer)
Ik ben nu bezig met orchideeën te maken. De tak is in elk geval af
En mijn moeder is bezig met het breien van babykleertjes voor het tien dagen pakket
@Schaakmat dit is tot en met 30 april
En dit was de vorige versie met de oudere temperatuurkleuren. De nieuwe is veel fleuriger
Na het verwijderen van het vlies even gewassen en twee dagen laten drogen. Ik had geen zin om het nu perfect in de borduurring te doen en helemaal af te werken, zo is het voor nu helemaal prima. Ik ben vooral blij dat ik na zo’n lange tijd weer iets heb afgemaakt.
Het patroon is van Florals and Floss.
Heb gisteren een nieuwe hoop klaar gemaakt en vanavond mee begonnen. Dit patroon is van Sarah K Benning
Ik heb bij een Amerikaanse dyer (Ruby & Roses) een prachtige kleur gezien. Had hem bijna afgerekend maar vergeet altijd dat verzenden van USA naar Nederland zo duur is (€33) 🫣 weet iemand van jullie misschien een Nederlandse verver/dyer, of een merk wat hier te koop is, die iets soortgelijks qua kleur heeft? Het is een koele kleur, beetje Lila/lavendel kleur.
Hobbii Friends Misty Violet?
Pica Pau Lavender?
Twister solid Light Purple?
Stylecraft Parma-Violet
Knitting for Olive heeft deze kleur!
En Filcolana ook, in meerdere weights, zoals deze:
Ohh die knitting for Olive is perfect, helemaal niet aan dat merk gedacht. Dank je wel 🫶🏻
Iemand nog een leuk haak patroon voor een zomerse top? Ik blijf maar eeuwig scrollen
De abuela tank? Die heb ik vorig jaar gemaakt.
Zelf ben ik aan het twijfelen over de sabai top, maar dat is een brei patroon.
Oh ik lig ook al eeuwen te scrollen en opslaan. Heb combi van haken en breien opgeslagen, maar qua haken heb ik in mijn lijst nu:
- box top
- rosal (meer vestje dan top)
- sagebrush tank top
- amma granny square top
Misschien inspireert het je!