Omatopic #3

Aangezien ik een overvloed aan creatieve spullen heb, wil ik heel graag wat gaan verkopen.
Hier zitten ook veel creatievelingen, dus ik dacht: even polsen of er interesse is.

Ik heb bijvoorbeeld een weefraam, lightpad en borduursetjes. Maar ook heel veel verschillende soorten pennen zoals van TomBow en brushpennen van Pentel. Tot slot ook nog onwijs veel voor bullet journaling, zoals papier, stickers, washi.

Mocht er interesse zijn, dan kan ik foto’s maken.

1 like

En nu tot en met 31 mei. Mijn rug, nek en hoofd zijn blij dat ik weer helemaal bij ben :joy:

18 likes

Voor alle haakoma’s: wat is een goed haakpakket/boek/account of youtube tutorial om mijn kind van 9 te leren haken? Ik kan aardig borduren maar echt absoluut niet haken, en zij wil het heel graag leren maar komt er niet helemaal uit. Ik heb ook geen hakende vriendinnen die haar even op gang kunnen helpen

Ik vind de filmpjes van wolplein op youtube voor breien en haken altijd heel duidelijk, ze hebben misschien ook wel een boek!

3 likes

Mijn dochter van 5 wilt het ook graag leren. Ik heb haar van het weekend met een dik garen laten zien hoe ze een chain kan maken, op haar vingers. Daar oefent ze nu mee. Daarna met een haaknaald chain oefenen, maar gister lukte dat nog niet dus heb gezegd dat ze even wat meer op haar vinger moet oefenen. Daarna met single crochet met dit filmpje die vond ik wel duidelijk: https://youtu.be/bqqqnwHNKcw?si=e9jJo_MZnUdPwkcS

@Cactusje voor mijn dochter heb ik wel interesse in de light pad, ze trekt graag dingen over met tekenen. Wil je een dm sturen welke het is, foto en wat je qua prijs in gedachten hebt?

Het boek Ik leer haken van Lucinda Guy is echt heel fijn voor de beginnende haker. Vaak ook op marktplaats te koop.

Mocht ze ergens vastlopen, mag je me altijd dm-en met foto’s. Ik heb vroegah haakles gegeven.

2 likes

Ah dankje! Het recht haken gaat wel goed, maar zodra ze iets anders wil lukt het nog niet en ze heeft zeeeer weinig geduld :sweat_smile:

Herkenbaar hoor. Kwam er in het begin ook nooit uit en smeet het dan in de hoek. Het is inderdaad fijn om iemand naast je te hebben als je er niet uitkomt.
En er zijn hier best veel hakers die graag helpen.

Wel leuk dat ze het probeert!

3 likes

Misschien is het gezellig om een keer samen naar een haak- of handwerkcafé te gaan? Daar zijn vast en zeker mensen die haar wat dingen willen leren.

2 likes

Random vraag, maar heeft iemand tips om liggend te haken? Ik heb een hernia en zitten is lastig, maar kan wel goed liggen haha.
Misschien een makkelijk te volgen tutorial of iemand die ook wel eens liggend haakt :rofl:

Ik heb ook een hernia gehad vorig jaar en kon ook niet zitten, maar wel gehaakt. Kon wel beetje ergens tussen liggen en zitten in onderuit hangen op bed met wat kussen. Niet echt anders dan zittend haken. Wel alleen kleine makkelijke dingen, want had echt nergens head space voor door de zenuwpijn. Kan je alleen helemaal gestrekt liggen?

1 like

Op m’n zij kan wel maar onderuit gezakt juist niet want dan belast ik m’n onderrug te veel.
Ik heb op TikTok video’s gezien van onderzetters die je ook dubbel kan vouwen als een soort bloemboeketje, misschien ga ik dat eens proberen.
Maar wat jij zegt inderdaad, lastige dingen trekt m’n hoofd niet. Kan uit m’n hoofd wel een muts haken, rechttoe rechtuit maar die heb ik al zoveel en het is geen muts weer meer haha.

Oh dat is wel anders idd want op mijn zij kon ik juist niet. Sterkte iig!

2 likes

Ik ben bijna klaar met de eerste blaadjes van de orchidee, dus ik vroeg even advies welke kleur geel ik moet gebruiken voor de bloem gedeelte (met voorbeelden). Het advies:

Kies de geel die jij het mooiste vind :woman_facepalming:t2:

Ik denk dat het een mix wordt van verschillende geel draden. In het bloemblad zitten als zes verschillende draad kleuren

11 likes

Mooi! Word dit weer stumpwork ofzo ben even de naam kwijt.

3 likes

Klopt. Je hebt de goede term gebruikt. Dit zijn dan twee kleine orchideeën. In totaal moet ik er vijf maken. Ik kan blijkbaar nooit wat kleins maken :ok_woman:t2:

2 likes

Oh gaaf! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Je hebt ook hele mooie wilde orchideeën voor als je nog inspiratie zoekt voor nog meer werk haha.

2 likes

Nou dat duurt nog even. Want dat realistisch borduren ziet er wel leuk uit. Maar wat een gemierenneuk op de vierkante millimeter zeg

2 likes

Hoi! Ik weet niet hoe ik je een bericht moet sturen. Maar het is gewoon een simpele die ik ooit bij de action heb gekocht en bijna niet heb gebruikt. Merk is Crafts&Co. Mag echt voor een klein bedrag weg hoor.

Ik heb je een berichtje gestuurd als het goed is!

—-
Een andere vraag, hebben mensen hier ervaring met de Knitting for Olive Silk? Ik heb een prachtige soort van hot pink gekocht en wilde graag voor de zomer eens de silk proberen. Ze had nog slechts drie ballen in de winkel dus heb de laatste drie gekocht. Ik twijfel alleen heel erg qua patroon. Wil er een top zonder mouwen van maken (gezien beperkte hoeveelheid) en denk iets met lace. Maar omdat het silk springt het niet echt terug in vorm?

Ik zat nu naar de love letter tank te kijken bijvoorbeeld. Die is alleen dk in plaats van fingering dus denk dat ik dat niet red. Anyway, iemand ervaringen of tips?