Ja klopt, je voorbeeld is niet handgemaakt. Maar als je zoiets wil maken dan kun je natuurlijk gewoon losse bloemetjes haken (zijn zat online patroontjes voor) en deze aan elkaar maken tot een koord.
Dit is wel een hele simpele uitvoering:
Ik zoek meestal via pinterest. Pacifier clip crochet flower bijvoorbeeld. Je kan ook op Etsy zoeken voor een betaald patroon.
Wel wil ik er bij meegeven dat als je voor een baby haakt wel moet letten op veiligheid met dit soort dingen. Persoonlijk haak ik geen ‘speelgoed dingen’ voor baby’s. Ik vind het risico te groot mocht er iets gebeuren. Maar goed misschien ben ik hier wel te voorzichtig in.
Thanks voor de hulp en suggesties/filmpjes! Ik denk dat ik maar gewoon de spullen ga kopen en dan zo’n filmpje ga proberen, ik zal toch eerst even moeten oefenen voordat het mooi lukt.
Had zelf ook deze nog gevonden:
Maar in één kleur is in eerste instantie denk ik wel makkelijker. @Zomerjas ja goeie, als ik een beetje heb geoefend en een idee heb of ik het überhaupt kan, zal ik goed nadenken over mogelijke gevaren en dan beslissen.
Hahaha ja, en ik onderschat ook altijd hoeveel je moet tellen tijdens het haken
De kleurwissel is niet echt ingewikkeld maar maakt het wel veel leuker. Dus zou het gewoon oefenen.
Er zijn ook vaste regels voor bijvoorbeeld speenkoorden, die mogen max 22 cm zijn inclusief lus. En het moet echt meega hufterproof zijn!
Het idee is wel superleuk!
Ja dat had ik gezien! Ik zal dat allemaal uitzoeken maar ik denk dat ik eerst maar moet proberen of het lukt, heb erg de neiging om al met het eindresultaat/alle mogelijke gevaren/problemen etc bezig te zijn en uiteindelijk nooit te beginnen in het ergste geval kom ik erachter dat ik het zelf niet (veilig) kan maken en heb ik voor niets leren haken. Daar kom ik wel overheen haha
Oh nog 1 vraag: maakt het voor haken heel veel uit wat voor materiaal je gebruikt? Wat zouden jullie aanraden om te kopen (en eventueel waar, omgeving Amsterdam/Almere)?
Makkelijk te wassen materiaal. Katoen of babymerino
Dit cadeautje krijgt nog een toegift, van de stofrestjes heb ik een klein etuitje gemaakt:
@boonie Voor babies gebruik ik altijd 100% katoen, dat is natuurlijk materiaal en kan je heet wassen (itt wol). Katoengaren is makkelijk verkrijgbaar.
Ik vind alles wat jij maakt zó leuk en mooi! Zou het zo kopen. Patchworken lijkt me ook echt superleuk en creatief om te doen.
Wat een lief compliment, dankjewel En ja, patchworken is echt heel leuk om te doen inderdaad!
Dank je wel voor je reactie. Zo heb ik het inderdaad ook gedaan. Is inderdaad niet zo makkelijk te beschrijven, haha. Ik zag in het filmpje van @Vaiana dat ze het ook op die manier deden, dus dan gaat dat in ieder geval goed. Ik heb het YouTube filmpje opgeslagen zodat ik later ook nog even naar de manier van het wegwerken van de draden kan kijken, bedankt voor de tip!
@Zoeva: in de derde toer is het drie stokjes-losse-drie stokjes voor de hoeken en alleen drie stokjes voor de tussenliggende gaten. In de tweede toer heb ik het ook zo gedaan in de hoeken (drie stokjes, losse, drie stokjes.
Met 3 stokjes -losse- 3 stokjes -losse, kom je uit op 32 steken. Ik heb even meegekeken en ik denk dat je wat mist.
In deze (tweede) toer moest ik drie stokjes, losse, drie stokjes in elke hoek doen maar geen losse in de overgang in de ene hoek naar de andere hoek. Uitgeschreven zou het dus zo zijn: drie stokjes, losse, drie stokjes, drie stokjes, losse, drie stokjes, drie stokjes, losse, driestokjes etc. Dan klopt het wel toch? Of zie ik nu iets heel erg over het hoofd?
Ja, het klopt inderdaad!
Dank je wel voor het meekijken en uittekenen!
Ik heb mijn allereerste “officiële” quiltblock gemaakt. En nu wil ik er niks mee doen want ik vind hem zo mooi los, haha. De rode stof heb ik zelf geverfd.
Voor het blok heb ik een tutorial van deze site gevolgd, echt een heerlijke blog als je ook eens iets met quilten of natuurlijk verven wilt doen: Blog — Farm & Folk