Omatopic #3

Een heel goede vriendin van mij verwacht een tweeling, dus ik ben alvast begonnen met breien :grin: Dit is de Rail Bear Bonnet van Knitting for Olive. Ik vind ze zo mega schattig. Ik ga er ook nog booties bij maken.

53 likes

En het is af

34 likes

Ik ben begonnen met een nieuw project als cadeautje voor een vriendin die een nieuw huis heeft. Het is een patroon van Yumiko Higuchi uit Embroidery in everyday life.

68 likes

Jeetje wat borduur jij netjes :open_mouth:

5 likes

Kan ik een bestelling bij je plaatsen? :heart_eyes:

1 like

Heel leuk! Hoe vind je haar boek, werkt het fijn? Ik heb laatst een boekenbon gekregen en zat te denken om er één van haar boeken van te kopen.

Nou, ik heb een online versie in het Japans :sweat_smile: dus ik vind de patronen fijn om over te tekenen en qua kleuren zijn die zijn prima duidelijk vind ik, maar ik gebruik de foto’s van het eindproduct om te zien welke steken ik moet gebruiken. Maar om eerlijk te zijn heb ik niet veel ervaring met dit soort patronen, dus ik weet niet zo goed wat goed is en wat niet…

Ik heb ook geen ervaring met dit soort patronen, maar als jij er zelfs in het Japans wel mee uit de voeten kunt is dat wel een goed teken denk ik haha!

Ik heb een paar boeken van haar in het Engels . Zij gebruikt voornamelijk chain stitch, satin stitch en French knots. Ik denk dat jij er wel uitkomt

2 likes

Wordt leuk! Is dat tuften nog een beetje te doen?

2 likes

Dit is niet tuften toch? Lijkt meer knopen

Klopt volgens mij is het punch needle. Kwam vanochtend niet op de term

Volgens mij latch hook, zal vast ook een nederlandse term voor zijn. Lijkt me heel leuk om te doen en die naalden zie je ook vaak bij de kringloop liggen

Is dat hetzelfde als smyrna knopen?

Ooh dat heb ik als kind wel eens gedaan! Was inderdaad leuk om te doen, maar bij grote oppervlaktes zoals een kussen gaat je hoofd na een tijdje duizelen. Wil het wel weer een keertje doen
@kaworu hij is al heel cute!

Heeft iemand van jullie ervaring met vliegen en breinaalden? Wij vliegen komende zomer met Transavia. Zij zeggen, scherpe / puntige voorwerpen waarvan het scherpe gedeelte langer dan 6 cm is moeten in het ruim, korter mag mee de cabine in. Ik wil graag een sokken project mee en heb dan van die kleine rondbreinaalden van Chiaogoo mee. De metalen naald is denk 4 cm, koord reken ik dan niet mee.

Hoe strict zijn ze? Ik lees namelijk veel verhalen (niet per sé Transavia maar algemeen) dat metalen naalden soms toch ingenomen worden en soms mee mogen. Mijn lange rondbreinaalden van 10 cm lijken me sowieso geen goed idee :sweat_smile:

1 like

Ik heb ze meerdere keren gewoon mee kunnen nemen. Gewoon op het project zodat ze ook konden zien dat het echte breinaalden waren. Nooit problemen mee gehad

3 likes

Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad en heb altijd wel een projectje mee. Zorg er inderdaad wel altijd voor dat de naalden in een projectje zitten zodat t duidelijk is wat t is.

2 likes

Ik heb een oude linnenbroek die is uitgelubberd en nu vraag ik me af kan ik die gewoon verknippen en op gaan borduren? Het ziet er wle wat te fijn uit om op te tellen maar ik dacht andere steken zijn dan vast wel mogelijk.

Kan prima zolang het niet te elastisch is. Anders zou ik oplosbare vlieseline gebruiken om het wat stijver te maken.

En als het linnen te dun is. Kun je twee lapjes linnen gebruiken om het wat dikker te maken of een lapje katoen aan de achterkant

3 likes