Ik moet het even kwijt. Ik heb gister een hele lading aan speciaal draad en kraaltjes gekocht voor mijn kerst borduurwerkjes en ik kijk er zo naar uit om het te ontvangen. Ik heb degene rechtsboven al geborduurd, ik moet alleen nog de kralen toevoegen. Ik ga vanavond denk ik beginnen aan het patroon met de kat in de kerstboom.
Die zijn echt heel leuk
Je bent er vroeg bij. Dan heb je tenminste ruim de tijd
Ik ben het hele jaar al bezig met kerst dingen. Er waren zoveel dingen die ik wilde maken afgelopen jaar en in september/oktober beginnen zou gewoon veel te laat zijn, vooral met kruissteken. Maar ik vind het wel gezellig Ik heb nu al zin in kerstfilms haha
Ik ben echt letterlijk the grinch maar ik heb deze net ook besteld n.a.v. jouw post. Zó cute!
Hahaha, ik voel me trots nu
Maar chain je dan 2 keer 3, in verschillende rondes? Anders snap ik het oprecht niet. Ben ook niet op 32 uitgekomen maar 28 geloof ik. Hier de foto. Weet niet of het duidelijk te zien is.
Maar als je dus 2x 12 van het beentje hebt en dan weer 5, dan zou je 29 hebben?
Ik heb het yt filmpje niet bekeken. Maar zoals ik het begrijp staat hier eigenlijk anderhalve rij opgeschreven. Ik probeer het te herschrijven zodat het hopelijk duidelijker i:
Je hebt net je tweede beentje af, maar hecht niet af (wat je na het eerste wel hebt gedaan)
R12: 12 SC in het tweede beentje, 3 ch , 12 SC in been een (je twee benen zijn nu aan elkaar), dan 3 SC in de ch ( 30 st)
Je haakt hier enkel in de achterste lus van de chain. je hebt nu een strookje dat twee steken breed is. Je kan nu naar deze rij kijken als een ring van 30 steken, waarbij steek 13, 14 en 15 toevallig vasthangen aan 28,29 en30.
R13: 12 SC in been 2, inc in steek 13, SC in steek 14 en inc in steek 15
Op dit moment heb je 32 steken in je ring
In jouw tekst hebben ze deze R13, nog mee in 12 gezet, en start R13 pas op dit punt. Vandaar dat je nu de Stitch marker versteekt naar hier en hier een nieuw beginpunt hebt.
Dit is verwarrend, zeker als het de eerste keer is dat je zo’n beentjes verbindt. Op zich is het niet moeilijk, als je het voor je ziet. Als het nog niet duidelijk is zou ik gewoon wat dingen proberen en weer uittrekken tot je het hebt.
Ik heb ooit op een gelijkaardig stuk veel problemen gehad en ben dan wat beginnen te cheaten door op andere rijen en plaatsen te vermeerderen om toch aan het juiste aantal te komen. Als je dat in 1 rij doet, zie je dat niet in het eindresultaat.
Oke ik snap het nu eindelijk (hoop ik!), ik had gewoon gemeerderd in de chain van 3, maar dat moet dus alleen in de lus waardoor je eigenlijk 2 rijen daar krijgt.
Vanavond een nieuwe poging wagen. Thanks! En @dreams ook.
Fijn dat je het nu snapt!
Ik zit in m’n kraamtijd en ben begonnen met een mini slingertje, zo heb ik telkens een kort projectje dat ik “af” kan maken.
Weet iemand toevallig of ze die kleine garen pakketjes weer / nog hebben bij Action? Dan stuur ik morgen m’n man effe daarheen. Ik vind de kleuren die ik nog daarvan heb niet zo leuk matchen namelijk
Edit: inmiddels er achter dat die pakketjes er idd nog zijn, voor wie t ook wil weten, haha!
1 januari t/m 10 augustus
Ik merk wel dat ik bij een volgend deken met double of half double crochets ga werken ipv single
Ah wat leuk! Heb je hier een patroon van?
Wat schattig , veel geluk met zijn allen
Wow wat mooi, en wat een geweldige namen! Ik herinner me nog dat je in het namentopic postte over de mogelijke namen!
Gefeliciteerd!
Ik heb deze gebruikt en dan tot 16 vasten & nog een rij vasten van 16 erop. Echt een makkelijk (beginners)patroon! En ik heb ze daarna allemaal even nat gemaakt en plat laten drogen, ik haak vrij strak dus dan krult het snel op.
En bedankt! Ook aan @Flopsyunicorn en @rednails
Bedankt nog iedereen voor de uitleg hier laatst, inmiddels goed op weg. Zag alleen later wel dat je haaknaald 2 moet gebruiken en ik haak met 3, maar ga er hierna nog 1tje maken denk ik.
Goed bezig! zou het niet te strak worden als je de volgende maakt met dezelfde wol en een kleinere naald? Dat je de naald dan niet meer door het lusje krijgt bij het haken? Het ziet er nu met naald 3 niet te los uit hoor
Als je strakker of losser haakt of andere wol gebruikt dan de ontwerper kan het zijn dat je een andere maat naald nodig hebt dan zij, ik zou gewoon de naald gebruiken die jij het fijnst vind om mee haken bij dit garen, ook al staat er bij het patroon naald 2. Ik probeer altijd gewoon welke ik het fijnst vind en die kies ik dan.
Van welk merk heb jij je haaknaalden? Ik heb ze van Clover Amour, die haken heel fijn, toen ik net begon met haken had ik naalden van de action (eerst ook van die metalen net als jij) maar ik vind die die ik nu heb wel echt veel fijner als je het haken vaak wilt blijven doen zou ik aanraden eens een haaknaald van een merk te proberen