Omatopic #3

Paddestoel gemaakt

Paddestoel komt van een borduurpakket vandaan

De rest heb ik er zelf bij verzonnen.

37 likes

Wauw! Super gaaf.

3 likes

Wow die boorden zijn echt :ok_hand:t2:

1 like

Niet zelf gemaakt maar ik heb op een kunstmarkt een heel mooi geborduurd schilderij gekocht. Het is geborduurd met linten!

27 likes

Ik heb ooit geprobeerd te haken met goedkope naalden en garen van de Zeeman, want daar brei ik ook mee en dat gaat prima, maar ik vond het vreeeselijk. Nu weer geprobeerd met een ergonomische haaknaald en goed garen en ah ik vind het zo leuk. Ik ben er nog niet heel goed in, maar ik ben nu simpele zakjes aan het maken en ik heb ook een haakpakket gekocht om kersthangers te maken, zodra ik de steken onder de knie heb ga ik daarmee aan de slag.

Ik vind het heel rustgevend tot dusver en ik heb nu al duizend dingen in m’n hoofd die ik wil maken, maar eerst maar die kersthangers doen.

10 likes

Alleen nog oogjes en dan is ie klaar. Niet perfect maar is voor m’n dochters, die geven daar toch niks om.

38 likes

Ben laatst begonnen met haken! :smiling_face_with_three_hearts::older_woman:t2:
Kan al paar kleine dingetjes, ga nu een ster proberen. Heb nog niet geprobeerd een patroon te volgen of te tellen ofzo. Hoeft ook niet toch? Echt lekker om te doen met luisterboek zeg. Helemaal fall girl vibes al :laughing:

6 likes

wat een supermooie dingen allemaal hier, vooral al het borduren met iets wat geen kruissteek is
ben echt jaloers op die skills haha

ik borduur nu sinds een jaartje, probeer 's avonds elke keer wat tijd te pakken maar ben na een jaar aan een groot project wat maar niet afraakte aan wat anders begonnen:

een stel je eigen gezin samen pakket!

12 likes

:raising_hand_woman:t2:

Vrij borduren. Het laatste wat ik heb geborduurd valt ook nog eens in de categorie stumpwork.
Het ziet er moeilijker uit dan dat het is. Gewoon een keer proberen als je daar zin in hebt

2 likes

Weten jullie een leuk klein brei of haakpatroon wat met de tuin te maken heeft?

Ik ben net mijn nieuwe baan in het onderwijs gestart. Woensdag hebben we lootjes getrokken. Iedereen koopt voor die persoon een kadootje voor €7.50. Je schrijft ook wat ideeën op. Ik heb uiteraard degene getrokken die in de vakantie jarig was dus ik ‘moet’ asap dat kado klaar hebben :smile:

Het is de conciërge die nog 1 jaar heeft tot zijn pensioen. Hij heeft opgeschreven: drop of iets voor in de tuin. Voor het bedrag koop ik wat drop en misschien bloemzaden. Maar wil er ook een persoonlijke touch aan geven door bijv onderzetters voor je kopje koffie in het tuin thema te haken, een planten sleutelhanger etc ofzo. Maar zit al twee dagen Ravelry af te zoeken en nog niet echt iets passends gevonden. Wellicht een van jullie een patroon tip?

2 likes

Een koolmeesje haken?

2 likes

Van die onderzetters die een boeketje bloemen vormen? Geen idee of dat moeilijk is hoor amae ziet er cool uit. En een van hier heeft van die lavendelstokjes gemaakt ook leuk.

1 like

Ik heb ooit een klavertje vier van DenDennis gehaakt.

1 like

Zoiets? Zonder het mandje dan, alleen een paar van de groente en fruit onderzetters.

Er staan heel veel leuke onderzetters op deze site, oa dit gratis patroon:

2 likes

Thanks, deze ga ik maken! En als er tijd over is nog een klavertje vier dank @Flopsyunicorn :blush:

3 likes

Ik ben op de helft van m’n Efteling patroon en er zit nu al 300 uur in haha

En nu wil ik eigenlijk dit patroon een tijdje opzij leggen omdat ik een pokemon patroon wil gaan maken maar ik twijfel tussen deze twee

25 likes

Oeh love die onderste pokemon

2 likes

Jaa ik neig ook naar die omdat de bovenste te onoverzichtelijk is ofzo. En bij die onderste kun je nog een pokemon in het midden maken in groot formaat

1 like

De onderste. Prachtig🥰

6 likes

Ik heb de zakjes af, ze zijn een beetje scheef maar best goed gelukt.

Nu ben ik begonnen met de kerstornamenten en ik maak een simpele bal waarbij ik dus steken moet vermeerderen, maar op de een of andere manier krijg ik te veel steken ook al lees ik het patroon goed. Ik ben al vier uur bezig en heb een kwart bal af, inclusief fouten, haha.

Ik vind het soms lastig om te zien waar de steek zit, ik gebruik wel een stitch marker maar dan vergeet ik weer waar ik die gedaan heb (in de eerste of juist de laatste). Mijn brein helpt dus ook niet echt mee.

Ik hoef geen tips trouwens, ik vind het ook leuk om zelf uit te vogelen wat voor mij werkt, ik weet wel dat ik het niet leuk vind om zulke kleine frutsels te maken, maar het werkt wel goed om te leren en patronen te leren lezen.

3 likes