Omatopic #3

Dit zijn ze geworden! 6 gemaakt in een dag, blij mee :blush: zien er erg leuk uit.

55 likes

Heel leuk geworden!

Ik ga voor het tweede pokemon patroon, dus de ronde. Deze week even borduurstof kopen en nu eerst deze die bakken met garen van m’n overleden oma uitzoeken welke nummers ik al heb haha. Wordt haar erfenis tenminste ook nog even goed gebruikt en hoef ik niet alles te kopen.

29 likes

Pfoe daar ben je wel een middagje zoet mee

1 like

Ik ben pro sorteerder dus geef me een paar uurtjes :sunglasses:

1 like

Oké ik kom hier op terug, ik ben op de helft en heb geen zin meer

16 likes

Even mijn EPP voortgang showen! Ik ben overgestapt op een ander kleurenpalet omdat ik eerst een quilt voor mijn dochter wil maken. Die zit helemaal in de roze/lila meisjesfase haha, op vakantie hebben we samen stofjes voor de bloemen uitgezocht :relaxed:

45 likes

Wat een mooie dingen weer van iedereen! @sashiko heel knap ook zo strak en die printjes zo schattig

Ik ben de afgelopen maanden echt lekker aan het breien geweest, naast een topje en een microshort vooral sokken:

Voor mijn vriend

Voor in mn tabi schoenen

Nu ben ik bezig met dit patroon, een gestreept vest op lekker grote pennen, met allemaal heel mooie lokale wol die ik op mijn vakantie in Engeland en Wales heb gekocht. Tot nu toe heel leuk om aan te werken!

33 likes

Heel mooi. Doe je dit met de hand?

Ja! Dit is het principe: Je rijgt een stofje om een stevig papiertje in de vorm die je wilt hebben. Daardoor kan je ze makkelijker netjes en strak aan elkaar zetten. En als zo’n vorm aan alle zijden vastgenaaid is kan het papiertje er weer uit.

8 likes

Wat een coole sokken! Echt heel leuk! En dat vest is ook mooi. Heb je precies dezelfde kleuren gekozen?

1 like

Wat gaaf. Hoe noem je dit? Dan Google ik even verder.

1 like

Thanks! En jaa ik vind eigenlijk alles wat zij maakt en ontwerpt heel tof!

Ik heb andere kleuren, vooral donkerblauw, groen en oranje tinten. Het is wel af en toe even struggelen om de volgorde van de kleuren te bedenken maar dat maakt het ook wel weer heel leuk

1 like

Het wordt English Paper Piecing of EPP genoemd. Zijn op YouTube best wat tutorials etc van te vinden!

2 likes

Dit lijkt me echt een fijn onderweg project. Ik ga eens zoeken op van die voorgeknipte papiertjes, en stofjes. Niet dat ik een nieuwe hobby nodig heb, maar er kan er vast nog eentje bij

4 likes

Klinkt nu al mooi haha. Ben benieuwd naar hoe het is als het af is!

2 likes

Klopt, ik ben er mee begonnen omdat ik iets zocht dat mee kon naar de camping en daar was dit ideaal voor! Alles om losse bloemen te maken past in dat ene blikje dat je achter op de foto ziet.

Ik vind het papier van Paper Pieces het fijnste, stevig en wat stroef zodat het niet schuift. Als je toevallig bij een quiltwinkel in de buurt woont kan je het daar vast en zeker vinden. De stoffen snijd ik gewoon zelf op maat, 7x7 cm is een fijn maatje voor 1 inch hexagons. Het is ook ideaal om restjes stof mee op te maken.

Op Facebook is ook een actieve en hele behulpzame groep, heet gewoon English Paper Piecing.

4 likes

Wat een fijne tips, dank je wel!

2 likes

Ik vermoed dat hier wel een aantal geïnteresseerden zijn. Je kunt leren boekbinden, goudborduren, maar ook je vulpen laten repareren. Ook kan je zien hoe hoeden gemaakt worden

8 likes

Ik wist wel dat de us en uk termen met haken anders waren maar niet dat een double crochet letterlijk iets anders is. Ik vroeg me af waarom mijn kersthangers zo misvormd waren, maar daarom dus :joy:

1 like