Ooh leuk die illustraties!
Ik volg een account op YouTube dat oude patronen maakt. Het enige jammere vind ik dat ze vroeger zoveel doilies maakten ipv kleren.
Deze heb ik net besteld + nog een paar andere ![]()
Na 3 maanden m’n project weer tevoorschijn gehaald. Moest ook wel want ik moet het over 2 weken weggeven aan de vriendin waar het voor is. Heb de stof iets te strak gespannen tijdens het borduren, maar misschien kan ik dat nog rechttrekken bij het inlijsten. Had het tijdens het drogen al strak gespannen en het is al een stuk beter dan het was.
Super tof!
Inmiddels heb ik er 120 uur in zitten en zit ik op 10 % haha, maar wel super leuk project om mee bezig te zijn!
Mooi! Is deze net zo leuk als die efteling om te maken? En @Schaakmat heb je die lieveheersbeestjes met stof opgevuld eigenlijk?
Ik vind m leuker om te maken, omdat je continu een pokemon ziet ontstaan dus het voelt wat meer satisfying. Wil de Efteling ook nog wel een keer afmaken maar denk dat ik eerst deze een heel stuk ga maken
Oh ja dat snap ik wel! Hoe doe jij dat eigenlijk met het steeds dan kleur wisselen? Word je daar niet gek van? En is dit hele fijne aida stof of valt het mee?
Dit gaat zoooo leuk worden
Hahaha ja wisselen is wel een gedoe maar goed, niet te veel over nadenken want je kunt niet voor alle 250 (ofzo) kleuren allemaal een naald bij het klosje houden. En veel kleuren moet je best een flink stuk mee doen dus dan kun je wel meters maken gelukkig. Dus beetje verder kijken in het patroon of je nog een stuk door kunt scheelt heel veel.
Ik heb idd aida stof, was best stugge stof in het begin dus ik was bang dat het heel vervelend zou werken maar door al het oprollen om de stof aan de kant te krijgen is het al een vrij soepele stof geworden.
Heb uiteindelijk geen groot raamwerk gekocht, doe alles met een ring en eigenlijk gaat het wel prima op deze manier
Nee. Ze zijn klein genoeg dat het niet nodig is. De grootste mos/grasbollen heb ik wel gevuld met viltwol
Die rare groene worm onderin, wordt het lijfje van de vlinder. Het is gemaakt met viltwol met wat stof eroverheen (borduurt straks wat lekkerder)
Helaas is dit voor mij te ver weg maar misschien is hier nog iemand voor wie deze tentoonstelling wat is. Duurt nog t/m 31 oktober 2025
https://www.nieuweveste.nl/agenda/sprookjes-van-hc-andersen-geborduurd
Ik heb ook m’n eerste borduurwerkje besteld (n.a.v. Eva Crutzen bij lubach
)
Heel benieuwd of het wat gaat worden
ik word binnenkort geopereerd en ik zoek een project voor als ik alleen maar kan zitten en ik dacht erover om sokken te gaan breien
nu reikt mijn breikennis niet verder dan een ambigu lap (sjaal? dekentje?) maar sokken leken me lekker nuttig en cosy om te hebben
MAAR als ik patronen en verhalen erover lees klinkt het vet ingewikkeld
en ik probeer een soort beginnerspakket te vinden met een handleiding erbij maar die zijn er schrikbarend weinig
hebben jullie een goeie tip?
is sokken breien echt super ingewikkeld?
Ik ben zelf nog een beginner als het op breien aankomt maar ik heb aan het begin van dit jaar een korte workshop in mijn buurt gevolgd over banana tube socks. Dat zijn eigenlijk sokken zonder hiel, eenvoudiger dan gewone sokken. Misschien is dat een idee om mee te beginnen? ‘‘Gewone’’ sokken heb ik nog niet geprobeerd. Geen idee hoe je een hiel breit
Ik hoef niet te vertellen welke de eerste gebreide sok is en welke de tweede denk ik haha
haha en ze zijn nog cute ook
maar trekken die makkelijk aan?
Ja ik vind ze gemakkelijk zitten en ze zakken niet af. Ik gebruik ze wel enkel als binnenhuissokken want ik vind ze te chunky om in sneakers aan te doen.
Deze! https://newleafdesigns.nl/2017/05/30/simple-toe-up-socks/
Is echt heel goed te doen, overal een stappenplan voor, goede beschrijving, video’s per stap als je wilt, gaat van de teen naar boven dus je kunt makkelijk passen terwijl je bezig bent, echt een laagdrempelig sokkenproject.
Ik gebruik filmpjes van nimble needles voor het opzetten, hij heeft ook filmpjes voor de hele sok, maar ik gebruik zelf een andere hak (fish lips kiss). Vind het te doen, maar je moet genoeg geduld hebben en tegen 5x iets uithalen kunnen.