Omatopic #3

@EllaFitzgerald @Coincidence thanks, dit geeft de mens iig moed dat het haalbaar is
gebruiken jullie een ronde naald of een paar losse naalden?
want daar zijn de meningen ook over verdeeld

Ik gebruik eigenlijk altijd een rondbreinaald (en magic loop), maar allebei legt ze heel goed uit :slight_smile:

2 likes

Ik ben fan van kleine rondbreinaalden, maar dat is bij de teen en de hak even gepiel en daarna kan je gewoon normaal rondbreien. Ik brei sowieso alleen met rondbreinaalden omdat ik normale pennen zulke ondingen vind om mee te sjouwen.

2 likes

Ik heb ze gebreid met rechte sokkennaalden, lijken wel saté stokjes. Het begin is gepruts maar daarna lukte het wel goed. Interessant om te lezen wat anderen hiervoor gebruiken :slight_smile:

1 like

Ik had nog nooit gebreid en deze ook gemaakt! Met losse naalden. Soms 10x de filmpjes stil zetten maar het ging!

3 likes

Ga je onder algehele narcose en/of krijg je erna flinke pijnmedicatie oid? Dan zou ik er wel rekening houden dat je concentratie daarna beperkt kan zijn, ik kon de eerste weken na mijn operatie echt niet iets nieuws leren.

ja en ja, en het gaat in dit geval om ronde 2, heb vorig jaar al een x hetzelfde gehad (er moesten 2 benen en nu mag been nummer 2) dus ik weet het wel ongeveer wat ik kan verwachten.
heb toen voor iedereen circle scarfs zitten breien want die waren lekker makkelijk haha.
misschien is het bij nader inzien toch een beetje ambiteus- maar is er dan iets wat makkelijk er is en ook nuttig? een trui lijkt me nog moeilijker bv

2 likes

Een Sophie scarf?

1 like

Ah, fijn dat je wel een beetje weet wat je te wachten staat, dat scheelt in de voorbereiding!

Ik weet niks van breien helaas haha, maar anderen in dit topic kunnen vast wel meedenken wat niet te moeilijk en wel nuttig is! Mutsen voor bij de circle scarfs misschien? :smile:

Of misschien dat één paar maken voor de operatie ook al scheelt? Dan kan je het echte leren nog met een fris hoofd doen.

1 like

@Gelatelli, Je vindt online echt heel goede uitleg voor het breien van sokken. Ik zou het proberen en je niet laten afschrikken.

Bv via crazy sock lady: https://m.youtube.com/playlist?list=PL1AVMWlYaMynXcAbQSrySxqw3LeERSRCw

Of earth tones girl: https://m.youtube.com/playlist?list=PLCZwTjf0a7DHx4GmgjQ1sjqIWczcSmWoz

Of Voolenvine:

Of Summer Lee: https://m.youtube.com/watch?v=qRJR6hRFvM0&list=PLtxG1xtOyXUZ4djRqskXvnJsD_48LwNrm&index=20&pp=iAQB

7 likes

ik vind deze sowieso heel cute er uit ziet!
heb het op mijn to knutsel tijdens operatie lijstje gezet, waar onder andere ook opstaat:
Kerstbal maken
Sokken breien
Punniken naambord
Kleedje punch needlen
en nu dus Sophie scarf

ik ga maar gewoon een paar videos kijken en als het niks is kan ik het altijd nog tot later parkeren, thanks ook voor het delen @praline

3 likes

Crazy sock lady is top! Ik heb met haar socks on Magic loop patroon en filmpje al meerdere paren sokken gebreid! Hele duidelijke uitleg. Sokken zijn voor mij nu echt een “breien zonder na te denken” project, heel chill

2 likes

Ik heb het ook met de filmpjes van the crazy sock lady geleerd. Was toen mijn eerste brei project en inderdaad veel uithalen en opnieuw beginnen. Maar vond de tutorial heel fijn, kan het nu zo goed als uit het hoofd. Ik doe het op kleine rondbreinaaldjes. Je kan ook misschien wanten maken? Iets minder ingewikkelde onderdelen dan een sok.

Ik wilde nog even mijn satisfying opberglades van borduurgaren laten zien haha. Al die houten klosjes heeft m’n opa met de hand voor m’n oma gemaakt dus ik gebruik ze nu met alle liefde zelf ook. In excel houd ik bij welke kleuren ik voor dit patroon nodig heb, hoeveel strengen ik van die kleur heb en in welke lade de kleur zit, hoef ik bijna niet te zoeken en weet ik ook wanneer ik wat moet bestellen. Alle dubbele kleuren heb ik nu ook nog weer apart in zakken gedaan zodat er in de lades bijna geen dubbele zitten.

tadaaaaa

2 van de 5 lades met garen:

40 likes

wat een top iets om te hebben van je opa en oma zeg

10 likes

:clap:t2:
Ik ben jaloers op je organisatie vaardigheden

3 likes

Ik ben ook diegene die een excel bijhoudt wat er in de vriezer ligt en wel meer andere dingen iets te gestructureerd doet haha

3 likes

Als ik ooit geld genoeg heb voor een personal assistent, weet ik wie ik kan benaderen

1 like

Wauw, wat top dit! Die houten klosjes, én je systeem.

Nu ben ik wel benieuwd: als je met een (of meerdere) projecten bezig bent en je gebruikt daar dus bepaalde kleuren voor. Hoe verwerk je dat dan in je Excel? Want ik heb bv 3 klosjes van 310, maar gebruik die ook in drie projecten. Houd je dit ook nog bij? Ik heb meerdere projectjes tegelijk (werk niet altijd overal tegelijk aan, maar wel tasjes met daarin alle benodigde kleuren voor dat project). Maar zet je dan je voorraad op 0? Want je hebt wel drie strengen, maar die zitten dus in die projecttassen. En als je dan dus 310 voor een nieuw project nodig hebt, hoe weet je dan nog dat je die hebt (want ze zitten in die projecttassen?)

God, ik denk hier veel te veel over na :joy: (zoek vooral een heel fijn systeem ook).

Haha daar heb ik ook al over nagedacht uiteraard, maar op dit moment ben ik met 1 patroon bezig. Dat efteling patroon is van Thea Gouverneur dus dat is buiten deze voorraad om met eigen garenpakket.
Maarrr wat ik zou doen als ik nog een patroon start: in hetzelfde excel gewoon een tabblad maken dat ook weer zoekt of ik het op voorraad heb (dus verticaal zoeken naar tabblad ‘voorraad’). Alle garens blijven gewoon in hetzelfde kastje, ga dan geen aparte verdelingen maken. Als je wil mag je het Excel wel ontvangen, misschien kun je er wat mee haha