Omatopic #3

Wauw, wat een precisiewerk!

3 likes

Heel leuk! En snel gedaan ook!
Nu meer brei projectjes gepland of toch weer terug naar haken?

Thanks! En zeker wel meer breiprojectjes! Hoe meer ik het doe en hoe beter ik begrijp wat ik nou precies aan het doen ben, hoe leuker ik het begin te vinden (: Ik ben nu nog met een colourwork spencer bezig en een hood (voor het eerst half brioche) en heb nog allemaal andere dingen op de wishlist staan :grin:

4 likes

@Ireth oeh mooi geworden! Hoeveel count is je stof? Ziet er heel fijntjes en netjes uit.

Ik heb ook een nieuwe finish

Orspronkelijk moest het op zwarte stof maar ik kan dat niet zien dus heb het op wit gedaan en als een gek 8000 extra steken gezet in het zwart om de achtergrond toch zwart te krijgen haha.
En ik haaaaat stiksteken daar ben ik slecht in

14 likes

Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk deze af!

30 likes

Wauw die kleuren!

2 likes

Dit geintje gaat dus 368 euro kosten :sob::sob:. Maar wordt wel mooi denk ik 🥹

23 likes

Misschien te laat maar zo’n lijst kan je vast wel tweedehands vinden?

Om dat dan passend te krijgen met zo’n doek gaat nooit mooi lukken denk ik. Lukt al nauwelijks met kleinere dingen die minder gedetailleerd zijn. Heb er wel over nagedacht maar ik hoef dit niet helemaal zelf te betalen :’) dus de keuze was iets makkelijker gemaakt. Ben wel heeeel benieuwd.

5 likes

Dat word vast prachtig! Ik moest er deze week nog aandenken of je het borduurwerk al ergens had opgehangen.

1 like

Waar kijk ik naar?

1 like

Een zelfgemaakt borduurwerk en een gekozen lijst die op maat gemaakt gaat worden, niet?

8 likes

Het borduurwerk waarover ik in dit topic (en anderen met mij die hetzelfde werk maakten) 3 jaar heb gepost en inderdaad ga laten inlijsten

24 likes

Een project van drie jaar!? Petje af. Ik heb daar het geduld niet voor. Ik vind een project van een drie maanden al tergend lang

1 like

Gek genoeg gemist :joy:

Dit is niet iets moois, maar heb me zelden meer een oma gevoeld terwijl ik iets maakte :sweat_smile: Ik had een tijd geleden denk ik motten want er zaten ineens allemaal random gaten in m’n wollen wandelsokken. Ik kon niemand vinden die ze kon stoppen, dus heb het vandaag zelf gedaan en ben er tevredener mee dan ik dacht. En het is eigenlijk best makkelijk. Hoop dat ik de gestopte stukken niet te veel ga voelen als ik loop.

25 likes

Oeh, hoe heb je dit gedaan? Ik heb kleding met gaten die ik ook graag wil stoppen, maar gebruik je er dan ook een lapje bij, of alleen wol?

1 like

Nee, alleen stopwol. Heb een paar tutorials gekeken op YouTube die ik soort van gevolgd heb, maar vond ze niet super duidelijk en ze hadden allemaal andere manieren die ik uiteindelijk heb gecombineerd. Wel een kanttekening dat dit dus sokken zijn, ik zou dit niet meteen op een trui oid doen, want je moet denk ik eerst wel oefenen voor het echt mooi is.
In essentie is het een soort weven. Ik heb een soort beschrijving gemaakt maar misschien kun je beter een echte tutorial zoeken haha :sweat_smile:

Samenvatting

Stel dit is het gat. De witte strepen zijn de gebreide banen.

Dan ga je eerst een rijgsteek (rood) door die banen doen en steeds een lange steek over het gat heen.

Daarna ga je door de verticale banen heen weven (groen). Ik heb steeds ook een stuk van de sok zelf meegenomen (sommige mensen doen dat niet), voelde steviger.

Het handigste is om iets ronds onder de stof te houden, zodat je het strak kunt houden. Je hebt er speciale mushrooms voor of je kunt een tennisbal of iets anders ronds gebruiken. Ik had alleen een ronde kandelaar in huis, ging prima.

Maar goed, ik ben echt beginner, dus dit kan vast beter.

9 likes

Ik ben sinds een paar weken bezig met colorwork breien en het is zo leuk en verslavend. Ik dacht dat het heel moeilijk zou zijn, maar het valt eigenlijk best mee. Vooral nu ik een boek met allerlei technieken voor kerst heb gekregen.

Ik ben nu met een paar Fair Isle sokken bezig. Het patroon is de cuff club sokken van februari van Summer Lee.

37 likes

Wow, zo knap

2 likes