Hoe doe je het? Alle kleuren in dezelfde hand of met je twee handen?
In dit patroon brei je hoogstens met twee kleuren tegelijk. Ik brei Engels, dus ik laat de eerste kleur gewoon vallen en pak de volgende op. Je kunt ook met twee handen tegelijk breien, maar dat lukt me nog niet, haha.
Hele leuke kleurtjes!
Ben voor het eerst met tapijt wol aan het borduren (zie wolkje). Je moet wel met beleid dat draad uit elkaar halen. Voor je het weet maak je dat draad kapot
In heb een handwerkje opgespannen als een schilderijtje en het is zo schattig geworden! Dit is een cadeautje, de bloemen zijn de geboortebloemen van hun gezinsleden.
Wauw, heel tof!
Wauw!!! Zo mooi!!
Leuk zeg
Wat een geweldig cadeau! Is de rand eromheen gequilt? Heel mooi gedaan zeg 🫶🏼
Dankje. En klopt! Officieel heet het patchwork, quilten is als je daarna ook lagen stof met vulling ertussen aan elkaar naait.
Wat een nette achterkant
dit is echt een comment waarvan je de context moet weten
Iemand tips voor garen om een deken meete breien dat ongeveer bestaat uit wol en acryl?
Ik had behoefte aan een nieuwe hobby, dus ik ben mezelf French beading aan het leren. Ik heb sinds gisteravond ongeveer 6 bloemetjes gemaakt en moet er nog 12 maken. Ik word zo blij van dit gepriegel (de kraaltjes zijn 2mm groot)
Hoe het eruit moet komen te zien
Ziet er mooi uit!!
Wooow dat is ouderwets!
Ik ging laatst voor het eerst iets borduren met een borduurring van de Hema. Ik merkte dat de spanning op de stof na een tijdje steeds minder werd. Ik vraag me nu af of dat komt doordat die borduurring gewoon niet zo goed is, en ik ergens bij een hobbywinkel een betere moet kopen, of dat ik het gewoon niet strak genoeg had aangedraaid. Heeft iemand hier verstand van?
(Ik vermoed meteen dat eerste omdat ik weet dat bij bepaalde andere hobby artikelen artikelen van de hema helemaal kut zijn. Maar weet dus helemaal niet of dat hier ook geldt. )
Kan van alles zijn! Je moet ze idd wel flink aandraaien, maar slechte borduurringen kan je soms ook niet echt lekker strak vast zetten. Maar ook als je ze wel strak kan zetten glijden gladde stofjes soms wat uit de ring, je kan dit trucje proberen:
Zelf ben ik heel tevreden met de plastic borduurringen van Pipoos, die hebben een extra ribbeltje waardoor de stof echt niet schuift.
Houten borduurringen vind ik zelf niet werken om goed strak te werken. Ik gebruik het liefst kunststof ringen. Heb ook kunststof vierkanten en dat werkt ook maar matig qua straktrekken.
Het kan allebei. Maar omdat je schrijft dat de stof in de loop der tijd slapper werd, denk ik eerder dat het de borduurring is.
Ik heb zelf borduurringen van Vaessen, Nurge en Prym. Die van Prym en Nurge zijn prima houten borduurringen die ik strak kan aandraaien en de spanning vasthouden. Die van Vaessen is duidelijk mindere kwaliteit en het hout van die ring is beduidend dunner en onregelmatiger. Dus zelfs als het om houten ringen gaat, kan er verschil in kwaliteit zitten.
Ik heb een plastic borduurring. Maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Overigens als je denk dat je het niet strak genoeg je stof aanspant. Als je op de aangespannen stof kan trommelen, dan zit het strak genoeg in de borduurring
Het kan ook liggen aan hoe je het borduurwerk vasthoud! Je moet het erg losjes in de hand houden begreep ik van een vrouw uit zo’n winkel. Bij mij gaat de spanning er ook snel af maar ik hou hem dus stijf vast en duw teveel tegen de stof aan. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe je het beste vast kan houden maar het is al wel beter geworden door er op te letten. Ik hoef nu minder vaak weer op te spannen.