@Kauai @paraplu oh wat goed om te weten! Ik neem wel voor de zekerheid een bamboe haaknaald mee want we vliegen via Singapore en volgens mij wordt je tas daar ook nog gecheckt, maar dan heb ik in ieder geval iets te doen ![]()
Ik heb echt heel veel uren gehaakt in het vliegtuig haha je krijgt ook veel bekijks en leuke gesprekken! Veel plezier!
Impressions of Morocco
Nu weer bedenken wat ik als volgende wil gaan maken. Heb een paar weken terug al m’n borduurspul bekeken en georganiseerd.
Dus al m’n pakketten die ik nog moet maken zitten in mapjes in klappers
.
Ik heb twee gratis online workshops gevolgd (en eentje alleen bekeken) in de Making Zen online retreat en ik vind het een aanrader! De workshops waren heel divers.
In één van de workshops ging je een sigil voor jezelf maken (sigil = sacred symbol). Vroeger naaiden ze die bijvoorbeeld in de jassen van mannen die de oorlog in gingen, voor geluk. Ze nam je mee in verschillende manieren hoe je zo’n vorm kan ontwerpen en ook hoe je het kan gebruiken. Deze maakte ik voor mezelf, een klein lapje met persoonlijke betekenis:
Ik gigantisch snel met dit project. Misschien heb ik het nog dit jaar af
Zo zou het ongeveer eruit komen te zien
Ik heb Drops Alpaca 4ply garen nodig voor een haak project maar ik kan geen 4ply garen vinden. Alleen 5ply. Is dit gewoon hetzelfde of in ieder geval vergelijkbaar kwa dikte? Ik ben nog echt een leek wat dit betreft haha
ply geeft aan uit hoeveel draden/strengen er zijn gebruikt om het garen te maken, je 4ply woldraad bestaat dus eigenlijk uit 4 dunne draden.Dit heeft wel een verband met hoe dik de wol is maar niet elke 4ply is even dik (om het ingewikkeld te maken haha).
Volgens mij is zowel Drops Lima als Drops Flora 4ply, maar is Lima 100 meter draad per 50 gram en Flora 210 meter draad per 50 gram. Lima is dus dikkere wol dan Flora. Wel hebben deze allebei 35% alpaca!
Wat voor project ga je maken? Ik wil wel helpen zoeken naar de juiste wol!
Ja waarom moet het zo ingewikkeld zijn hahaha. Ik ga een roodborstje proberen te maken, dit staat in het boek:
En ik denk dat dit wel overeenkomt, behalve dat dit 5ply is volgens de site. De lengte en gewicht komt wel overeen (50gr = 167m)
Dit is ook het enige 100% alpaca garen van Drops, dus ik zou gewoon deze doen! De lengte/gewicht + materiaal heeft het meeste invloed op het eindproduct dus dat komt helemaal goed!
Eerlijk gezegd let ik nooit op de ply en staat dit bijna nooit genoemd bij patronen die ik maak.
Bedankt voor je hulp! Nee ik let er ook niet echt op maar wil dat het vogeltje zoveel mogelijk op het voorbeeld lijkt hahaha ben zeer benieuwd ![]()