Omatopic #3

Nee borduren!!!

1 like

Kleurrijk Vilt! Kan je reet er niet in keren, maar dat betekent juist dat het een goede winkel is

2 likes

Ga maar aan je temperatuurdeken, die je waarschijnlijk aan het uitstellen bent :triumph:

Ben toevallig deze week in Haarlem dus komt goed uit!

1 like

Ik ga altijd naar deze.
https://byphilon.nl/

Ben als een gek aan het haken voor een baby van vrienden. Die is al geboren en ik moet nog aan allebei de kanten een rij en dan nog de rand :hot_face:

42 likes

En zo ziet het eruit zonder vlieseline. Ik ben nog wat lieveheersbeestjes aan het maken. En verder alleen nog de elfenbankjes en het koolwitje. Dus misschien heb ik het dit jaar nog af

28 likes

Dochtertje van m’n vriendin wil graag verkleedkleren voor haar verjaardag, ben bezig met een unicorn outfit. Hoe of wat weet ik nog niet precies, maar de haarband is alvast af.

36 likes

Terug van lang weggeweest :stuck_out_tongue:

Momenteel bezig met een trui voor m’n verloofde :blush::heart: patroon is Nightfall sweater van Maxime Cyr en garen is Kauni 8/2 solid, gekocht op een wolmarkt bij quiltenvilt.nl

Hopelijk heb ik hem voor de kerst af maar denk het niet met hoe klein de pennen zijn waar ik op werk :smiling_face_with_tear: (3mm)

Mijn go-to wolwinkel voor kopen en bestellen is wolwinkel.nl :blush:

44 likes

Wauw! Prachtig!!

2 likes

Mijn schoonmoeder wil een trui voor mij breien en nu is mijn oog gevallen op onderstaande. Het patroon hebben we, maar ik zoek nu garen in deze of iets soortgelijke kleuren maar dan geen wol want daar ben ik allergisch voor. Heeft iemand hier een tip?

7 likes

Scheepjes secret garden misschien? Of Järbo Cookie? Katoen blijft wel langer mooi dan acryl.

Ik heb ook zo’n trui gebreid met verloopgaren. Maar zelfs met een skipully eronder kon ik hem niet aan :sob:

1 like

Mijn nieuwe oma hobby is quilten, vind het zo leuk om kleuren en stoffen bij elkaar uit te zoeken! Dit is een kerstboom ‘tree skirt’, patroon van Syd Graham. De achterkant is een donkerblauw/groen ruitje🎄

39 likes

Mooi zeg!

5 likes

Wauw wat super mooi, netjes gewerkt!

1 like

En katoen?

Ik ben maar eens begonnen aan het afmaken van mijn tientallen projecten die onafgemaakt in de kast liggen…

Gisteren een tas afgemaakt die er al 1,5 jaar lag. Moest ook echt alleen maar 2 rijen haken.

Nu wilde ik als volgende mijn Mandala afmaken. Die ligt al ruim 3 jaar te verstoffen. Heb alleen geen idee meer welk patroon het is en waar ik ben. Echt zonde, want hij is wel al bijna af.

20 likes

Lana Grossa Cotonella misschien? Is 100% katoen en relatief dik/fluffy, denk dat als je de 7 en de 15 combineert je wel redelijk in de buurt komt van je voorbeeld

Als je oké bent met een acryl(blend) zou je ook nog naar Hobbii Cascata of Tea Time/Tea Time XL kunnen kijken

4 likes

Ik zag bij Järbo Cookie wel een paar mooie inderdaad! Van Scheepjes secret garden is de pendikte te klein (ze wil graag 5 of 6).

@Dazed Ohh, die zijn ook mooi! Maar denk je dat er 2 garen zijn gemixt? Ik dacht dat ik met 1 soort al dit effect zou hebben, maar dat zijn dus 2 verschillende garen?

@Vaiana Jaa, katoen is zeker een optie!

2 likes

Lang Cloud (het garen van je voorbeeld denk ik) heeft in de meeste colourways best veel verschillende kleuren, dus ik denk dat dat gewoon 1 soort is! Maar omdat de Cotonella een net iets beperkter kleurenpalet heeft zou je er twee kunnen afwisselen zodat je wat meer verschillende kleuren in je trui hebt. Die 5 is echt wel hoofdzakelijk roze/blauw/paars natuurlijk en in je voorbeeld zitten ook wat groen- en oranjeachtige tinten. Maar als er een colourway is die je mooi vindt en waar je geen kleuren in ‘mist’ kun je er ook gewoon 1 gebruiken!

2 likes