Ik maak mezelf gek met keuzestress. Ik wil voor mezelf een trui breien (dat zit wel goed) maar ook voor mijn man een trui en sokken. Hij heeft psoriasis, dus het mag niet kriebelen, moet zacht voor de gevoelige huid zijn maar toch ook stevig. Ik kom er niet meer uit, iemand tips?
Een garen met bamboe?
Ik ben echt on a roll. Elke vrije dag hele dag borduren 🥹. Afgelopen zaterdag in een superrare winkel in Maastricht (toeristenzooi, feestartikelen en handwerkspullen ineen?!) een pakket gekocht van de Onze Lieve Vrouwenkerk. Mijn ouders hebben ooit in Maastricht gewoond en mam ging daar dan naar de orgelstudenten luisteren die daar oefenden. Dus die ga ik nu voor haar maken.
Doe je goed. Het is met dit koude weer, perfect om te handwerken.
Let je wel een beetje op dat je lichamelijk er geen last van gaat krijgen? Het scheelt dat je een borduurstandaard hebt.
Misschien de merino van Knitting for Olive? Echt mijn favoriete wol. Niet te warm of koud, niet kriebelig, veel verschillende kleuren en ethisch verantwoord.
Het valt me goed mee sinds ik beetje routine heb met sporten zoals pilates. Had er eerder veel sneller last van! En inderdaad, die standaard is sowieso heeeel fijn
Ja ik zou deze ook aanraden! Ik heb een trui gebreid voor mijn vriend die ook psoriasis heeft met kfo merino en hij draagt hem heel graag! Gaat ook niet kriebelen als het warm is/wordt niet broeierig.
De heavy merino is wel heel iets minder zacht, goed om op te letten.
Misschien kan je je mandala delen en weten mensen hier welke het is?
Voor het eerst een echt kledingstuk gehaakt ![]()
Een funky vest van allemaal restjes garen. Grotendeels granny squares en voor de mouwen heb ik gewoon heel veel rijen dubbele stokjes gedaan.
Het is op sommige plekken een beetje hobbelig en kan vast netter, maar ik word er heel blij van
Dit wordt m! Zouden sokken daar ook mee kunnen?
Alleen als je echt huissokken wilt. In sokkenwol zit altijd iets van nylon, waardoor je sokken minder snel slijten. Dat gebeurt vooral op plekken waar veel frictie is, dus de hielen en tenen. Dus voor sokken raad ik echt wel sokkenwol aan!
Ik zat wel in een lekkere flow met het haken van granny squares van allemaal restjes, dus voor mijn dochter ook een vest gemaakt
Paars en roze zijn haar lievelingskleuren dus ze is helemaal content
Kussen gemaakt voor m’n broer en z’n kersverse vrouw die dit weekend getrouwd zijn. De afbeelding is gebaseerd op de kaart.
Wauw😍
Oh wauw wat mooi!
Wat wordt dit mooi! Maar wat is toch dat ene zwart ovalen ding? Daar rechtsboven is dat een bepaald dier of heel wat anders?
Dat wordt uiteindelijk een koolwitje. Maar de vleugels en voelsprieten van dat ding, doe ik echt als laatste
Bijna af! Komt alleen nog een vlecht van wol achterop.
Voor de zoon van een andere vriendin heb ik een Ambitoys autootje en vliegtuigje gescoord op Vinted voor z’n eerste verjaardag en er een vilten playmat bij gemaakt. Die van de lucht moet nog vast gelijmd worden maar nu heb ik een blaar van het lijmpistool ![]()
![]()