Leuk! Welkom bij de club!
Als je echt de basics voor het breien nog moet leren, dan raad ik je aan wol en naalden bij de zeeman of sostrene grene te halen. Ik denk dat 5mm rondbrei naalden prima is. Dit is niet te groot of te klein, kan je goed zien waar je mee bezig bent en is een goed gangbare maat. En misschien iets wat stitch markers. Dit zijn kleine ronde ringen die je op je breinaalden kan zetten, tussen twee stitches in.
Persoonlijk heb ik nooit op iets anders gebreid dan metalen naalden, maar je hebt ook hout of bamboo.Ik zou zelf geen rechte breinaalden meer kopen. Hiermee kan je alleen heen en weer gaan en niet in de rondte. Het beperkt je ontzettend in wat je kan maken.
Ik heb zelf in het begin veel geleerd via TikTok en heb daarna ook een cursus gevolgd bij een wolwinkel zodat ik de basics echt goed onder de knie zou krijgen. (Cross & Woods in Den Haag) Maar eigenlijk moet je gewoon meters maken. Gewoon veel breien, fouten maken, uit elkaar halen ( froggen heet dat) en weer opnieuw beginnen.
En leuk en makkelijk beginners project is de Step by step sweater. Dit patroon is echt gemaakt voor beginners. Het is heel gedetailleerd en ze legt alles stap voor stap uit.
Als je nog iets wilt weten, let us know