Omatopic #3

Progressie. Vanmiddag een half uur getimed: hoeveel steken zet ik? Kwam op 180 in 30 minuten, vond ik wel netjes :rofl:

10 likes
4 likes

Goed idee! Heb vanavond ook alles nog even in de sneeuw gelegd :grin: eerste keer! Had als tip gelezen dat je eerst je kleren eerst buiten niet in de sneeuw moet leggen, zodat de temperatuur daalt. En daarna in de sneeuw, dan smelt / plakt de sneeuw niet zo. Had het allemaal even in een grote plastic bak buien gezet en na een kwartier in de sneeuw gelegd en wat sneeuw erop. Kon het er daarna makkelijk vanaf kloppen en de paar stukjes die er nog aan kleefden waren zo weg en droog binnen.

Een waardeloos kussentje gemaakt. Bekleed ik met een geborduurde stof. Hierdoor lijkt het boek half verzakt in de grond:

Er komen ook vliegenzwammen en een slak erop.

19 likes

Klaar. Was deze kotsbeu :rofl:.

33 likes

Heb borduurpatronen van m’n katten laten maken (ok ik heb er nog 1, ander woont bij mam en eentje is al een tijdje overleden).

Maar zo leuk, gaat me wel KAPOTVEEL tijd kosten want veel steken.

30 likes

Zeau. Ambitieus! Ik duim voor je! :+1:

1 like

Hier een update van mijn verloofde’s Nightfall Sweater:

• 1 mouw af en nog 1 te gaan!

41 likes

Mag ik hier ook even mopperen over m’n oma hobbies? Ik heb een paar frustraties namelijk en ik wil het graag even van me afschrijven.

1. Ik heb er zo de pest over in dat Etsy maar doorgaat met AI bullshit. Wat ik graag deed was door Etsy scrollen op zoek naar nieuwe borduur ontwerpers, maar dat gaat dus totaal niet meer. Ik wou dat ze net zoals Pinterest een optie hadden om AI uit te zetten. Ik mis het om geïnspireerd te raken door andermans werk en zelf aan de slag te willen. Sowieso mag AI oppleuren, er is niks goeds aan.
  2. Waarbij we aankomen bij frustratie 2. Ik heb zit in een handwerk sleur. Ik zit overigens momenteel ook thuis met een flinke burn out, wat ook niet meewerkt. Ik wil zo graag weer borduren of breien, maar ik krijg m’n hoofd er niet naar. Ik heb het wel voor elkaar gekregen om verder te haken met een vlinder (vervolg project op de zeer hongerige rups), maar het gaat niet helemaal van harte. En dan zie ik al jullie mooie projecten en dan baal ik nog meer dat ik maar mezelf er niet aan toe kan zetten. Ik weet dat ik niet te hard voor mezelf moet zijn, maar ik wil gewoon weer is iets met m’n handen doen, i.p.v. gamen of doomscrollen.

Bij deze mijn frustraties en excuses dat ik niks leuks geplaatst heb

6 likes

Maar jij maakt ook hele mooie projecten. En soms wil het gewoon even niet. Zorg er maar eerst voor dat je burn out wat minder wordt. Het toe zetten komt wel weer wanneer je weer wat ruimte in je hoofd hebt.

En voor inspiratie zou ik toch een Reddit account aanmaken. Bij r/embroidery en r/crochet gruwen ze van ai.

4 likes

Dank je wel, je hebt ook helemaal gelijk en ik weet het ook. Het is alleen dat borduren me altijd blij maakte en ik mis het.

Voor inspiratie zit ik idd ook op Reddit. Ik volg het cross stitch en embroidery subreddit. Ik vond het alleen altijd zo leuk om patronen te kopen, call me a hoarder haha.

Ik heb trouwens nog wel 1 projectje afgemaakt begin december dat al 2 jaar in de kast lag. So it’s something

17 likes

Zo jammer als je wel aan de slag wilt maar het niet gaat. Herkenbaar ook, de dingen die ik graag deed lukten me niet toen ik uitgeput thuis kwam te zitten (andere oorzaak maar leek best veel op een burn-out). Dat komt wel weer en hopelijk vind je in de tussentijd een andere vorm of tussenweg waarmee je wel wat voldoening kan vinden.

Je vraagt niet om tips maar ik ga het je toch geven haha, negeer maar als het niks voor je is. EPP is iets waar ik zelf in die tijd mee gestart ben! Het werk is heel erg simpel, weinig techniek om te leren en geen echte patronen om te volgen enzo. Vergt dus weinig concentratie, dat is/was mijn grootste probleem. Maar wel lekker met je handen met leuke stofjes en kleurtjes bezig.

Mijn EPP-basisset zit in een koekblikje en ik heb twee van die blikjes over. Ik zit steeds te denken dat ik daarmee wel een startpakketje wil maken (tegen kostprijs + verzendkosten) met de basismaterialen en wat voorbeeldjes. Dus als je het toevallig leuk vindt als ik dat voor je maak zodat je dat niet hoeft uit te zoeken: hit me up! Geldt ook voor anderen die dit lezen want ik kan er dus 2 maken.

5 likes

Je hebt toch wat afgemaakt. Dus je kon je wel iets toe zetten.
Doe rustig aan en begin met iets kleins (zoals @sashiko zei) en waar niet zoveel voorbereiding in zit.

Want een patroon overnemen, draad zoeken en je borduurring aanspannen zijn ook stomme klusjes die tijd kosten.

5 likes

Gorlll jij maakt tenminste wat af

2 likes

In defense van het gamen: time you enjoy wasting is not time being wasted :blush: mmorpgs zijn echt wel een commitment, maar een singleplayer spel met een leuk verhaal vind ik niet minder dan een boek lezen of hersenkraakpuzzel maken. De juiste type games kunnen juist de ontprikkeling bieden die je oververmoeide brein nodig kan hebben :heart: zolang het maar niet ten koste gaat van andere gezonde gewoontes.

Doomscrollen vind ik ook pittig :smiling_face_with_tear: heb instagram en facebook onlangs gedeactiveerd maar #knittok heeft me in z’n kluwen…Tip: Breien tijdens het doomscrollen voelt minder als doomscrollen :stuck_out_tongue:

3 likes

Het komt echt weer terug! Toen ik in een burn-out kwam zat ik de eerste weken trillend van ellende op de bank alleen maar lusteloos tv te kijken. Daarna lukte het weer om te borduren of een ander klein projectje op te pakken. Hopelijk voel je je binnenkort weer wat beter :heart:

Don’t overestimate me haha. En dan heb ik nog een tas vol met kerst borduurwerkjes waar ik aan moet beginnen of afmaken

@Bernaburb
Ik speel momenteel vooral Disney dreamlight valley of two point museum, wat ik heel leuk vind, maar ik probeer juist m’n schermtijd naar beneden te krijgen. Al ben ik het eens met wat je zegt. Als ik me vermaak met het spel, moet ik ook niet te kritisch zijn.
Ik heb wel tegenwoordig een app waarmee ik bijv. Insta en TikTok mee kan blokkeren en als ik het wil deblokkeren, kan ik 30 min lang niks met m’n telefoon doen, anders begint het opnieuw.

@itakepictures
Ik zit nu zo’n 3 maanden thuis en had gehoopt dat het onderhand al wat beter zou gaan. Het is gelukkig niet meer zo erg als in oktober, maar het gaat zo langzaam :smiling_face_with_tear: ik ben het onderhand wel zat haha. Stapje voor stapje I guess

7 likes

Een vraag voor de breiers:

Ik brei eigenlijk altijd met rondbreinaalden, ik heb allerlei soorten (vast, verwisselbare, hout, metaal), en wil eigenlijk gewoon een fijne set. Maar wat zijn goeie rondbreinaalden?

Ik heb nu naalden van knitpro, de gewone en de swivel. Maar ik merk dat met fijn garen het elke keer achter de overgang van draad naar naald blijft haken. Dat breit niet lekker door :sweat_smile: ook buigen de naalden snel.

Hebben jullie ervaring met andere merken die net wat fijner/steviger in gebruik zijn?

Addi is een goed merk :+1:

Chiaogoo het best. Ik vind Hiyahiya ook fijn (zowel sharp, steek als bamboe maar steel het fijnst).
Knitpro mindful ook wel goed.Symfonie ook maar die naalden braken wel vaak doormidden bij mij. Addi red lace wel fijn, bamboe oke. De normale addi gouden kabel vind ik echt niet fijn, hele stompe naaldpunten.

4 likes