Nou Vaiaan dat doet pijn ![]()
Ik ben toen overgegaan naar een set van Chiaogoo en vind die echt heel fijn. Eigenlijk nooit gedoe mee. De naalden zijn wel prijzig.
Het enige wat ik heel irritant vind, en dat ligt volkomen bij mij denk ik, is dat zij een systeem hebben met dat niet alle maten naalden op dezelfde kabels/connectors past en op de een of andere manier heb ik dat al een paar keer verkeerd gedaan. Hun logica is niet de mijne zeg maar. Volgens mij is dat omdat ze de afkortingen s (small) en m (mini) gebruiken en ik de m toch als medium interpreteer. Ik weet het kennelijk na meerdere keren verkeerd doen nog steeds niet precies
Wat prachtig! Welke garen gebruik je?
@Rainydays Ik gebruik zelf Lykke koper naalden. Ik heb ook chiagoo shorties en ze zijn heel fijn in het gebruik maar vind ze toch net te glad voor mijn smaak, ik merk dat ik toch iets meer grip wil (maar ik hou niet van houten naalden). De Lykke naalden zijn daarom mijn favoriet, maar hun kabels vind ik heel ruk en heb ze vervangen met lantern moon kabels, nu vind ik mijn setup echt super fijn!
Waarheid is soms pijnlijk ![]()
Omg ik heb dus 6 dagen geleden al mijn wollen items inclusief sokken buiten in de sneeuw gelegd. En net ontdekt dat ik drie paar sokken buiten heb laten liggen, nu de sneeuw smelt
ze lagen onder 15 cm sneeuw, benieuwd hoe ze opdrogen straks.
Zijn ze inmiddels weer droog?
Nog niet helemaal, maar ze liggen ook op het droogrek op de overloop waar geen verwarming aan is
en op sommige zaten wat stukken sneeuw vast die ik er niet vanaf kreeg, dus dat is er op gesmolten. Had ze wel eerst even in een handdoek gerold en daar op laten liggen voor het ergste vocht.
Ik gebruik Kauni 100% wol effen 8/2. Gekocht in Joure vorig jaar op het Onder de Wol evenement bij quiltenvilt.nl ![]()
De wol is wat kriebelig (en extreem warm!) Hij zou na het wassen en blocken heel zacht moeten worden
Oh well, kga het zien. Wel laatste keer voorlopig dat ik zo’n groot werk op 3mm pennen maak hoor ![]()
Heeel tof! Ik heb het patroon meteen opgeslagen op Ravelry
@Bertha heel mooi denk ik ja met die houten knopen! Ik koop m’n knopen meestal op de lapjesmarkt of bij de fourniturenwinkel in mijn stad maar ik heb ook heel veel leuke opgeslagen op etsy, staat echt een hoop op! En er is een Engelse winkel die heel mooie dingen hebben, ik heb er nog nooit besteld maar deze staan op m’n verlanglijstje:
Hebben jullie nog teruggekeken op wat jullie afgelopen jaar gemaakt hebben? Ik ging zelf eens kijken omdat ik op instagram steeds van die collages voorbij zag komen en ik heb echt veel meer gemaakt dan ik dacht! Ik ben eind 2024 pas echt actief gaan breien dus dit jaar heb ik vooral veel voor mezelf gemaakt om dingen te proberen/leren/oefenen, maar aanstaand jaar wil ik veel meer cadeautjes gaan maken!
Ik heb er zelf ook maar even een collage van gemaakt voor de grap:
Vilten playmat gemaakt voor zoontje van vrienden van ons. Ben niet helemaal tevreden door de vlekken van de lijm maarjaaaa
Hier ben ik wel blij mee! Voor zwangere collega. Zit een rammelaartje in en de sjaal heb ik gevilt met naaldvilten.
Ze zijn niet van hout maar van geperste katoenvezel! En wauw prachtige knopen link je! Ik had heel lang op Etsy gekeken en elke x als ik dacht ja dit wil ik dan verstuurden ze niet naar NL. En veel mooie knopen zijn te groot, ik wilde het wel echt 2 cm of kleiner. Ze zijn er helaas nog steeds niet vanwege hele slechte weer, echt jammer.
Je hebt prachtige dingen gemaakt!
STOP! Het is mooiiii
Ohh wat nice van katoenvezel! En ja dat is wel kut aan Etsy altijd. Ik filter meestal op alleen aanbieders uit de EU, dat scheelt wel iets. En dankjewel!
Ooo wauw heel cool!! Nu ben ik ooo gemotiveerder om foto’s te gaan maken van mn afgeronde projecten om zon overzicht te kunnen maken volgend jaar haha.
Heb je trouwens ook een link naar de patronen van de vesten en de sokken met bloemetjes? ![]()
Oh wat cute
ik smelt.
Ja is wel echt heel leuk om zo bij elkaar te zien inderdaad! Zeker tegen het einde van het jaar ben je anders allang weer vergeten wat je aan het begin van het jaar gemaakt hebt (of dat heb ik tenminste haha)
Allebei de gestreepte vesten zijn dit patroon:
En dit zijn de sokken, deze ontwerper heeft heel veel toffe patronen vind ik!
Stoneknits is fantastisch! Ik heb beide boeken van haar en heb via haar boeken ook leren sokkenbreien!