Omatopic #3

Ooh ik zie dit niet voor me :joy:
Ik heb die met dat randje van de Pipoos opgezocht en dat ziet er wel stevig uit, dus ik ga die eens proberen.
Ik gebruik overigens gewoon redelijk stug katoen. Ik denk dat dat prima is? Of moet je daar ook op letten?
Thanks voor de tips allemaal in ieder geval!

Draai je de ring goed stevig aan? Ik doe het tegenwoordig met een schroevendraaier/kruiskop om de ring zo strak mogelijk aan te draaien, zodat de stof muurvast zit. Mijn ervaring is dat als ik het alleen met de hand doe, ik het niet strak genoeg krijg

2 likes

Nee daar zou het ook aan kunnen liggen inderdaad. Goed idee, dit ga ik ook nog proberen!

1 like

Zolang je stof niet elastisch is, kun je er prima op borduren. En inderdaad als je borduurt, moet je ook een schroevendraaier in je buurt hebben. Je kan het anders echt niet strak genoeg draaien

De volgende is in de maak! Dat paarse lapje hoort er niet bij. Deze wordt met twee narcissen voor mijn schoonouders die beide in maart jarig zijn. De narcissen ga ik appliqueren en in de gele hoekjes ga ik de geboortebloemen van andere familieleden borduren.

11 likes

Even een tussentijdse update. Man, wat ben ik blij als die sterretjes klaar zijn

18 likes

Deken update! Gewoon al een paar dagen boven de 10 graden :partying_face:

13 likes

Ik heb dit tussendoor gemaakt als cadeau voor m’n vader. Hij is dol op tulpen en toen ik het patroon zag, leek het me leuk voor hem. Dus vorige week de vaas geborduurd, gisteravond de tulpen zelf en vanochtend de bladeren gedaan

34 likes

Mijn nieuwste borduurwerkje!

36 likes

Ik ben ook weer bezig aan een nieuw werk. De golf van Hokusai, DMC pakket

20 likes

Wordt het weer zo’n grote als je vorige borduurwerk? Je bent in elk geval lekker opgeschoten

2 likes

Wat een leuke! Heb je hier een link van het patroontje van? Zou hem ook graag maken.

1 like

Leuk en totaal wat anders dan je grote borduurwerk
Is die al helemaal ingelijst?

Neee zeker niet, NOOIT MEER. Dit zijn 4 blaadjes patroon.

@Marquez nee nog niks gehoord van die toko… moet maar even bellen denk ik.

4 likes

Ja, heb ik!

1 like

Heeft iemand hier wel eens een groeimeter geborduurd? Het ligt natuurlijk wel een beetje aan het patroon maar hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig geweest? Of hebben jullie iets anders leuks geborduurd voor een geboorte?

Ik krijg ook weer zin om te borduren als ik dit allemaal zie :slightly_smiling_face: ik heb nog een file met allemaal patronen van beroemde schilderijen, misschien daar weer eens verder mee.

1 like

Ik heb wel eens een zomerhoedje en een petje gekocht en daar de naam op geborduurd. Was in een avondje klaar. En ik heb vooral vaak naamvlaggen gegeven bij geboortes, dat vinden mensen vaak ook heel leuk. Ik maakte zelf de letters met sjabloondruk, maar die kan je natuurlijk ook borduren.

Voor aan de muur vind ik een alfabet leuk (wil ik nog voor mijn eigen kind maken). En gewoon zo’n lekkere old school borduurlap zou ik ook geweldig hebben gevonden om te krijgen. Maar er zijn misschien ook mensen die dat oubollig vinden, haha. Een groeimeter is voor aan de muur ook heel leuk natuurlijk!

1 like

Mijn moeder had voor mij en mijn broer zo’n geboortegegevens (geboortedatum, tijd, gewicht etc) geborduurd

Voor mijn neef had ze destijds een Nijntje alfabet geborduurd. Allemaal kruissteek overigens

@OhMyGosh beginnen jij!

@Marquez is dit niet wat. Je kan makkelijk zelf iets soortgelijks ontwerpen

6 likes

@Trivia @sashiko @Schaakmat bedankt voor jullie tips hier kan ik wel wat mee! Het moet vooral niet een te groot project worden want dat ga ik nooit af krijgen. Ik ben niet zo snel en ik heb van die fases qua hobby’s dus als het dan te groot is denk ik niet dat dat me gaat lukken want veel te snel weer afgeleid.

1 like