Omatopic #3

Ja ik vind de patronen die ik tot nu toe van haar heb gebruikt heel fijn ook! Vind je de boeken veel toevoegen tov losse patronen?

2 likes

Dagbestedingsproject is af! :joy:

24 likes

Hoe zou ik nou het best kunnen leren breien? Heb het al zo vaak geprobeerd maar het wil maar niet lukken. Heb het met een boek geprobeerd en met youtube fimppjes. Hoe hebben jullie het geleerd?

Het is een goed voornemen voor 2026 om minstens een deken te breien dus dat moet toch lukken?

1 like

Ik heb het ooit vroeger geleerd van mn oma en toen ruim 15-20 jaar niks meer mee gedaan, en daarna weer opgepakt met filmpjes.

De step by step sweater van Florence op youtube is hier handig voor. En de crazy sock lady heeft meerdere filmpjes voor het breien van sokken waar alles stap voor stap wordt uitgelegd en voorgedaan. Ook heel fijn.

Ik zou gewoon een project kiezen met een video erbij en dat er bij houden. Alleen een boek vind ik zelf niet handig, het is wel handig om (bewegend) beeldmateriaal erbij te hebben. Een project waarbij je zowel geschreven patroon als video begeleiding hebt is het chillst want danleer je ook gelijk hoe je een patroon leest.

2 likes

Best netjes is een understatement!

2 likes

Een deken is wel een groot project, tenzij je een soort baby deken voor ogen hebt? Ik brei al een paar jaar en deed vorig jaar 4 maand over een kleine schoot deken. Daarnaast kan het best saai worden, en moet je wel echt doorzetten om hem groot genoeg te maken. Maar is ook afhankelijk van het patroon dat je kiest!

Ik heb het zelf met video tutorials geleerd. En met patronen lezen telkens dus technieken op YouTube opgezocht. Crazy sock lady voor sokken, en veel patronen op Ravelry. Een muts of sjaal breien vind ik ook erg satisfying.

2 likes

Maakproces:

Voorlopig echt even m’n laatste zelfgemaakte cadeau is ook af! (Ik heb een tweeling van 6 maanden en deed dit altijd voor zij er waren maar het is nu eigenlijk niet meer te doen haha) Voor een andere collega die met zwangerschapsverlof gaat. Het poppetje in de luchtballon is van Sjaal met verhaal, de luchtballon is een kerstbal van de Action, de andere figuurtjes heb ik zelf genaaldvilt en het mandje gehaakt.

61 likes

@Eilish ik heb ook deze ervaring, als tweede breiproject ooit een babydeken gemaakt en ik heb er een half jaar over gedaan. Hij is wel mooi geworden maar t was flink doorzetten😅. De filmpjes van ikwilbreien (volgens mij zei ik dat hierboven ook) vond ik leuk en makkelijk te volgen voor de basissteken! Die heeft ook een filmpje van een (baby)deken. Een simpele trui is wel een stuk sneller af bijvoorbeeld dan een deken.

1 like

Wow, ik bewonder je doorzettings vermogen! Zo tof!

2 likes

Wow is dat gehaakt? :o

Absoluut. Het zijn echt veel en leuke patronen die ze in de boeken heeft. Plus, breiboeken zijn een soort kunstboeken voor me :stuck_out_tongue: Ook als ik er niks uit maak vind ik het heerlijk ze in te kijken en de designs te bewonderen.

2 likes

Yesss! Is echt supermakkelijk!

1 like

Ik heb een heel leuk breiboek gevonden in de kringloopwinkel die ik wil tippen. Geen idee of die bekend is hoor, het is al een ouder boek, maar het dolle dwaze breiboek heet het. Er staan echt hele leuke patronen in oa hele aparte sokken, sieraden en een lingeriesetje. Op bol moet die 21 euro kosten maar ik zag dat die op tweedehandswerk te koop staat voor 8 euro.

3 likes

Dit mandje (kringloop) had ik al een tijdje staan om ooit iets leuks mee te maken. Nu wordt een kindje in mijn omgeving 2 jaar dus heb ik een bewoner gemaakt! Het hondje heeft ook nog een jasje, haha. De eerste keer dat ik een knuffel heb gemaakt, was echt leuk om te doen. Gelukkig wil m’n dochter er nu ook eentje dus ik kan nog een keer aan de slag!

Zijn er mensen die ervaring hebben met de vulling van gerecycled katoen van Hooked, zo ja: is dat een aanrader?

26 likes

Ooh wat leuk gemaakt zeg! Heb je hier een patroon voor? Dit gaat sowieso een hit zijn :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb onderstaand patroon als basis gebruikt, gewoon van m’n scherm overgenomen haha. Ik heb wel de onderkant veranderd omdat ik losse poten wilde.

Het jasje/dekje heb ik zelf erbij gemaakt, hieronder een matige screenshot voor het idee, haha. Ik heb eerst het hondje gemaakt en toen voor het jasje een papier uitgeknipt in de vorm tot het goed zat en dat is dan je patroon. Vooraan zit een stukje band met klittenband. Het jasje kan zo aan beide zijdes aan. Mijn dochter zat hem al meteen om te kleden, echt heerlijk peuter-/kleuterspeelgoed inderdaad! Een halsbandje en/of riempje met klittenband erbij is ook leuk denk ik, maar daar had ik geen tijd meer voor.

7 likes

Eerste poezenportret vordert gestaag. 18ct aida dus wel een priegelwerkje…

8 likes