Omatopic #3

Noh, moet je zien wat ik heb gekregen

Gekregen van iemand van mijn moeder’s handwerkclubje (waar iedereen eigenlijk haakt of breit). Die handwerkclubmaatje heeft het weer gekregen van haar buurvrouw. Maar ja zij borduurt niet. Dus ik mocht het, gratis en voor niks, krijgen.

Er zitten ongeveer 120 strengen in. Ik moet wel nog inventariseren wat er allemaal in zit.

En ik ben bezig met 3D paddestoelen maken. De steeltjes zijn af. Hoewel ze nu behoorlijk curieus uitzien

30 likes

Wat een geweldig kastje :heart_eyes: Nog los van de inhoud, haha.

2 likes

Wat tof! En mooi die paddenstoelensteeltjes

Is volgens mij een gereedschap organizer oid (als je de naam zoekt om het te kopen)

6 likes

Oh ja, voor schoefjes enzo denk ik!

1 like

Ja precies

1 like

Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik ruimte heb voor het kastje. Ik moet het echt nog even bekijken.

1 like

Ik heb ook m’n haakspulletjes weer eens gepakt! Ben met een heel tof wandkleed bezig maar elke rij is anders en ik wil soms gedachtenloos bezig zijn. Dus ik ga nu van m’n marguerite blanket-patroon kussenhoesjes maken.

Dit is die deken:

37 likes

Updatefoto

22 likes

Ik ben bezig met een trui (een van mijn eerste) en in het patroon staat dat de lengte van de mouw 16 centimeter moet zijn. Ik gok dat dit is vanaf het punt dat je de mouw maakt? En niet vanaf de kraag, maar wilde even checken hoe anderen dit zien. Het gaat om een babytruitje.

1 like

Ja meestal meet je dat vanaf de oksel!

2 likes

Ik zoek een kruissteek-borduurpakket die in 1 kleur is? voorheen heb ik weleens werken gedaan die enkel zwart draad hadden (van Alice in Wonderland), zoiets zoek ik. Het liefst als 1 pakket want vind het ingewikkeld alles bij elkaar te zoeken… Iemand zin om zoiets te zoeken haha

Het klinkt alsof je blackwork zoekt. Als je blackwork cross stitch (belangrijk om dit erbij te zetten anders krijg je vrij borduren) opzoekt op Etsy kun je wel wat vinden.

Ik zie niet zo snel iets op Nederlandse websites

Even wat snel opgezocht
https://www.etsy.com/nl/listing/1087848039/?ref=share_ios_native_control

https://www.etsy.com/nl/listing/1644053388/?ref=share_ios_native_control

2 likes

Monochrome cross stitch vind je kruissteek op in een kleur

1 like

Bedankt, met die zoektermen kan ik iets @Schaakmat en @Discopony

3 likes

Je hebt ook boekjes met patronen voor rood borduurwerk Franse boeken met fraai roodborduurwerk – T w e e d e h a n d s w e r k

En hier nog wat boeken voor zwartborduurwerk Boeken over Zwartborduurwerk – T w e e d e h a n d s w e r k

3 likes

Weer een update. Eerste 2 pagina’s zijn klaar. Nog 4 te gaan.

30 likes

Borduur jij met zoveel kleurtjes rijtje voor rijtje of eerst kleur a, dan kleur b etc? Ik ben een bloesemboom aan het borduren, maar dat zijn zoveel verschillende tinten roze dat ik snel in de war raak met tellen.

1 like

Ik probeer zoveel mogelijk per kleur te werken. Maar dat gaat niet altijd even handig.

3 likes

Ik vond de ‘parking method’ wel chill voor volle kruissteekpatronen @Waterflesje.

Ben nu met een sjaal bezig en ik heb dit patroon + garen klaarliggen:

Echt veel zin om eraan te beginnen!

16 likes