Omatopic #3

Pfoahh ik ben excited voor je! :smile:

1 like

Net m’n trui af. Gewassen en aan het drogen. Die Kauni garen zijn echt magisch, want het is vrij rustiek maar uit de was is ie heel zacht! Ik stuur een foto als ie droog is en vriendlief hem aanheeft! :smile:

42 likes

Welke breinaalden gebruiken jullie? Ik heb nu gewoon goedkope rechte houten (en een paar metalen van mijn oma) en ik zou toch graag investeren in een een goede set. Ik dacht aan rondbreinaalden, want volgens mij is dat veel universeler. Ik zie heel veel mooie sets van knitpro maar nu zie ik ook door de bomen het bos niet meer :sweat_smile:

Heeft iemand hier enig idee hoe je een borduurwerk vast maakt aan een houten gordijnring? Niet je dat er aan vast of plakken of spijkers of heel wat anders? Ik kan alleen vinden dat dit een hype was in de jaren 70 en er ook borduurpakketjes waren maar een stappenplan kan ik niet vinden. Ik heb namelijk van die dingen gekocht laatst in de kringloopwinkel en het ziet er schattig uit dus ik wil dit eens maken

2 likes

Ik gebruik zowel de lange als de korte set van de Knitpro mindfulness collectie, omdat ik van gladde, sterke rvs naalden houd. Qua prijs/kwaliteit heb ik er sinds mijn beginnersdagen veel werkplezier en -gemak van gehad.

1 like

Heb je een plaatje voor ons? Ik kan namelijk niet zo snel een beeld erbij bedenken

2 likes

Borduurwerkjes in houten gordijnringen – T w e e d e h a n d s w e r k

Dit bedoel ik!

Kijk ‘ns wat ik heb gevonden

Een diy borduursel dat ze in een gordijnring proppen. Wel in het Engels

Ik weet niet of er echt veel lijm werd gebruikt in de jaren zeventig.

Edit: ik zou denk een iets kleinere cirkel van stevig zuurvrij papier knippen. Daar het borduurwerk op binden. Vervolgens in de ring proppen. En hopelijk zit dat cirkeltje dusdanig strak in de ring, dat het borduurwerk nergens heen gaat

2 likes

Ik heb precies die roosjes rechtsboven in de wc hangen, geborduurd door m’n moeder! Zij heeft ze eerst nog op een kartonnetje geplakt en daarna op de ring.

2 likes

Oooh super bedankt @Schaakmat en @Merel! Ik ga een borduurpatroontje kiezen en als ik het af heb deel ik wel een foto van het resultaat want het moet goed komen met deze tips.

Aaah echt een leuk boek inderdaad! Ik kwam hem vandaag toevallig in de kringloop tegen voor maar 2 euro :heart_eyes:

2 likes

Wat leuk!! En een goede deal ook. Ga je er iets uit maken?!

2 likes

Eindelijk tijd gehad twee grote projecten op de foto te zetten. Heb recent de Monday sweater van PetiteKnit afgemaakt en daarvoor The Traveler Shell van Andrea Mowry. Vooral de trui draag ik nu lekker veel :smiling_face_with_three_hearts:

28 likes

Another update :tipping_hand_woman:

21 likes

Die trui is prachtig :heart_eyes: Mooie kleuren ook samen!

2 likes

Moet alleen het rode gedeelte doen van de hoed en dan zijn de paddenstoelen klaar

Zo ziet het er plat uit:

30 likes

Mijn nieuwste werkje!

61 likes

Als ik dit zie wil ik opnieuw vrij borduren proberen maar ik weet dat ik dan van frustratie ontplof want ik kan het gewoon niet 🥹

1 like

Wauw!! Dit ziet er zo gaaf uit! Knip je het dan uit de stof en dan vouwen? Hoe werkt dat? Het ziet er echt ingewikkeld uit. En heel mooi dat ook!