late reactie, maar ik maak poppetjes, dieren, verjaardagskronen en bloemen. Jij?
Wat fijn dit, dankjewel
Ik ben vergeten de trui te delen in gedragen vorm dus bij deze:
Momenteel maak ik een Oslo Hat van PetiteKnit in merinogaren van Sesia Scotland2. Het is mégazacht en warm en geniet heel erg van dat citroenkleurtje met subtiele spikkels ![]()
Oh heerlijk! Wat ben je aan het maken?
Een driehoeksjaal! Vooral omdat dat gewoon lekker simpel heen en weer recht breien is haha ![]()
Ik moet verplicht op pauze
. Wss in de 2 weken kerstvakantie waarin ik dagelijks uren achtereen borduurde (of telefoonscrollen
) m’n duim/hand overbelast. Dus van de fysio moet ik nu 2 weken niks, behalve werken ha ha, om te kijken of het dan over is…
Aw wat zuur ![]()
Can’t go wrong with that!
Ik ben nu ook in te huren als waarzegster ![]()
Maar wel balen dat je het overbelast hebt. Maar die twee weken zijn zo voorbij
Heeft iemand een tip voor filmpjes over haken voor een beginner aka ik kan het nog helemaal niet. Ik zit op YouTube te kijken maar zo door de bomen het bos niet meer
Als je overbelasting weg is zou ik aanraden om grip te trainen! Dat helpt bij mij goed tegen mijn elleboogpijn van het haken. Bijvoorbeeld met zo’n griptrainertje.
Wolplein vind ik voor breien altijd heel fijn en duidelijk, dus ga ervan uit dat de haakfilmpjes dat ook zijn https://www.wolplein.nl/tutorials/haken
Dit ziet er wel goed uit. Ze hebben alleen geen filmpje hoe je terug moet gaan ![]()
Hoe bedoel je, als je iets verkeerd hebt gedaan? Dan moet je ‘froggen’, praktisch gewoon je werkdraad lostrekken tot je bent voordat je fout bent gegaan. Omdat je steeds lusjes maakt, hou je een lusje over en daar steek je de haaknaald in en dan ga je weer verder.
Nee, als je een rijtje hebt gemaakt je weer langs dat rijtje kan gaan om het groter te maken.
Dan maak je een keerlosse (gewoon een losse haken) draai je je werk om, dus de voorkant komt achter. Dan haak je daar weer in verder.
Hier legt ze het wel uit:
Oh het linkt naar een ander filmpje. Je moet even kijken bij haar playlist.
Ik ben sinds lange tijd weer wat aan het borduren en ik gebruik nu voor het eerst bijenwas voor de draad. En omg wat een verschil in zowel gebruik als resultaat, waarom heb ik dit niet eerder gekocht? Ik heb nu meteen weer zin om dingen te maken haha.
Wauw
Echt weer zo mooi!
Hoe werkt dit?