Omatopic #3

Doe jezelf een plezier en koop ook een naald grijper

Handig wanneer je glibberige handen hebt of door stugge stof borduurt
@Kauai de bijenwas geeft een beschermlaagje aan je draad, waardoor het minder slijt of gaat knopen. Heel handig als je met metallic garen borduurt. Je kunt ook thread magic hiervoor kopen. Volgens mij is dat veganistisch en doet het hetzelfde

4 likes

Je haalt je draad over zo’n blokje was (ik heb er gewoon eentje van Prym gehaald) en mijn draden zijn nooit meer aan de achterkant in de knoop gegaan :raised_hands:t4: En mijn garen is soms wat pluizig, dus met die was ziet het er meteen strakker uit.

1 like

Jeetje ze lijken net echt!

2 likes

Dankjewel. Op een gegeven moment begon ik wel scheel te kijken van al dat rood

1 like

Ik brei sokken voor een vriendin (41,5) en mijn man met maat 45 past ze :weary: ik brei nooit een fleegle heel en volgde gewoon het patroon. Nu moet ik die hele hak uithalen echt stom. (Mijn man is helaas geen dankbare wollen sokken drager)

Thanks! Het is soms lastig zoeken als je de termen niet kent en het soms ook wisselend genoemd word. Ik kan nu al een bloemetje haken! :blush:

6 likes

Te cute!!!

2 likes

Ik ben een dekentje aan het haken met granny squares maar ik vind het eigenlijk niks aan, haha. Ik heb drie squares af, nog 45 te gaan :grimacing: ik vind het veel leuker om gewoon in rijen te haken merk ik, maar het wordt gelukkig wel een heel leuk dekentje en het duurt ook niet lang om een square te haken.

3 likes

Deze heb ik laatst Iop verzoek) als cadeautje gemaakt, wilde hem hier ook even showen! De kleuren zijn weer zelf geverfde stoffen, het roze met avocado en het antraciet met elzenknopjes. Het patchwork heb ik gemaakt met een Koreaanse techniek, jogakbo. Is een techniek om (rest)lapjes te verwerken tot een lap die aan beide kanten mooi afgewerkt is. Heel leuk om te doen vind ik, het is ook heel mooi voor licht, dus het volgende plan is om er gordijntjes mee te maken.

58 likes

Geweldig! Jij doet altijd dingen die ik ook graag wil doen, maar waar ik de tijd niet voor maak.

3 likes

Ohhh, heel leuk mooi strak ook, hou ik van.

1 like

WHOOOO mijn temperature blanket is affff!!!
Morgen krijgen jullie een foto als ik hem weer kan pakken, want ik heb hem op mijn boekenkast gegooid :joy:

23 likes

Twee kleine projecten afgemaakt!

Hier de Oslo Hat, met garen Sesia Scotland2 in kleur 3482.

En de Garter Earflap Hat, met garen Katia Funny Azteca in kleur 207

Momenteel bezig aan hetgeen waarvoor ik heb leren breien: The Black Sheep Sweater van Princess Diana :heart_eyes: ik ga hem maken met garen van Sesia Scotland2 in de kleuren 163 en 80. Wens me succes :scream:

66 likes

Wat een gaaf project! Heel benieuwd naar het eindresultaat. En @Vaiana wat goed van je deken!! Doe je dit jaar ook zo’n project?

3 likes

Ooh heel leuk! En die trui! Wat een droom :heart_eyes:

———

Ik had dit jaar als goed voornemen om te leren breien, mijn eerste project. Een spencer voor mijn dochter met een patroontje op de voorkant. Het is het out in the park vest van Drops, maar ik heb de knoopjes weggelaten (en daardoor een beetje een scheef vestje). met Loch Lomond wol. De kleur is veel mooier in het echt, roze met kleine oranje vlekjes.

Ik was gisteren bij Peridot in Breda en wat was dat een leuke winkel zeg! Heb het gehouden bij 3 bolletjes wol maar had zo die hee winkel leeg kunnen kopen :grimacing:

18 likes

Heel leuk geworden! En ik kende die winkel in Breda helemaal niet maar ziet er heel tof uit, denk dat ik daar binnenkort ook eens langs ga. Wat heb je gekocht?

1 like

Deze!! Denk voor nog zo’n spencer. Ben zo benieuwd hoe dit wordt! Ze hadden echt heel veel mooie dingen en ook lieve mensen die daar werken (moeder en dochter). Echt jammer dat het zo ver weg is voor mij :sweat_smile:

11 likes

Mooi! Ik heb afgelopen jaar sokken gebreid met die kleur, ik vind schoppelwolle zo leuk!!

29 likes

Ik ben zo benieuwd hoe die schapentrui wordt, echt heel leuk!

2 likes

Ooh die zijn mooi! Wat leuk om zo die kleur te zien!!

2 likes