Omatopic #3

Lastig sport weight, ik be hier ook al weleens tegenaan gelopen. Heb helaas ook niet echt tips voor sport.

Hoe erg is het om een fingering te gebruiken? Of moet je voor de test je echt aan de dikte en stitches per inch enzo houden? Anders zou je ook een ander garen kunnen gebruiken, voor een shawl maakt dat vaak niet heel veel uit.

1 like

@Dazed oh ja ook een goede optie!
Ik ga morgen eerst kijken voor Lana Grossa Ecopuno, dat kan in een winkel hier vlakbij dat is dan voor een kleur wat fijner om het zo te zien.
@SleepingBeauty ja zou misschien ook kunnen, maar bij het design vind ik het niet zo passen als het te open is. Het verschilt ook per fingering hoe het uiteindelijk is, heb nu maar 1fingering in huis waar het denk ik mee zou kunnen maar dan heb ik geen tweede kleur… de Ecopuno lijkt me wel leuk dat het iets pluiziger is ofzo niet zo dat gladde van merino iig.

De designer gebruikt dit: 2 skeins of Hellu by Aara Yarn (53% Super Baby Alpaca, 13% Cashmir, 34% Silk; 440 yds [400 m] per 50 g). Dubbel gehouden. Klinkt wel heel luxe en heerlijk haha

3 likes

Gelukt! Heb uiteindelijk de hals helemaal losgehaald en met een halve maat groter gebreid, meer steken opgenomen en een andere bind-off gebruikt :grimacing:

Het is de novice slip-over van Petite Knit in Filcolana Peruvian (echt hele fijne wol) en Tilia voor het pluis effect :blush:

@Dazed en @SleepingBeauty heel erg bedankt voor de hukpb

29 likes

Ik moet dit weekend in de buurt van Gorinchem zijn; zijn daar leuke wolwinkels/aanraders in de buurt?
Ik dacht dat wolplein ook een winkel had daar, maar die is weg blijkbaar :frowning_face:

Ik zou een fysieke winkel die drops verkoopt bijvoorbeeld wel leuk vinden, dat is hier in de buurt nergens helaas

Update:

Vleugeltjes en de onderkant van het vogeltje zijn af. Ik ben nu met het rugdekje bezig. Daar zit een gat in omdat daar uiteindelijk een sleutel in komt. Ik verder de kop en bek maken en de staart ontwerpen/maken.

22 likes

Achterpand van de schapentrui is af! :muscle::triumph:

43 likes

Heel nice! Is het Intarsia breien? Hoe lang heb je erover gedaan om dit te breien?

2 likes

Heehoi, nee geen intarsia, maar ladderback jacquard! Geniale techniek als je langere floats wilt managen zonder ontstaan van deukjes in de drapering :blush: zoek maar eens op. Je krijgt er ook mooie achterkantjes van.

11 likes

Ooh de Ladder back wil ik ook graag een keertje doen! Ziet er heel.nice uit zeg!

2 likes

Je hebt een speciaal patroon voor een muts die gemaakt is om je de ladderback jacquard techniek te leren: It’s Not About The Hat van Susan Rainey op ravelry :smile:

Dus mocht je het eens willen leren dan is dit een mooie instapper :blush:

Heb trouwens zo ongeveer 1,5 maand gedaan over dat achterpand :thinking:

5 likes

Op de helft!

Ik twijfelde steeds of mijn dochter er wel lekker onder zou passen, maar dat gaat wel goed komen zo te zien, haha. Ik vrees alleen dat ik niet genoeg van de zandkleurige stof heb :sweat_smile: Was een lakentje uit de kringloop, dus nu moet ik op zoek naar een goede match qua kleur.

42 likes

Tof!
Anders een strook donkerblauw aan de boven- en onderzijde?

4 likes

Ik denk dat een zachte grijstint er ook wel bij zou staan.

2 likes

Wat gaaf!!!
Ik heb er totaal geen verstand van maar kan je geen mooie zachtroze rand maken?

1 like

Superleuk!

Ik ben zelf jaren terug eens aan zoiets begonnen maar nooit afgemaakt en moet zeggen dat het nu wel weer jeukt haha

2 likes

Ja, doen!! Als je het ook met de hand deed is het een heerlijk klusje nu met lekker weer, ik neem de kleinere delen mee naar de camping, de speeltuin, in de tuin etc.

En ja, iets van een rand had ik ook al aan zitten denken! Dat deden ze bij traditionele Nederlandse quilts ook vaak, er zijn dus ook quiltstoffen speciaal om een rand mee te maken, zie als hieronder. Ik ga eerst maar eens kijken hoe ver ik kom want ik houd ook wel van eenvoud, maar het idee om iets met een kleur/rand te doen houd ik in m’n achterhoofd.

7 likes

Nou ik was vooral nog bezig met patroon, kleuren te bepalen en had wat dingen op maat geknipt. Was dus echt in de prille fase. Maar ik heb een bak vol stoffen staan + veel oude kleding die weg kan. Met de hand had ik niet eens gedacht maar wat een goed idee! En hernieuwde moed!

1 like

Ik lees dit nu pas en denk dat vandaag veel dicht is, maar voor een volgende keer wellicht. In de Westwagenstraat zit het Singerwinkeltje die veel stoffen en garen hebben! Daar ga ik altijd heen iig.

1 like

Ik dacht even wat rijen aan een oude granny square te haken :joy: wat gaat hier mis??

2 likes

Andere dikte garen of naald misschien?

1 like