Omatopic #3

Vorige week de testknit afgemaakt in Ecopuno. Ik vind het echt heel mooi garen! Het patroon is eigenlijk in twee kleuren maar een bruine rand leek me mooi, ben er erg blij mee. De rand was wel echt mega veel werk en niet zo leuk, het was double knitting en dan tubular bind off. Ik zag nu dat iemand het sjaaltje in retrosaria mondim heeft gebreid, dat was ook een mooie niet zo dure keus geweest!
En ben een sjaaltje begonnen met de restjes

24 likes

Ik wil een simpele top maken, gewoon zo een vierkant/rechthoek van haken, maar het lijkt me leuk om een mooie steek (haken) te gebruiken. Hij moet wel goed dekken! Iemand nog tips?

moss stitch?

2 likes

Echt heel leuk die sjaal! Ziet er echt uit als iets dat je elke dag gaat dragen.

Ik ben de Vilma top aan het breien en kwam er kwam er ineens achter dat ik een verkeerd bolletje opgestuurd had gekregen in een andere kleur. Olive brown en Green Ocher van kfo lijken blijkbaar heel erg op elkaar :sweat_smile:

Dus de bovenste helft maar weer uitgehaald en opnieuw met de juiste kleur gebreid :slightly_frowning_face:

4 likes

Oh nee wat stom!!! Had je het bij kfo besteld?
Hoe vindt je het patroon? Ik heb m al heel lang geleden gekocht maar vaker gehoord dat het begin een beetje onduidelijk is oid

Ik vind het geen duidelijk patroon, het is gelukkig geen ingewikkelde constructie en ik kom er wel uit maar heel veel dingen staan onduidelijk opgeschreven. Ze verwijzen bijvoorbeeld naar ‘eyelet rows’ voor de rows met het ‘bloem’ lace motief, maar eigenlijk zijn alle RS rows eyelet rows natuurlijk. En zo zijn er wel meer dingetjes.
En ik heb liever een chart dan alleen maar uitgeschreven instructies, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ja had bij kfo zelf besteld! Maar hun klantenservice is echt top dus was snel opgelost :heart:

1 like

Ja dat houdt me echt tegen, ik heb echt de hersen capaciteit niet om iets te ontcijferen. Maar draag mijn mouwloze vestjes wel heel graag en vind de Vilma zo mooi! Mooie kleur heb je ook!

1 like

Staartje is af. Dus als alles meezit heb ik het vogeltje van het weekend af:

En ik was vanochtend naar de handwerkbeurs in Houten geweest en heb ik dit kitje gekocht:

28 likes

Ik heb eindelijk mijn cumulus va Petit Knit af. Wilde hem eigenlijk voor vorige zomer afhebben, maar op de een of andere manier is hij in de kast beland en ik hoefde alleen nog 5 cm aan de onderkant en de halsboord.

Ben er wel tevreden mee, bij de hals wel een paar wat ruimere steken, waardoor er een beetje gaatjes lijken. Maar ik heb de hals wel drie keer over gedaan, want die was eerst asymmetrisch en later ook raar, dus ik vind het wel goed zo. En ze zitten wat lager, dus ik zou ook niet weten hoe dit anders te maken. Ik heb dat wel vaker, soms ook een hele rij. Misschien te lang op de naalden laten zitten ofzo.

Wel erg crappy foto’s, want ivm verbouwing even geen grote spiegel tot m’n beschikking. Dus nu op wc en ik zie dat ik de spiegel ook weer eens moet poetsen :grimacing:

30 likes

Heb weer een borduurwerkje af! Kon geen bloem meer zien op het einde :sweat_smile:

32 likes

Vogeltje is af. En onbedoeld ziet ‘ie er behoorlijk agressief uit

47 likes

Ik snap niet helemaal hoe je dit voor elkaar krijgt, ik vind het ZO knap. Love z’n woede ook, angry birds but make it :sparkles: classy :sparkles:

11 likes

Ik had een naai patroon songbird van Ann Wood gebruikt (want ik ga niet het wiel opnieuw uitvinden en ik had geen idee hoe ik die poten moest doen) en hier en daar aangepast. Vervolgens de uitgeknipte patroon vlakken (weer ben geen patroonmaker) geborduurd en vervolgens aan elkaar genaaid/gelijmd waar nodig.

Maar vraag mij niet hoe ik op dit idee kom en het vervolgens ook nog uitvoer

https://www.etsy.com/listing/615482714/a-sewing-pattern-pdf-songbird

2 likes

Thanks nog voor de suggestie. Ik heb wat uitgebrobeerd en ben toen voor vaste gegaan, want dat werkte het best met deze stof.

Inmiddels heb ik er al best veel uur inzitten, maar de draad is heel hard en ik twijfel nu heel erg of ik dat wel fijn vind met dragen… maar ik vind het ook weer zonde om te stoppen. Het wordt geen top waar ik iets onder wil dragen, dus komt echt op mijn borst en buik (rug blijft bloot).

Echt weer een kunstwerk dit :heart:

2 likes

Stop nu!
Als je weet dat je het niet gaat dragen kan je beter nu stoppen en je garen voor iets anders gebruiken.

6 likes

Ja maar ik heb 3 bollen!!! Ik dacht ik kan het ook combineren met een andere mooie garen en dan kriebelt het minder en is hij ook niet zo doorschijnend en kan ik een grovere steek gebruiken = sneller klaar. Ik ga er snel wel even mee naar de garenwinkel

Edit; mn moederdag cadeau is wel af!

20 likes

Sokken gerepareerd voor een vriend

27 likes

Oke ik ben gestopt en heb nieuwe garen gekocht, maar ik weet het niet zo goed. Miss vind ik dunnere verfijndere garen toch mooier!? Naja ik kan altijd 2 van die tops maken. Het gaat trouwens om zo een top:

2 likes

En een grotere naald? Helpt dat nog? Of een proeflapje maken en in de wasverzachter laten weken?

2 likes