Omatopic #3

Oei 1 zuchtje wind en… :face_with_hand_over_mouth:

Na de hongerige rups vorig jaar, heb ik een nieuw project met een rups gevonden. Ik weet niet wat ik met rupsen heb, maar ze zijn leuk om te maken.

Ik wil dit enorme ding gaan haken. Morgen ga ik naar de winkel om te kijken voor garen

https://www.etsy.com/nl/listing/4323116923/haakpatroon-zonder-naaien-cora-de?ref=shop_home_feat_3&bes=1&dd=1&logging_key=ca4ad613c68a6fa57224b370541658301840d571%3A4323116923

21 likes

🫡
En ik dacht dat ik gek was qua handwerk projecten

3 likes

Ik vind mezelf ook gestoord, want ik heb hier helemaal geen ruimte voor. M’n vriend gaat me haten ben ik bang. Maar ik vind het gewoon heel leuk om speelgoed te haken voor m’n kleine neefjes en nichtjes. Plus lekker hun ouders dwars zitten met veel te grote projecten.
Maar het leuke is, er wordt nog iedere dag gespeeld met de hongerige rups!

15 likes

Doe belletjes in die rups, kan je lachen

Ik ben wat aan het testen. Ik wil binnenkort (weer) een groot project maken, maar ik wil een andere techniek gebruiken dan dat ik normaal doe. Omdat ik geen zin heb om een stof van 50x60 te verpesten, probeer ik het eerst op een kleintje.

13 likes

Mooie kleuren! Is dit een soort verf techniek?

1 like

Klopt. Ik verf eerst de stof met aquarel en vervolgens ga ik erop borduren. Je ziet wel vaker de combinatie aquarel met borduursel, dus ik wou het een keertje proberen. Ik ben zelf geen schilder, maar gelukkig wil ik het abstract houden.
De kleurstelling en stijl is gebaseerd op impressionisme. Voornamelijk van Claude Monet:

In zijn werk zie je veel complementaire kleuren. Dus wanneer hij kneiter veel blauw gebruikt, zal je ook hier en daar oranje vinden. Ook gebruikt hij nooit zwart en wit.

Maar het borduursel waar ik nu mee bezig ben is vooral het uittesten en zoeken van de kleuren en techniek. De grotere krijgt wel een ander ontwerp (ik was er nog niet over uit. Maar tijdens het fietsen in de miezer deed mijn hoofd PING. En wist ik het.)

9 likes

@Schaakmat Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt! Ik zag laatst iets soortgelijks bij een gast die met bladeren op zijn spijkerbroek hamerde en in de afdrukken verschillende tinten groene french knots maakte. Het zag er uiteindelijk uit als een soort mos, klinkt saai maar het was echt een leuk effect! Wel een hels werk want het waren duizenden french knots haha

3 likes

Ik heb een macramé sleutelhanger gemaakt, heel basic maar ik vind hem heel leuk geworden!

8 likes

Zo leuk!!

2 likes

Kleine update. Misschien is het nu wat duidelijker

6 likes

Hoe heb je het uiteinde voor elkaar gekregen? Ik zag een paar dagen geleden dat het uiteinde van de mijne los is gelaten

Ik heb een wikkelknoop/wrapping knot gedaan (met een apart touwtje is dat), zoals dit: https://youtu.be/c-styCB0xa4

Ik had deze tutorial gevolgd en daar maakt ze een gewone knoop om het vast te maken, maar daar had ik niet genoeg touw meer voor

Ik vond het ook wel bijzonder dat het zou blijven zitten want voor mijn gevoel maak je het niet echt vást? Maar tot nu toe blijft hij inderdaad wel goed, hij hangt aan m’n sleutelbos dus gaat nog wel veel mee gehannesd worden, dus hopelijk blijft dat zo.
Maar zal wel want eigenlijk alle sleutelhanger tutorials die zag hadden die wrapping knot?

Anders zag ik ergens ook nog iets waar ook lijm gebruikt werd dus misschien kun je daar nog wat van opzoeken.

Oh goede video, thanks!

1 like

Dit doet me denken aan de temperatuurdeken van @Vaiana zo schattig

17 likes

Hahaha die streep :joy:
Wel een origineel idee!

1 like

Ja wel leuk hè! Ik zag ook iemand die dit maakte met boekengenre wat ze aan het lezen was. Je kan het voor van alles doen :slight_smile:

4 likes

Ja een vriendin wilde dat ik dit zou doen, maar ik lees iets van 30 boeken per jaar of zo. Zou een zielig projectje worden

2 likes

En doe je toch films ipv boeken?