Omatopic #3

Heeft iemand een idee wat voor draad in dit filmpje wordt gebruikt?

Ik zou kunnen reageren dan stuurt ze het toe maar ik wil eigenlijk de Nederlandse benaming.

Lijkt op scoubidou draad als ik het zo zie

1 like

In van die Samla bakken idd. Ik heb ook nog wat losse wol in het bovenste vak van m’n boekenkast, maar daar ben ik altijd wel een beetje bang voor motten.
En ik heb van die blockmatten heel lang geleden een keer via ali Express gekocht. Dat zou ik nu ook nooit meer doen, maar dat is echt 8 jaar geleden ofzo. Toen was ik me daar niet zo van bewust.
Je kan ook van die puzzelmatten voor kinderen gebruiken. Voor dat ik die dingen had deed ik het altijd op ons logeerbed met een grote handdoek eronder. Ik vind die alie express dingen helemaal niet zo fijn, en ze stinken heel chemisch.

1 like

Maar die hebben toch een vaste lengte, of kun je dat ook ‘op rol’ kopen?

Zoek eens op rubber koord voor kralen, denk dat je zoiets bedoelt? Ik gebruik zoiets om mijn steken op te zetten met breien.

1 like

Ja dit lijkt te helpen, thanks!

Heb 1 doorzichtige bak inderdaad maar heb meeste ook in grote zakken (in bakken) zitten. Heb toch ook drie katten en kinderen dus wil voorkomen dat ze het makkelijk grijpen. We hadden ook een heleboel grote glazen weck potten ongebruikt staan (voor meel enzo) waar ik ook de mooiste bollen in heb zitten. Die staan gewoon ter display in de kamer en keuken :grin: en aangezien die luchtdicht zijn, geen kans op motten.

3 likes

Dit is net wat kleiner, maar ik vermoed dezelfde techniek

Creadream verkoopt ook draad hiervoor

1 like

Oh wat een goed idee, de mooiste bolletjes in een weckpot. Ik heb ook nog veel potten staan.
Jij ook bedankt voor het antwoord @SleepingBeauty , ik heb helaas de puzzelmat van m’n kind al weggedaan, maar ik ga eens rondkijken voor een goedkoop exemplaar. Ik zag van een hele tijd geleden heir ook een foto van iemand die het op een sportmatje deed, dat zag er ook handig uit.

Ik bewaar m’n wol in dit soort manden:

4 likes

Voorpand nu ook af! Op naar de mouwen :triumph:

41 likes

Omfg bijnaaa

2 likes

Jaaaa :heart_eyes:

1 like

Cadeautje voor een vriendin!

11 likes

Mooi geworden. Kun je kijken of je de stof ietsje strakker kan trekken in de borduurring en het schroefje goed stevig kan aandraaien?

Het lijkt wat los’ig te zitten. Maar dat kan ook zijn omdat stof het soms leuk vind om te ribbelen als je veel borduursteken bijelkaar hebt

3 likes

Ja dat zit het denk ik ook, maar ik heb ook zelf wat rimpels gemaakt!!! Naja het is mijn tweede werkje, volgende keer beter

3 likes

Dan mag je echt helemaal trots zijn. Letters doen bij je tweede werkje? Gekke werk.

Tip van flip. Als je twijfelt of je borduurwerk wel strak genoeg erin zit, gewoon erop trommelen :drum:
Wanneer je dat kan, zit ‘ie strak genoeg erin

3 likes

Jaa zo tof aan het worden!

Ik heb vandaag terwijl het buiten 37 graden is mijn warmste sokken ooit afgemaakt! De wild wool trail socks, echt een heel leuk patroon om te breien met heel veel verschillende technieken. Ze zitten heel lekker, denk dat ze heel fijn gaan zijn voor wandelen als het straks weer wat minder warm is.

31 likes

Omg zo leuk 🩷🩷🩷

2 likes

Waarom kan iedereen hier zo goed breien?! Zo oneerlijk!

4 likes