Prachtig!
Ik ben weer een vestje voor m’n dochter aan het maken. Het stofje in de kringloop gevonden
En zij mocht uitkiezen welk dier van het patroon op de stof ik erop ging appliqueren en dat werd natuurlijk het vliegende paard geëvolueerd tot een eenhoorn, haha
Fantastisch! Ziet er mega professioneel en comfortabel uit.
@sashiko Zo leuk! Ik krijg helemaal zin om mijn twee gekregen naaimachines te leren temmen dmv een naaicursus.
Ik heb een vitrinekast waar ik alle wol in op heb gestapeld, zo zie ik gelijk wat ik heb en maak ik ook veel sneller iets. Ik heb in die kast ook 2 glazen potten met kleine bollen wol of restjes, en alle naalden heb ik ook in glazen potten in dezelfde kast evenals een paar mooie haak/brei boeken.
Oh ook een leuk idee. Ik heb sowieso nig veel glazen potten, daar ga ik wat mooie bollen in ´uitstallen´. Merci voor de inspiratie!
Ben bezig met een trui Ravelry: Wānaka Sweater pattern by Anna Elizabeth Anderson en er staat DK wol en mn gauge klopt maar??? Het gaat voor mn gevoel zoveel langzamer dan andere dingen (trui/sjaal/muts) die ik met dk wol heb gemaakt.
Gebruik tegenwoordig een app waar ik mn patroon in zet en daar zit ook een timer bij. 1x rond kost me 10 minuten. Moet nog 60 rondes om het stockinette stuk van de body af te maken. Reken maar uit.
Heb er soms ineens helemaal geen geduld meer voor
Weet iemand hier misschien een goede kralenwinkel in ongeveer midden Nederland? Iets erbuiten mag ook, ik vind even rijden niet erg, als ik maar zeker weet dat de winkel goed is. Heb wel al gegoogled, maar ik heb denk ik liever een aanbeveling van echt iemand zelf haha.
Ik wil graag sieraden maken met kralen en hoewel Pipoo’s leuke dingen heeft, is het aanbod iets te beperkt en ik zou het fijn vinden om juist in het echt de kralen te kunnen zien, i.p.v. online maar te zoeken.
Dit soort kralen, dus kleine glaskralen, maar ook in de vorm van bloemen of blaadjes. Zoetwater parels misschien, facetkralen enz.
In Utrecht zit in de Vinkenstraat Beats en Basics. En je hebt ook nog Love 4 Beats in de Korte Jansstraat.
Ik had net bedacht om naar Utrecht te gaan vrijdag, dus dit antwoord komt goed uit haha. Dank je wel!
Laatste keer dat ik dit heb gedaan is denk ik wel 26 jaar geleden. Ze zijn niet goed, degene met blauw zijn niet eens de juiste kralen. Wat goedkope van Sostrene die ik ooit gekocht heb, maar ik wil ze toch gebruiken. Maar ik vind ze wel gezellig en oefening baart kunst uiteindelijk
Zo leuk! Echt nostalgie idd, nu heb ik ook zin om dit weer eens te doen. Ik vind die blauwe er ook nog prima uitzien zo trouwens! Mooie kleuren bij elkaar.
Ik heb de laatste tijd alleen maar sokken gebreid, maar het was zo leuk om te doen ![]()
Jammer dat het nu te warm is om wollen sokken te dragen haha
Mijn eerste colorwork is af! Duidelijk nog zoekende naar de juiste draadspanning en heb te korte floats gebruikt. Maar ben er wel blij met m’n sokken! Heb iig zin om aan mijn volgende colorwork te beginnen
Ik heb net wol gekocht en bij het zoeken naar het begin vind ik 2 knoopjes, is dat normaal? Of heb ik een bol met een productie fout?
Is niks mis mee. Kan gebeuren
Ja kan gebeuren maar ik vind het altijd wel heel erg stom