Omatopic #3

Ivm pride heb ik me op deze regenachtige dag uitgeleefd op het maken van regenboogbandjes :rainbow_flag: Ik ga ze uitdelen, al zijn ze zo allemaal bij elkaar ook wel gezellig haha.

29 likes

Ik heb deze vandaag gemaakt, lekker met de regen op de achtergrond en het laatste seizoen van Grey’s Anatomy kijken.

Dit was echt een leerprocesje. Ik heb in het begin dezelfde spanning aangehouden als de zigzag armband en dat was te strak. Dus na een aantal bloemetjes kwam ik daarachter. Ik heb in het begin niet goed opgelet, dus een aantal bloemetjes zitten gedraaid.
Ik heb ‘m net te kort gemaakt dus ik moest aan het begin en einde wat kraaltjes er tussen smokkelen.
Daarnaast is het lusje te klein of de toggle te groot haha.
Ik vond het ook heel leuk om de peyote steek te leren om de toggle te maken. Rustgevend voor m’n hoofd.

Misschien zit niemand hier op een verslagje te wachten van me hierover, maar m’n vriend reageert veel te koel erop en ik wil het graag delen met mensen die wel interesse in handwerken/kralen hebben haha

@sashiko
Wat zijn ze leuk geworden! En ze werken idd super goed bij elkaar. Ook zo leuk dat je ze gaat uitdelen

36 likes

Wat gaaf zeg! Ik lees mee en bekijk alle armbanden in ‘awe’, heel gaaf. Mijn dochter heeft ook glas kralen ooit gekregen, wellicht wordt ik nog eens geïnspireerd door jullie om het ook eens te proberen. Meestal kom ik niet verder dan een leuke kleuren combinatie en dan gewoon aan elkaar rijgen. Ik worstel vooral altijd met knoopjes maken en zorgen dat de kralen niet van het draad weer afgaan. Meerdere armbanden van mijn dochter gingen toch weer kapot. Nu hebben we wel elastisch draad zodat ze geen sluiting nodig heeft. Maar door dat gedoe geef ik het iedere keer weer op :grin:

Pfff ja, knopen leggen gaat mij ook nog niet helemaal lekker af! Ik gebruik nu elastisch draad maar daar moet je ook flinke knopen in leggen anders kan het ook weer los glijden. Ik lees wel veel dat mensen er een drupje sierradenlijm op doen, als deze hobby blijft hangen ga ik dat wel eens proberen. Op Pinterest zijn heel makkelijk wat simpele patronen te vinden, als je het leuk vindt om eens iets anders te proberen. Maar persoonlijk vind ik “gewoon” een paar simpele vrolijke bandjes ook heel leuk, vooral nu in de zomer.

Heb vannacht uit zelfmedelijden wat kralen bijbesteld haha @NothingAboutSam ik heb er n.a.v. jouw tip ook een klosje miyukidraad bij gedaan! Echt een lief bandje geworden deze, die omgekeerde bloemetjes waar je het over hebt kan ik niet terugvinden hoor! Kan hij nu wel dicht, met die krappe sluiting
?!

1 like

@HoningDrop
Aah wat lief, dank je!
En knoopjes maken is ook irritant. Vooral als je draad gebruikt dat niet sterk en soepel is. Ik heb de eerste paar met visdraad van Pipoo’s gemaakt en dat was echt gedoe. Je moet dan eerst een dubbele knoop maken en dan nog wat draad verder rijgen zodat het echt goed blijft zitten.

@sashiko
Hopelijk heb je dan genoeg kralen om ook wat armbandjes voor jezelf te maken! Ik ben helemaal enthousiast door jouw armbandjes, haha. En ik hoop dat je het draad fijn vind!
Wat betreft het enkelbandje, als het plat ligt zie je het niet van de bloemetjes, maar zodra je het oppakt, zit er gelijk draaiing in aan de kant van de toggle. Een paar bloemetjes gaan dan over het midden heen en dwars zitten. En ik krijg 'm bijna niet dicht door de sluiting. Ik moest heel erg m’n best doen, maar ik denk dat als ik het teveel doe, het draad kan gaan breken door de constante spanning. Maar ik ben daar oke mee. Ik vond het een goede oefening en achteraf vind ik de kleuren toch niet zo leuk voor een enkelbandje. Misschien dat ik 'm opnieuw maak, maar dan als ketting.
Ook vind ik de toggle te massief in alleen bruin. Als ik 'm opnieuw ga maken, wil ik er meer blauw in verwerken

1 like

Ik ben helemaal niet thuis in het haken, maar mijn moeder wilt wat baby dingetjes maken. Heeft iemand een goed patroon voor slofjes of (newborn) mutsjes? Dat zou ik meeeega leuk vinden, maar omdat ik niks van patronen snap wil ik ook niet zomaar iets aankopen voor mijn moeder. Zij heeft tot nu toe ook nog nooit zoiets gemaakt :face_with_hand_over_mouth:

Alle tips zijn welkom!

Ik heb een bakje van een 3D print gecombineerd met cross stitch!

20 likes

Ik haak niet echt, dus geen tips voor een specifiek patroon. Maar op ravelry kan je goed zoeken naar leuke patronen en er staan ook heel veel gratis patronen op

1 like

Leuk! Kipje van Stardew Valley?

1 like

Klopt! Daarom ook de vinyl in de achtergrond :smiling_face:

4 likes

Misschien deze

Of deze

Allebei gratis patronen

1 like

Ik heb even jullie mening en/of input nodig.

Mijn vader is halverwege augustus jarig en ik loop nog steeds vast op een cadeau. Nu zag ik een klein ‘schilderijtje’ met een tijger gemaakt uit kralen. Zoals velen van jullie nu wel weten ben ik daar momenteel veel mee bezig, dus ik dacht, waarom maak/probeer ik niet zoiets met een leeuw voor m’n pa. Hij is een leeuw als sterrenbeeld en hij vindt ze ook gewoon cool.

Ik loop alleen een beetje vast op ontwerp. Ik wil in het niet realistisch maken, maar ik vind het heel moeilijk echte kleuren om te zetten naar kralen. Ik dacht misschien dat onderstaand voorbeeld als kleuren palet wel een goed idee kan zijn, beetje in vlakken blijven werken.

Maar ik dacht misschien heeft iemand anders nog een goed idee. Of wil iemand juist zeggen dat ik dom ben om er nu mee te beginnen haha (which could be very much true).

17 likes

Jaaa heeel tof!! doeeen! :grin:

2 likes

Love it!

Ik wil dit namaken

Dit moet te doen zijn toch?! Iemand enig idee hoe te beginnen? Waar zou je zooltjes kunnen halen voor zoiets?

4 likes

Hahaha ik heb het in m’n hoofd gehaald om op die manier kerstornamenten te gaan maken.

Leuk cadeau-idee, zo’n schilderijtje! Ik zou voor een eerste keer met een deadline vrij dichtbij inderdaad een bestaand voorbeeld volgen. In vlakken werken zag ik iemand op YouTube ook doen en dat leek heel haalbaar, eerst de lijnen uitzetten en dan de vlakken invullen. Die kleurde de ondergrond ook matching met de kralen, dan vallen gaatjes tussen de kralen minder op.

@Schaakmat heeft vast nog wel echte tips uit ervaring, die heeft al wel beadwork gedaan!

1 like

Don’t do this to me :tired_face:

@sashiko
Hahaha, ik heb ook altijd bedacht om zelf kerst ornamenten te gaan maken! Met peyote of brick stitch of zoiets.
En heel goed idee van de stof inkleuren! Het hoeft niet perfect te worden, maar dat laat het hopelijk toch iets netter ogen. Ik heb al bedacht dat ik het op linnen ga doen en gisteravond alweer meer kralen besteld
 Ooh, waar begin ik aan

2 likes

Sorry op vakantie. Typ eventjes snel en ik vul het later aan:

Ik zou posca stiften en acryl stiften gebruiken om vlakken in te kleuren voor je de kralen erop gaat naaien. Ik gebruik zelf Miyuki Delica’s. Die zijn heel klein. En je kunt ook naar pailletten kijken voor het maken van de manen van de leeuw.

Hier heb je een artiest die acryl stiften gebruikt. Andere stijl, maar het gaat om de techniek:

En verder een dun scherp naaldje om te gebruiken hiervoor
https://www.creadream.nl/tulip-beading-needle-10-kort-benodigdheden/

En ko-garen en Miyuki garen kun je ook gebruiken met borduren:

Ook zou ik vooral couching steken maken.

Maar als je echt professioneel wilt doen, moet je naar tambour of luneville borduren kijken

3 likes

I’m sorrry, ik vind het gewoon tof dat je hier zo lekker mee bezig bent!

Haha dank je voor het reageren ook al ben je op vakantie! Super fijn al deze tips.
Ik wil idd de couching steek gebruiken. Ik heb gekeken naar delica’s, maar honestly, die werden me net iets te prijzig. En rocailles ga ik sowieso wel weer erna gebruiken. Heb ook wat bugles erbij besteld, met name voor de manen. Maar ik zal de pailletten in m’n achterhoofd houden.

Tambour embroidery lijkt me sowieso heel tof om te leren, maar ik weet niet of dit het moment is, gezien ik gehoord heb dat je echt in goede producten moet investeren om het fatsoenlijk te laten werken. Wel hele goede tip, want ik wil dat ooit wel is gaan proberen.
Ik ben borduren gewend, dus ik hoop dat het me gaat lukken qua techniek. Qua tijd en ontwerp on the other hand :grimacing:
En ik ga kijken naar posca en acryl stiften! Volgens mij gaat dat echt heel veel helpen

1 like

Ik heb er zelf nooit mee gewerkt maar als equivalent van stitchfiddle voor breien/haken/borduren heb je voor beadwork deze website: https://beadographer.com/

Ik zat er net even mee te spelen en je kan ook een afbeelding uploaden en die als achtergrond gebruiken om je ontwerp uit te tekenen, misschien is dat nog wel handig als je geen voorbeeld van kralen kan vinden maar wel een illustratie die je goed vindt?

Ik had even snel wat geprobeerd maar had de afbeelding groter moeten maken of de kraaltjes kleiner, maar zoiets dus

3 likes