Ik vind zon dun buigbaar naaldje lekker werken voor met kralen
Mocht je eind september niks te doen hebben
Ik weet dat zij ook tamboer technieken gebruikt
Ik weet dat ze bij âmijnâ stoffenwinkel wel dit soort zolen hebben om pantoffels te haken. Misschien kun je zoiets gebruiken? Geen idee hoor
Oh goeie, ik ga eens in zoân winkel kijken! Ik denk dat je daarna een normaal zooltje eronder kan lijmen. Misschien kan de schoenmaker dat wel doen voor me
Visjes
Echt verslavend leuk/makkelijk om te maken deze, ik ga gewoon een heleboel maken en er dan een soort hanger voor voor het raam van maken. Is vast mooi met zonlicht erop.
Oooh die zijn leuk! Maak je ze met een brick stitch?
Nee, nog makkelijker! Hieronder de tutorial die ik gebruikt heb, ik maakte de enkele variant. Is het gemakkelijkste met een ijzerdraadje, ik heb voor 1 euro een klosje van de wibra. Sostrene Grene heeft dat ook, nog wat dunner geloof ik.
Grrr nu moet ik ook mn kralen weer gaan zoeken
Vissenarmband ![]()
@Kauai ja, doen! Ik had nog spul liggen uit mân tienertijd, haha. Wie wat bewaart, die heeft wat ![]()
Amazing, ik wil dit ook maken
Ik moet aan die verrekte leeuw werken, maar nu wil ik dit doen hahaha
Een leeuw met een vis in zân bek, go for it
Ik kan wel wat hulp gebruiken van onze ervaren haaksters! Want ik probeer een pannenlap na te maken die mijn oma 30+ jaar geleden heeft gemaakt. Terwijl ik al heeel lang niet gehaakt heb en nog nooit zonder patroon ![]()
Ik dacht zelf dat het volgende patroon wel wat zou worden:
- magic ring met 6 vasten
- 6x 3 stokjes in elke vaste, met tussen de 3 stokjes een losse
- rondje allemaal vasten
- 6x 2 stokjes, 1 stokje, 2 stokjes in de vorige 3, met tussen elk setje 2 lossen
- rondje allemaal vasten
- 6x 2 stokjes, 3x1 stokje, 2 stokjes in elk setje van de vorige, met tussen elk setje 3 lossen
- rondje allemaal vasten
Etc
Maar dan krijg ik het volgende, waar totaal geen patroon in lijkt te zitten (en mn haakskills zijn ook niet bepaald top):
Er zitten lossen tussen de stokjes (misschien triple stokjes ook? Hoe heet dat in t Nederlands?) en volgens mij heb je geen rondje vasten nodig als je alleen in het achterste lusje haakt zodat je dat randje krijgt.
Bedoel je een dubbel stokje? Dat lijkt er al meer op idd.
En dan gewoon steeds rondjes met dubbele stokjes in de achterste lus, ik ga het proberen!
Edit:
Ja dit lijkt er al goed op ![]()
Nu denk ik nog een kleinere naald zodat het strakker wordt
Pfff, heb het wel moeilijk voor mezelf gemaakt. Was er gister al aan begonnen, maar ik bleek toen geen anatomisch correcte leeuw te hebben. Ik had per ongeluk een achterpoot te ver vooraan getekend. Ik ben ook helemaal niet goed in tekenen. Dus na 3-4 uur borduren, moest ik alles weer eruit halen en met een nieuw ontwerp beginnen. Maar ik heb een goede inhaalslag gemaakt vanmiddag, dus ik mag niet klagen. En ik vind het echt heel leuk om te doen.
Had alleen verschillende soorten kleuren gekocht, waarvan eentje maar 5g was. En precies die gebruik ik nu als hoofdkleur, dus ga zo wat bijbestellen. Ik weet dat het echt niet perfect is, maar eigenlijk vind ik dat niet erg. Ik gebruik o.a. een couching stitch en die doet goed zân werk
Een broekje en bijpassend haarbandje voor de baby. Ik vind alleen het patroontje op het broekje niet zo mooi uitkomen (zou ook blaadjes moeten voorstellen), ik wil er nog 1 maken in een andere kleur, daar ga ik een ander blaadjespatroon bedenken.
Ik ben een filet crochet bandana aan het maken omdat ik mn pet ben vergeten hier op vakantie. Het is een patroon met bloemen, maar ik vind dat je dat niet echt kunt zien. Twijfel of ik het uit moet halen en gewoon alleen de lege vakjes moet haken. Nu best veel moeite voor vage vlekken voor mijn gevoelâŠ
Weet iemand een goed instructiefilmpje over naaldvilten?
Ik heb van mijn partner deze set gekregen:
Helaas overduidelijk AI (had hij niet door?) en bleek ook tevens dropshipping. Maar ik vind het idee wel leuk dus ben er maar een beetje op gevoel aan begonnen.
Maar een filmpje met wat meer uitleg over hoe het moet zou misschien handig zijn. Als ik op Youtube zoek vind ik vooral â3Dâ naaldvilten, niet op zoân canvas.
Ik heb altijd geleerd om bij vlak naaldvilten niet met een borduurring te werken, maar om je werk op een blok schuim te leggen. Kan je ook een grote spons voor gebruiken bijvoorbeeld. Op die manier kan je gemakkelijk door je werk heen met de naald. Spannen is denk ik ook niet persé nodig dus die ring zit meer in de weg dan dat het iets toevoegt. Je zou het los kunnen halen en de ring aan het einde als soort van lijstje kunnen gebruiken. Tis verder niet heel moeilijk, ziet eruit alsof het al goed gaat!
Nog wel een tip: van achter naar voren werken. Dus nu eerst door met de zon, van daaruit naar buiten werken aan dan de golven (?) en heuvels, en pas daarna verder met de dingen uit de voorgrond: boom, vrouw en sterren. Dat maakt het makkelijker om de kleurvlakken mooi aansluitend te krijgen, je kan met naaldvilten namelijk prima een beetje over de vorige laag heen werken.
Dit geeft wel een prima beeld van hoe ik het zou doen, als je zoekt op ânaaldvilten canvasâ of âneedle felt paintingâ oid vind je wel meer passende videoâs!
@NothingAboutSam wauw, wordt echt heel mooi al! Ben benieuwd hoe je de manen gaat doen.