Omatopic #3

Ja lijkt idd al veel beter! Leuk! Ik denk het eerste rondje dubbel stokje ook met wat lossen ertussen om het wat meer ruimte te geven en/of geen magic ring maar een standaard ring van lossen. Oh of die eerste ronde is wel een normaal stokje. Er gaat daar iets nog niet helemaal goed!

1 like

@sashiko
Ik ben ook benieuwd hoe ik de manen ga doen :’) M’n hoofdkleur kralen zijn sinds gisteravond op, al heb ik ze wel bijbesteld. Alleen geen idee wanneer ik ze binnenkrijg.
Vandaag wil ik de bek afmaken en dan toch maar beginnen aan de manen, wat ik vrij intimiderend vind. Maar ik ga het zien. Ik heb 3 kleuren bugles en zit eraan te denken om het in een soort ombre te doen met goud en 2 soorten bruin

13 likes

Even totaal wat anders. Ik heb laatst zo’n bouwpakket gekocht en heb ik twee weken geleden in elkaar gezet. Wat heb ik ervan geleerd? Dat ik het kan, maar er totaal niets aan vind. Ik word gedwongen een handleiding te volgen en ik ben daar te recalcitrant voor.
Als jij wel van puzzelen houdt en van LEGO bouwpakketten in elkaar zetten. Is dit misschien wel wat:

14 likes

Ongevraagde tip hiero :raising_hand_woman:t2: (excuus voor de dubbel post)
Ik zou het met pailletten doen. Vooral om het een andere textuur te geven met de rest van de kralen. Ik heb even je foto erbij gepakt en erop grof geschetst.

Ik zou ongeveer een driehoek maken voor de flow van de manen en daaromheen de pailletten erop borduren. (Maar je kan ook van boven naar onder borduren in een soort s-vorm. Dan heeft het een wat andere vorm)

Het effect is zoiets (niet mijn beste werk. Ik deed het namelijk voor het eerst):

Overigens kun je pailletten makkelijk doormidden knippen.

Oké ik heb mij nu genoeg ermee bemoeid. Kralen kun je ook gebruiken, maar dan zou ik wel voor wat grotere kralen gaan voor het contrast

7 likes

Voor een ander project had ik het leuk gevonden om te leren werken met pailletten, ik heb alleen geen pailletten in huis, heel weinig tijd (moet vrijdag af) en daarnaast zijn pailletten niet iets voor m’n vader haha
Ik waardeer wel de tips en het meedenken! Dus ik neem dit idee zeker mee voor een volgend project :grin:

Dit is wat ik meer als uitgang heb

3 likes

O, dan zou ik inderdaad dit voorbeeld strak aanhouden. Dus een random mix van bugles en rocailles in verschillende kleuren en transparantie.

Misschien in een soort c vorm te werken vanaf de kop? Zodat het niet stijf en te streperig wordt?

Ik zie trouwens dat ze aan het einde een klein kraaltje heeft als einde. Ik weet niet of je weet hoe. Maar voor het geval dat:

Je rijgt je kralen. Na je laatste kraal ga je met je draad terug door al die kralen en ga je met je naald weer terug in de stof.
Nu is het strengetje ‘los op de stof. Wil je het echt vast op de stof zetten? Dan maak je couching steekjes tussen de 2-3 kralen

1 like

Hahaha dit is inderdaad precies waarom ik deze leuk vind! Geen creatieve vrijheid aub, zeg me precies wat ik moet doen :pray:t2:

Vind het wel knap dat je hem hebt afgemaakt!

5 likes

Ik kan slecht tegen onafgemaakte dingen. Het moet en zal af. Zelfs als ik het niet leuk vind. Een alles of niets mentaliteit dus

Ja, mijn diagnose is al binnen

1 like

Pff heb de hele avond aan de manen gezeten. Besloten om het bij bugles te laten, omdat ik eigenlijk juist de manen hun eigen textuur wil laten hebben. Dit is de basis laag en morgen wil ik met 3mm gouden bugles en 3 en 6mm bruintinten er meer textuur en kleur aan toevoegen. Wil het ook nog iets wilder maken rond z’n oren, want nu ‘hangt’ het nog teveel.
De kralen bij z’n kont hebben me ook bezig gehouden, die heb ik gisteravond en eerder vandaag zo’n 3 a 4 keer opnieuw gedaan.

48 likes

Hij is wel echt heel cool! Wat een werk, kan me goed voorstellen dat het ook frustrerend is, respect!

3 likes

Verder met het kompas. Goudborduurwerk moet er nog op en dan is het af. De vier lege punten worden gevuld met zilver

21 likes

De boven- en onderkant van mijn bloemenquilt zijn af! De lagen heb ik op elkaar gezet met een basting stitch, dat is die rode draad, die gaat er op het einde dus nog uit. En nu ben ik de hele deken aan het doorquilten met de hand, dat zijn die kleine lichtgele steekjes. Ik ga in elk geval om alle bloemenharten heen en als ik daarna nog tijd en zin heb ook om de hele bloem.

46 likes

Holy shit wat een werk en wat wordt ie gaaf! En ook nog is met de hand de boel doorquilten. Ik vind het idee van quilten zo leuk, maar ik heb ooit als 18 jarige één keer geprobeerd en dat was geen succes haha.
Wat een engelengeduld heb je

1 like

Wat een prachtwerk :white_flower:

2 likes

Dank je! Ik ben eigenlijk best blij met hoe de kop er ook is uitgekomen, precies zoals in m’n hoofd.
En frusterend wil ik het (nog) niet noemen, want ik heb er echt heel veel plezier in. Maar toen ik de kralen voor de derde keer eraf moest halen, zat ik wel even echt heel veel en zwaar te zuchten haha

5 likes

Haha ja dit is meer dan een jaar werk! :sweat_smile:

Vroeger had ik hier nooit het geduld voor gehad. Maar sinds ik problemen heb met gezondheid/energie/concentratie is dit juist het ideale handwerk voor mij: lekker rustig en weinig denkwerk.

5 likes

Ik heb afgelopen weekend m’n eerste muts afgehaakt!

Niet perfect want ben op een gegeven moment steeds steken verloren :joy: maar hij is goed genoeg gelukt om te dragen als het kouder wordt. Zit nu een beetje te twijfelen over een volgend project? Ik vond het wel chill dat het vrij eenvoudig was, en het op een gegeven moment redelijk gedachteloos kon (iets te dus, want ik ben op een gegeven moment steeds de laatste steek gaan missen geloof ik). Maar ik denk dat als het een heel groot project is waar ik alleen maar hetzelfde doe (een deken of een sjaal) ik het toch te saai ga vinden.

Iemand een leuk idee voor een volgend project? Ik zou wel graag een mouwloos vest ofzo maken. Maar misschien eerst nog een keer een muts?

Of toch leren breien? :joy:

15 likes

Weinig denkwerk?! Wow dat zou je echt niet zeggen

Ja, je moet natuurlijk wel af en toe even iets uitdenken, maar die momenten worden verspreid over een jaar dan dus hè…. Veruit de meeste tijd gaat zitten in al die lapjes aan elkaar naaien en dat is echt vrij simpel, gewoon heel veel rechtoe rechtaan naaiwerk. En alle leuke stofjes bij elkaar uitzoeken kostte mij gelukkig ook geen énkele moeite, hahaha.

1 like

Oh wat mooi!! Heb je dit patroon dan zelf bedacht of volg je een van iemand anders? Quilten doet me altijd denken aan amish ik heb daar wel veel van die fictie boeken over gelezen en het klinkt altijd zo heerlijk kneuterig en gezellig.

Borduur jij ook? Zou je zeggen dat quilten makkelijker of moeilijker is?