Oh wow, heel tof geworden!
Hij is af! Moet nog wel een lijstje ervoor vinden, maar dat komt volgende week.
Lipstick for scale haha
Wow supermooi geworden!
Dank je wel!
Ik ben er ook wel echt een beetje trots op eigenlijk. Ik borduur al jaren, maar nog nooit een eigen ontwerp gemaakt. Dus dat dit mijn eigen ontwerp is, voor het eerst met kralen en stof gewerkt en dat het nog aardig goed gelukt is, is goed voor mân zelfvertrouwen haha
Superleuk, die manen zijn ook heel mooie gelukt zo, mooie kleurschakeringen erin!
Ik kwam deze TikTok tegen en moest aan jouw post denken. Niet helemaal hetzelfde, maar lijkt best wel toch?
Ja lijkt er inderdaad goed op! Leuk dat mensen die nog steeds maken haha. Die van mij is inmiddels gelukt ![]()
Het doorquilten is klaar, ging veel sneller dan ik dacht! Nu ben ik bezig met de laatste stap: de rand vastnaaien! Is één van mân favoriete klusjes haha, dus geen straf.
Echt geweldigđ
Gebruik je daar gewoon katoenen lapjes voor of is het speciale quiltstof?
Ik heb nl. nog een stuk of 50 katoenen lapjes van plm. 17x17 met diverse printjes, kan tegen verzendkosten. Mocht jij of iemand anders daar belang bij hebbenâŠ
Ik vind hem echt heeeel mooi
prachtig. Zou zoiets ook wel van mijn kat willen kunnen maken.
Dank je wel!
Ik zat er ook gelijk aan te denken om er nu eentje van mân kat te maken. Ben op het moment op vakantie, maar zodra ik thuis ben, ga ik kijken hoe ik dat kan gaan doen
Gaat jou sowieso lukken, jij bent zo handig en creatief aan het handwerken altijd. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
Ik gebruik deels quiltstoffen en deels âgewoonâ geweven katoentjes. De achtergrond is grotendeels van een laken uit de kringloop gemaakt, haha.
Ik wil je stofjes wel graag overnemen, superlief aanbod! Ben ondertussen ook al met een nieuwe deken van restlapjes gestart waar ze leuk bij passen + deze stofjes lijken me ook perfect voor de miniquiltjes die ik maak voor couveusebabies. Zal je even een PB sturen ![]()
Ik heb ooit kunnen breien, en zou dit weer willen oppakken. Nu heb ik de olga trui op het oog, maar misschien is dit wat te hoog gegrepen? Of zou dit wel haalbaar zijn? En zijn er nog tips of filmpjes voor beginners? Kan ik het beste beginnen met rondbreinaalden?
Ik kan haken en borduren, dus heb opzich wel handigheid qua handwerken.
Ik zie dat die 3 van de 5 sterren voor moeilijkheid krijgt. Dat zit hem vooral in de hals denk ik. Maar je moet wel recht en averecht kunnen breien, kunnen afwisselen tussen deze steken en op de goede manier minderen en meerderen. Denk niet het makkelijkste beginners project at je kan kiezen maar als je kan haken wel te doen denk ik? En deze wordt in de rondte gebreidt dus rondbreinaalden zijn wel handig
Keroppi vs AI - Het eindresultaat
Eerder heb ik gepost over de woltviltset die ik van mijn vriend kado had gekregen, maar wat helaas dropshipping/AI patroon bleek.
Tijdens mijn vakantie was ik er toch maar aan begonnen. Bij tijd en wijle verschrikkelijk frustrerend want in de afbeelding zitten bijv heel veel schakeringen blauw, maar ik had maar 3 kleuren blauw. Heb wel geprobeerd te mengen dat was erg lastig.
Op een gegeven moment heb ik het patroon/voorbeeld ook maar losgelaten en meer als richtlijn gebruikt. @sashiko had nog de goede tip gegeven om van achter(grond) naar voor(grond) te werken, maar dat was niet overal gelukt omdat ik toen al wat figuren op de voorgrond had gemaakt.
Echt jammer dat er nu zoveel AI borduur- haak- naai- etc patronen verkocht worden. Ze beloven een resultaat wat (meestal) niet haalbaar is.
Nouja het was geinig om een keer te doen en naar omstandigheden ben ik best tevreden met het resultaat.
Heel gaaf geworden!
Vind jouw versie mooier dan de AI afbeelding!
Ik vind dat je nog redelijk dichtbij het ai eindresultaat bent gekomen.
Ai is echt een plaag. Ook bij borduren. Ik vind het vooral erg voor beginners. Ze krijgen dan een onzinnig uitleg over een niet bestaande steek en raken gefrustreerd van het hele proces. Terwijl zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
Als je wat langer borduurt/of een andere handwerk, dan prik je er meestal wel er doorheen.
Ik vond dit kitje bij bol. Overduidelijk ai