Omatopic #3

Dat wilde ik ook zeggen idd, prachtig!

2 likes

Maar de reviews zijn nog best hoog, op het eerste zicht, of ook door bots geschreven?

3 likes

Had even gekeken. Volgens waren ze allemaal 2024 en hadden ze het pakket pas net. Het kan zijn dat het bedrijf in de tussentijd de product foto’s heeft veranderd

Ik heb het eerste de beste AI borduurpakket van Etsy bekeken. Reviews zijn 4.7 uit 5. Maar als je ze gaat lezen gaan heel veel over dat het ‘netjes verpakt is’ of ‘vlekkeloze verzending’. ‘Duurde wat langer maar werd goed op de hoogte gehouden’.

Niet echt inhoudelijk dus. Zou dat wegge-edit worden?

4 likes

Nou etsy wil meestal meteen een review van je hebben. En ikzelf ga nooit meteen beginnen aan het project en waarschijnlijk andere ook niet.
Het kan ook daaraan liggen

In elke geval succes met het maken van de onderste strand afbeelding. Vooral het zand en schuim lijken mij onmogelijk

1 like

Ik ben zaterdag begonnen met vrij borduren. Hiervoor deed ik alleen maar kruissteek. Maar ik vind het eigenlijk best makkelijk en je ziet veel sneller resultaat. Maar jeetje ik krijg de franse knoop niet voor elkaar. Op videos laten ze het rechtshandig zien en ik ben links dus dat vind ik ook kut. Werd helemaal geirriteerd ervan haha
Ik heb nu gewoon random wat bloemen gemaakt maar ik wil ff een mooi patroon vinden nog.

1 like

Ik heb net deze besteld. WiseGoods Borduurpakket voor Beginners - Borduren - DIY Borduurring - Borduurwerk Kit... | bol

Vind het patroon leuk maar de kleuren en stof niet zo. Maar ik ben ongeduldig en deze krijg ik morgen al binnen. Ik ga wel andere kleuren gebruiken.
Laatst heb ik ook een paar ringen inclusief patroon garen alles bij de action gekocht voor een paar euri. Viel me niet eens tegen qua kwaiteit haha. En als iemand nog DE tip heeft voor de franse knoop hoor ik het graag :joy:

Je naald wurgen met de draad en de spanning erop houden. En als je met je naald terug in de stof gaat, plaats je naald vlak naast het gat waar je eerst uitkwam. Als je precies in hetzelfde gat terug gaat is je knoopje weg

En verder vooral oefenen

2 likes

Ja volgens mij gaat bij mij de spanning erop houden verkeerd. Op video’s zie ik vooral dat ze de naald er vlak boven plaatsen. Maar boven of vlak ernaast zal niet veel verschil maken. Vind jij het een moeilijke steek of is het als je het eenmaal door hebt wel makkelijk? Ik kan zelfs al een roosje maken die je dan erom heen moet draaien en dan dus echt dus echt uitsteekt zegmaar. Maar dit ineens lukt me niet. Heb de omatopics de afgelopen dagen al een beetje doorgelezen, love it!

Inderdaad wat Schaakmat zegt, continu spanning op de draad houden. En beide handen vrij hebben helpt ook. Als je met één hand nog de borduurring vast moet houden en van die hand maar 1-2 vingers hebt om te ondersteunen dan oefent dat niet echt lekker.

1 like

Ik vond het eerlijk gezegd geen moeilijke steek. Maar eerlijk gezegd ben ik een uitzondering op de regel. Ik borduur nu ongeveer 4 jaar en de projecten die ik maak zijn wel vrij uitzonderlijk voor die tijd.

Maar ik weet dat beginners deze steek heel lastig vinden en dan maar voor een continental stitch gaan (schijnt een makkelijkere steek te zijn, maar ik heb daar geen ervaring mee).
Maar als je eenmaal de Franse knoop onder knie hebt, dan wordt ‘ie vanzelf makkelijker voor je. En heb je andere steken ook zo onder de knie

1 like

Merken jullie veel verschil in kwaliteit haaknaalden? Ik heb een paar losse van knitpro maar mijn 3.5mm is best lelijk geworden, de toplaag van het handvat laat los. Nu ik het al een tijd heel leuk vind mag ik van mezelf dan ook in een goede set of een paar losse investeren, dhs als iemand een favoriet heeft?:smiley:

1 like

Clover soft touch!

3 likes

Nou het voordeel van wakker worden om half drie ‘s ochtends is wel dat je meters kan maken 🫠

11 likes

Kostte me een paar dagen om deze af te maken, want:

1. Veel werk en lang
  2. Ik werd telkens gestoord haha

Ik probeerde iets te maken wat ik in eerste instantie niet iets voor mezelf zou zijn, maar conclusie is dat ik het toch mooi vind staan. Helemaal op dit groene shirtje die ik momenteel overal bij draag

39 likes

Tros tomaatjes gemaakt.
Zelf bedacht patroon

24 likes

Gisteravond een hortensia gemaakt. Wilde dit al bijna een maand maken, maar moest er echt even voor zitten. Wel gemaakt met hulp van een YouTube tutorial, maar ik vind ‘m te plat. Dus of ik ga lopen klooien met meer kralen voor meer diepte of ik koop een maat grotere bicones… of beide haha

50 likes

@sashiko Hahaha ik ben echt totaal geen handwerker en kan niet naaien enzo, maar dacht ik probeer ook es EPP op mijn zieke dag. Volgende keer toch maar hexagons van een sjabloon gebruiken :joy:

Is jouw deken inmiddels af en in gebruik genomen? :blush:

5 likes

Haha ja, deze vorm zelf snijden ben ik niet aan begonnen :sweat_smile: Je kan deze bloem los nog wel prima afmaken en gebruiken om er een onderzetter oid van te maken of als losse patch voor op een shirt oid!

Mijn deken is net af :heart_eyes: Nog niet aan toe gekomen om op de foto te zetten maar ik zal hem binnenkort hier delen.

Haha wat leuk, ik ben ook helemaal geïnspireerd door @sashiko maar heb voor de zekerheid gisteravond kant en klare hexagons besteld.

1 like