Je kan op de website van dmc ook veel gratis vinden! En ik heb een paar vintage borduurboeken, als je specifiek ergens naar op zoek bent kan ik wel eens kijken of daar wat in staat.
Ik heb wat leuke patronen op hun website gevonden, dankjewel!
@Schaakmat ik zag dit net op reddit voorbijkomen en moest meteen aan jou denken! Dacht eerst dat het een echt jong boompje was maar is dus allemaal handgemaakt
Klopt. Ik volg haar ook op insta en ik heb haar twee boeken. Ze heeft net een oester gepost en ik zit dat ook een beetje uit te vogelen hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen.
Haar twee boeken:
Dus mocht je willen 3d borduren, kan ik voor beginners vooral de bovenste aanraden. Je wordt echt begeleid van de wat simpelere 3d technieken naar de wat geavanceerdere.
Woah ja die oester, echt bizar knap. Wat leuk dat je haar boeken hebt ook!
Ik wil soort van geluksarmbandje maken voor mijn dochter en zoek satijnkoord in het rood, eventueel wat extra kleuren, en wil het in een winkel kopen. Blijkt alleen best lastig. Pupils heeft het maar in andere pastel kleuren. Hema/action/zeeman niet. Iemand nog een tipje waar ik zou kunnen kijken (fysieke winkel dan)?
Pipoos? Onze lokale stoffenwinkel heeft het ook, dus dat zou je kunnen proberen?
Idd elke lokale handwerkwinkel of de markt. Oh en wibra heeft zoiets ook regelmatig.
Het is ook heel traag! Daar moet je je een beetje aan (kunnen) overgeven denk ik. Ik vind 3 bloemen ook al best wat, haha. Zelf heb ik ruim een jaar over 1 kinderdeken gedaan, over grote dekens doen mensen meestal jaren. Maar dan heb je ook wel wat bijzonders daarna! En je hoeft ook niet meteen een deken te maken natuurlijk, een kussen oid is ook mooi.
Wat ik heel fijn vond was om een handzaam setje ervoor te maken, alle benodigdheden in een handige etui of blikje ofzo. Ik heb ongeveer de helft op de bank voor de tv gemaakt en de helft buitenshuis: op vakantie, in de wachtkamer, op een bankje bij de speeltuin etc. En dan hoef ik alleen maar mijn EPP-blikje te pakken om even een bloem te kunnen maken.
Eigenlijk vind ik dat wel een heel mooi idee dat het iets langer duurt. Mijn dochter iets minder want die wil NU onder die deken liggen lezen. Maar misschien is een (groot) kussen dan ook wel een idee.
Moest trouwens lachen om jouw opmerking over het blikje. Had laatst in een winkeltje zulke leuke blikjes gezien maar geen idee waar ik het voor kon gebruiken. Nu weet ik wat ik dit weekend ga halen ![]()
Sostrene grene misschien, als deze bij je in de buurt zit.
Wat mooi en cute!!
Dankjewel!
Echt heel erg leuk! Even voor mijn idee, dit is geen beginnersniveau denk ik he? Ik heb nog nooit geborduurd maar wil dat wel binnenkort gaan proberen, moet alleen uitkijken dat ik niet teveel verwachtingen heb ![]()
Ik zou het geen beginnersniveau noemen, haha.
De maker van dit patroon heeft ook wel patronen die meer beginners-friendly zijn mocht je dit leuk vinden. Dit is haar website:
Ja, ik ben benieuwd naar een foto!
Ik doe ook af en toe een naadje tussen andere dingen door. De bloemetjes leerden me dat ik ze goed recht op elkaar moet leggen voor ik ga beginnen met naaien en de ster dat ik moet opletten hoe ik het patroon orienteer zodat ze aansluiten op elkaar (een van de gestreepte driekhoekjes ga ik dus even lostornen en draaien).
Het gaat langzaam, maar ik vind het wel leuk om met de hand te doen itt een naaimachine waar ik echt een hekel aan heb haha.
Ik denk dat ik de bloemetjes op een wit shirt ga naaien en de ster op het gymtasje van kind.
Wat een fantastisch topic dit! Ik ben echt ontzettend ongetalenteerd als het op dit soort dingen aankomt maar kan het echt waarderen wat jullie allemaal maken. @NothingAboutSam wat een prachtige leeuw en mooie armbandjes! Toevallig een etsy shop oid? ![]()
Wat een heerlijke stofjes ook allemaal! Waar heb je die gekocht? Zo leuk hè, met kleuren en combinaties spelen.