Omatopic #3

Leuk he, het was een bundeltje van de Quilt Ster.

1 like

Babyshower cadeautje

30 likes

Wat schattig :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

De kettingen die ik tot nu toe gemaakt heb. Niet alles is goed, sommige ben ik nog niet helemaal tevreden mee. Maar scheelt dat het loshalen en iets vervangen niet moeilijk is haha.
De ketting met de grote bruine kralen heb ik gister gemaakt. Ik twijfelde eerst over de groene zijkanten, want ik wilde eigenlijk oranje, maar ik had geen goede kleur oranje. Donkerblauw vond ik saai, maar nu twijfel ik of dat toch niet de betere keuze was geweest haha. Maar zoals ik zei, als ik een betere kleur oranje vind, is het zo vervangen :slight_smile:

Het denkproces van gister haha. Ik vind het leuk als kleuren onverwacht en/of speels samen zijn, al moet het wel in balans zijn.
Ik heb toen groen gekozen, omdat ik dacht dat het hetzelfde effect kon hebben als het oranje. De oranje die je op de foto ziet, oogde te roze in het echt. Daarom heb ik die niet gekozen.
Maar misschien dat ik toch wel blauw wil? Ja, het is klassieker, maar het werkt wel. Anyhow, nog steeds een hoop twijfel :’)

Ik snap niet waarom ik altijd zoveel opschrijf hier… Misschien omdat m’n vriend gek van me wordt en niet weet hoe hij moet antwoorden haha

17 likes

Ik vind het wel leuk hoor! Kettingen en armbanden maken is niet mijn omahobby, maar vind het wel leuk om te lezen en zien wat anderen hier doen. :smile:

3 likes

Ah dank je wel. Lief dat je dat zegt.
Ik mis het om dit soort dingen met iemand in het echt te bespreken denk ik. Ik vind het altijd leuk om meningen te horen, geeft weer nieuwe inzichten

Ik vind dat donkerblauw met het bruin en groen wel wat hebben

1 like

Als in 1 kant blauw en 1 kant groen?

1 like

Misschien is het wat. Dat blauwe maakt het groen wat minder hysterisch. En misschien is het leuk om iets asymmetrisch te hebben.

Maar dat moet je uitproberen

1 like

I don’t hate it haha. Ik ga het gewoon loshalen en idd proberen. Ik zat er ook aan te denken om misschien meer van de gestreepte kralen te gebruiken.
Thanks! :grin:

2 likes

@NothingAboutSam ik vind half-half ook leuk ja! Maakt 'm net wat minder serieus (al vind ik helemaal groen ook mooi)

Zijn er hier trouwens ook mensen die spinnen? Ik weet het alleen van @Bertha ! Ik heb een tijd geleden zelf een spintol gemaakt en spin nu best veel, en zodra de zijkamer in mijn huis niet meer onbegaanbaar is (zijn aan het verbouwen) heb ik ruimte voor het spinnewiel van mijn oma. Ik zal binnenkort wel even wat foto’s posten ook

4 likes

Wat leuk! Ik heb wel een zak schapenwol gekregen maar nog geen spintol. Lijkt me heerlijk meditatief klusje. Ga je ermee breien daarna?

1 like

Hahaha herkenbaar. Ik heb m’n vriend uitgelegd dat ik soms gewoon even mijn relaas kwijt moet en wat wil laten zien en dat het niet uitmaakt dat hij er niet zoveel van weet/begrijpt. Sindsdien laat hij me af en toe m’n verhaal doen en toont dan wel iets meer interesse. In ruil daarvoor luister ik naar zijn sportverhalen haha.

Maar met echte enthousiastelingen praten is nog leuker inderdaad! Ik doe nu vrijwilligerswerk in een naaiwerkplaats en daar vragen ze zelfs of ik mijn werk mee kan nemen om te laten zien, zo gezellig. Heb je in de buurt geen clubje oid waar je eens heen kan? Hier in mijn stad is wel een algemene creatieve handwerkclub bijvoorbeeld.

Ik vind ook die “testjes” met aan beide zijdes een andere kleur ook wel heel leuk eigenlijk! Net iets vlotter ofzo. Ben het met je eens dat de oranje niet zo’n lekkere match is met het bruin. En lila misschien, als je dat hebt…?

2 likes

Ohh leuk! In het hele begin vond ik het allesbehalve meditatief haha maar het werd vrij vlot heel ontspannend inderdaad. Is je wol al spinklaar of moet je 'm nog helemaal verwerken?

En ik brei er inderdaad mee! Tot nu toe heb ik nog niet meer dan 50 gram per soort wol gesponnen (had wat verschillende dingen gekocht om uit te proberen) dus niet genoeg voor een heel kledingstuk, maar ik heb van 1 streng een sjaaltje gebreid en twee kleinere strengen ben ik nu in een shirtje aan het verwerken. Als ik straks het spinnewiel heb staan wil ik wel echt gaan proberen om genoeg voor een trui te spinnen. Dan ga ik de spintol denk ik wat meer gebruiken om heel fijn te spinnen (lace-weight), maar daar moet ik wel nog flink voor oefenen :sweat_smile:

2 likes

Nieuw project begonnen, wat kneiter lang gaat duren. Het is 50x60 cm en wordt weer een combinatie van vrij borduren en kruissteken.

En dit moet dan allemaal geborduurd worden:

Ik hoef mij niet te vervelen de komende tijd. Waarschijnlijk ga ik wel iets anders tussendoor doen wanneer de eerste waterkring af is.

14 likes

Ik word zo vrolijk altijd van dit topic,

Schaakmat ik ben echt fan van jouw werk!! Echt prachtige dingen maak je.

Ik ben door jullie nu wel aangestoken, ik wil die kralendingen ook proberen.
Dus borduren met kralen en eigenlijk vind ik wat @NothingAboutSam heeft gemaakt ook heel leuk om te proberen.

Wat voor draad is het beste om te gebruiken? Borduurgaren is geen goed idee denk ik, naaigaren misschien? Ik weet dat kralenrijgen ook vaak met visdraad ofzo word gedaan maar werkt dat hier ook voor?

edit: doet iemand hier aan tambour ? Zag ik op internet voorbij komen ziet er super cool uit maar wel moeilijk volgens mij.

4 likes

Ik heb het gedaan met Miyuki beading thread, die is ook al gewaxt en extra sterk.
Ik heb het gedaan met dubbele draad, maar na een tijdje raakte m’n draad op en ik had geen extra, dus ben ik over gegaan naar enkel draad. Gelukkig werkte dat ook goed. Helemaal gezien het verder niet beweegt, dus ook niet op die manier slijt.
Tambour lijkt mij ook lastig, vooral omdat de kwaliteit van je materiaal schijnbaar echt goed moet zijn om het fatsoenlijk te doen. Tenminste, dat heb ik van creators op social media gehoord, geen idee of het echt zo is.
Misschien een idee om eerst met naald en draad een projectje uit te proberen en als het bevalt kan je altijd Tambour proberen

2 likes

Dankjewel.
Ik heb zelf nooit getambourd, maar ik wil het wel. Van wat ik eraan kan zien ben je de hele tijd ketting steken aan het maken.
Ik heb op zich de spullen in huis ervoor (inclusief Aari naalden). Maar ik wil toch eerst een workshop doen. Zodat ik ook gelijk weet hoe je zo’n raam spant.

https://eevees.nl/workshops/

Ik denk dat ik in november/december kijk of ze wat workshops weer geeft in januari. Dan vraag ik dat voor mijn verjaardag

Maar ik zou inderdaad eerst even een klein borduur kitje doen. Want borduren is tergend langzaam en niet iedereen vindt dat leuk.

1 like

@NothingAboutSam thanks voor de aanbeveling van merk! En ja ik had ook gezien dat tambour erg bewerkelijk is qua materiaal.
Ik ga zo even shoppen voor kralennaalden en draad.

@Schaakmat ben benieuwd als jij eraan begint hoe je het vind!
Ik ben een ervaren borduurster dus dat komt wel goed, (kruissteek)borduren is mijn #1 hobby
Maar door alle creaties die ik nu tegen kom wil ik ook eens met kralen werken haha.
Maar tambour is een soort combi tussen haken en borduren naar mijn idee, en ik heb ook veel gehaakt vroeger dus dat zou ik moeten kunnen. Alleen de materialen heb ik niet in huis en ik weet dat ik meteen doorsla om alles te kopen dus daar wacht ik even mee.

Ik heb m’n vader gevraagd kleurtjes uit te zoeken voor een ketting en dit is wat hij uitgekozen heeft. Vind het echt leuk dat ik straks een ketting heb waar hij aan meegedacht heeft

En een poging tot een vissen sleutelhanger voor m’n vriend. Pff wat is dit moeilijk :joy:

12 likes