Omatopic (Deel 1)

Het helpt misschien, om wat gevoel ervoor te krijgen ook, een vinger van je andere hand op de plek te leggen waar je wil dat de naald naar boven gaat (en dan vinger weghalen uiteraard)! Dan is het minder friemelen.

2 likes


Ik ben zelf aan het fröbelen gegaan. Had nog een lapje liggen van een gordijn. Wel iets grover, maar goed te doen. In een ring van 8 cm.
Tussendoor ben ik ook nog mijn borduurgaren aan het ordenen.
In de net aangeschafte opbergdozen met bijpassende bobbins.

10 likes

Wow, echt mooi. Maar wat een klus. Hoe groot is je ring?
Dat heb ik nou ook steeds. Zie ik een leuk borduurpatroon, moet ik bijna alle garen aanschaffen. Terwijl ik al zo veel kleuren heb.

15cm! En ik wil het in december vol hebben. Tenminste, dat is het doel. :upside_down_face:

2 likes

Ooh 15 cm vind ik altijd het fijnste formaat!

Ik zit er dus over na te denken om een patroon te kopen dat voornamelijk french knots is. Het resultaat ziet er heel gaaf uit, maar french knots roepen altijd veel frustratie bij me op.

Er is daar zelfs een heel topic voor! :grin:

ooo die is wel echt prachtig!! Denk dat ze zes draad gebruikt, dan kan je er nog redelijk snel door heen gaan. Moet zeggen, nu ik dat standaard ding heb voor op bureau en die nu ook actief gebruik met de knotjes… begin ik er aan te wennen en wel mee te vallen! Puur omdat je twee handen vrij hebt om wat te doen.

borduurstandaard.PNG

(had deze op bol gekocht maar daar issie niet meer te koop middels studiokoekoek)
((vriend had een staande gemaakt ook, maar die is niet altijd even handig))


Ben met het HP patroon begonnen en het is echt af en toe goed kijken waar ze het over heeft. X(2) is kleur 500 en 2 strands en dan voeg je die samen met kleur Y(1)501 en die is een strand. En dan lijntje volgen waar je moet zijn. neee please. doe gewoon een excel overzichtje :cry:

Oja en na 200000 miljoen frenchknots, begin ik met Frenchknots! :sweat_smile:

6 likes

Ik heb laatst eindelijk de button band van dit vest opnieuw gebreid, ik had de knoopsgaten heel onlogisch verdeeld. Voelt bijna alsof ik een nieuw vest heb omdat ik er nu blijer mee ben haha!

55 likes

Ohh die is heel handig! Ja, dan wordt ie al wat makkelijker.

Dat patroon klinkt bijna als wiskunde haha, dat wordt nog een lastige. En dan ook nog beginnen met french knots, is gewoon french knots karma :joy:

Dat dacht ik dus ook; dit moet leuk zijn, geen wiskunde :joy:
Was even nadenken en mijn hoofd op orde krijgen en niet mee gaan met de chaos in de afbeelding. Dus nu lekker borduren. Knotjes zitten er voor nu op, wissel het af met de seed stitch.

2 likes

Heel mooi :heart_eyes:

1 like

Ik had even een big brain moment. Iedere keer als ik het left over draad bundeltje zie denk ik: bleh geen zin in. Dus toen dacht ik; hoe kan ik het draad beter organiseren als ik al bezig ben?

Toen schoot me binnen dat veel kitjes z’n kaart hebben waar de kleur aan hangt. Dus stukje karton gepakt en wat gaten in geduwd. Kleurtjes aangehangen en voila.

(En ik geloof niet dat dit allemaal van 1 werkje ism dat krijg je als je alles op elkaar gooit)

8 likes

Welk patroon is dit? Wie weet ooit… als ik heel veel geoefend heb.

1 like

Netjes hoor.
Ik doe overgebleven draadjes, als ze nog lang genoeg zijn, altijd meteen weer op de kartonnetjes. Ik ken mezelf. Als ik dat niet doe wordt het een puinhoop en krijg ik ze niet meer uit elkaar. :flushed::flushed:

1 like

Ja, dat dus! Moet mezelf dit echt gaan aanleren.

Vooral nu met het HP patroon lijkt het me ook handig. Dan is het echt van; gebruik 2 draadjes van deze kleur en 1 van deze. Volgende kleur waar je mee gaat werken; pak 1 van zelfde kleur als net.

Dus ik heb er nu nog 1 gemaakt en dan ga ik de kleurnummers er ff opschrijven ook.
Efficiënt werken komt toch nog een keer in mijn woordenboek :sunglasses:

1 like

Anna’s Cardigan van petite knit. Ik vind hun patronen soms wel een beetje half goed ofzo… terwijl ik dan meer verwacht omdat de patronen zo populair zijn. Ik heb nu dit vest en een trui zonder short rows en dingen met short rows zitten nou eenmaal mooier (vind ik). Vind het vest verder wel heel mooi staan maar zou een volgende meer dan zelf short rows toevoegen

1 like


Mn eerste grotere borduurwerk is (eindelijk) af! Zodra de kringlopen weer open zijn wel ik een lapje donkere stof kopen om er achter te doen zodat ik het mooi kan afwerken. Voor nu maar ff zo laten.

29 likes


Ik ben bezig met de landkaart. Dit stuk is 1/16e van het geheel. Toen ik het bestelde had ik niet gezien dat het evenweave was, dat was wel even wennen. Maar gaat nu best oké gelukkig.

6 likes

Mooooi… Hoe groot wordt het ?

Wauw! Is dit op basis van een foto?

1 like