Maar 70a is 60C!!! Haha ik merk dat dit een ding blijft. Je hebt dan niet opeens grotere borsten, de verhouding is alleen anders
Ik betwist het fatsoenlijke dan ook
Oh dat meen je! Ik vond het al heel groot klinken haha! Thanks voor de verduidelijking. Ik denk dat ik een paar bh’s ga bestellen in 60C, kijken of dat beter zit dan 70A.
Dit is misschien ook handig voor sommigen;
https://www.superbra.nl/pages/vind-je-fit
Kun je goed zien hoe je je borst in je cup doet.
En nee ik heb geen banden met superbra, was het maar zo
Ja ik snap nu ook ineens dat de gemiddelde cupmaat in NL D is geloof ik? Nja of niet want een hunkemoller geeft volgens mij dus 9/10 verkeerde maten
Alleen wat is 70e dan terug gerekend? 75D/80C/85B/90A? Maar die maten pas je dan toch niet automatisch? Ik had namelijk een bh in 75D besteld en die was qua omvang veel te wijd. Best ingewikkeld nog om het te begrijpen haha
Haha nee daarom zei ik hierboven: omvangsmaat is 1 van de belangrijkste dingen en voor mij ook altijd het startpunt. Dat kun je ook heel makkelijk opmeten zoals ik paar posts hierboven uitlegde. Vervolgens weet je: oké mijn omvang is bijv 72cm, dus mijn omvangsmaat voor een bh zou 70 moeten zijn.
Dan kun je inderdaad je borsten gaan opmeten maar dat deden we in de zaak waar ik werkte nooit: wij schatten gewoon visueel in welke cupmaat er dan bij hoort (dat kan je na veel ervaring redelijk accuraat doen haha). Dus dat is thuis wat lastiger, maar je zou in een bijenkorf bijv van 1 bh een 70B, 70C, 70D en 70E (ligt eraan hoe groot je borsten zijn natuurlijk) kunnen pakken bijv. Dan ga je die passen en kijk je wat het beste zit. Stel, je hebt gevonden dat de 70E het beste zit. Dan zijn de zustermaten van die maat 75D en 65F. Dat betekent niet dat je die óók altijd past. Een 75 kan te wijd zijn en een 65 te strak. Maar, het is fijn om die maten te weten omdat merken nog weleens verschillen qua maat. De een valt bijv. veel strakker dan de ander.
Sowieso zou ik iedereen aanraden eens naar een speciaalzaak te gaan en je daar te laten helpen. Je bent dan echt niet verplicht een bh te kopen. Het kan al veel inzicht geven om eens wat verschillende modellen en maten te passen met iemand die er verstand van heeft. Want ook bh-modellen vallen weer heel anders: niet iedereen heeft het volume voor een lage balconette bh, of je kan juist teveel volume hebben voor een voorgevormde bh. Dan kan de maat technisch gezien goed zijn maar past de vorm bh gewoon niet bij je borst.
edit: ik zeg ook vaak dat omvang het belangrijkst is omdat 9/10 van de klanten die bij ons kwamen zeiden dat ze een A of B cup hadden (met een grote omvang) en dan met een C of D cup (met een kleinere omvang) de deur uitgingen. Dan dachten ze dat ze 80A droegen bijv, terwijl ik hun omvang op 70 meette. Dan weet je dus al heel snel: 80A = 75B = 70C… laten we eens een 70C passen. En vaak hielp dat dus al enorm
Goeie uitleg dankjewel! Ik ben ook zeker van plan om eens naar een speciaalzaak te gaan ook ivm het model idd. Alleen ik voel me dus verplicht om wat te kopen haha en die krengen zijn vaak zo duur (heb nu bh’s gescoord voor 20 en 35 euro, dat vind ik eigenlijk wel genoeg).
Toevallig is hier in de stad een nieuwe speciaalzaak met een hele leuke visie, geen posters met de mooiste vrouwen maar paspoppen in allerlei maten en vormen. Zo leuk!
Hartstikke bedankt! Ik ga er eens naar kijken allemaal.
Op hoe veel graden wassen jullie je ondergoed? Ik meestal op 40 maar soms wordt het dan toch niet helemaal schoon
Bh’s op 40, net als het mooie ondergoed en de rest op 60 (dat zijn gewoon simpele, zwarte strings waarbij het niet zonde is als ze niet jaaaaren mooi blijven)
Beha’s op 30 of 40 graden, onderbroeken altijd op 60 graden! Vooral dat laatste is belangrijk, het wordt anders echt niet hygiënisch schoon en dat is toch wel erg belangrijk bij een onderbroek imo.
Ik vind het echt gek om te lezen dat 75F bij jou dan klein uitvalt en dat je soms geen bh nodig hebt. Niet dat ik je niet geloof hoor, haha. Ik heb na de zwangerschap al jaren een 75F, opgemeten bij meerdere zaken en draag al jaren van verschillende merken een 75F welke echt Perfect zit. Maar heb echt geen kleine borsten, haha. Denk dat het ook wel te maken heeft met rest van het postuur.
Bh’s op 30 in een snelwasje in een wasbak in een vrij lege trommel. Alleen een paar shirts of andere bh’s erbij.
Gisteren was ik in Hunkemöller en toen zei de verkoopster ‘altijd met de hand wassen’ en ik zei ja en amen, maar ik vind het altijd zo’n onzin
Mooie slips draag ik met een inlegkruisje en gaan mee met de bh’s op 30 graden en normale slips zonder inkegkruisje gaan op een lange was van 40 graden. Ik maak mij ook wel eens ‘zorgen’ om de hygiëne, maar aan de andere kant; ik heb nog nooit een schimmel oid gehad dus ik denk dat het bij 40 graden wel oké is…?
Edit: de Hunkemöller verkoopster had het over Bh’s
Fijn dat je zo goed geholpen bent!
Ik heb die onderste een jaar geleden gekocht (bij livera, ik ken mijn maat goed inmiddels, dus geen hulp nodig) en hij zit zo fijn! Ik heb redelijk grote borsten, dus mijn decolleté is ook perfect hierin. Ze hadden laatst 2e bh halve prijs bij Livera, dus ik heb 2 andere kleuren erbij gekocht van dit model (Ik heb nu zwart/wit/rood). Hij zit zo lekker en is toch sexy, dus echt perfect.
Bhs op de hand, ondergoed gaat mee met de gewone was, kan dus 30 40 of 60 graden zijn.
Wij raadden altijd aan om juist wel in de wasmachine te wassen, want dan wordt het veel beter schoon. Misschien als je een écht heel delicate bh hebt (ik heb er 1 met pailletten en swarovski steentjes hahaha die gooi ik niet in de wasmachine), maar verder alles dubbelvouwen met de cups op elkaar, in een waszakje en dan de trommel niet te vol (dit is belangrijk! Want als er teveel inzit kan er teveel wrijving ontstaan bij de beugel en dan kan die zo heet worden dat je een gat in je bh brandt. True story, heb dit meerdere keren gezien bij klanten ) en max 30 graden
Oh ja. Bij mij is het inderdaad zonder BH het linkerplaatje. Een goede bh kan zoveel betekenen hè voor je postuur en minder rugpijn.
60 graden met handdoeken of beddengoed
Typisch altijd, die verschillende adviezen. Ik moet zeggen dat deze verkoopster het ook met zo’n blik zei waarmee ze uitstraalde ‘maar ik pleur ook altijd alles in de machine’
Ondergoed op 40 en bhs op 20 of 30 graden