Ongemakkelijke momenten #2

Ik denk een peaceteken en duckface ofzo

:kissing_smiling_eyes::v:

13 likes

Oow, lekker gek :sob::sweat_smile:

8 likes

Heb ook zo’n bloedhekel aan als iedereen ‘lekker gek’ z’n armen in de lucht gooit want dan staat opeens de helft van de mensen zonder gezicht op de foto

16 likes

Can’t take her anywhere! :crazy_face::crazy_face:

28 likes

Ik was deze heeeelemaal vergeten, wat een lekkere reminder aan dat verhaal inderdaad :joy::joy:

4 likes
Samenvatting

Eigenlijk allesbehalve helemaal gek xD

14 likes

17 likes

Een collega waar ik helemaal niet zoveel contact mee heb probeerde net een soort mop aan me te vertellen, maar ik ben daar zo slecht in. Snapte de clou ook niet, tenminste niet wat er grappig aan was. Doet ie nooit meer denk ik. :joy:

12 likes

Ik blijf het steeds wat pijnlijk vinden dat juist hier zoveel mensen dit grappig vinden. Want:

1. Mongool
  2. Kanker
13 likes

Ik vind t niet daarom grappig. Maar omdat zoiets heftigs ineens totaal onverwachts uit de mond van een klein kind komt.
Terwijl je verwacht dat hij dol enthousiast “Hey daar loopt piet.” Zou roepen.

Ik had teringlijer. Iets waar ik mensen hier nooit over hoor ook grappig gevonden.

25 likes

Dit doet me eraan denken dat mijn zusje (super schattige peuter met van die grote blauwe ogen) een keer ‘moven, klootzak!’ tegen een man in de supermarkt zei omdat ie in de weg stond.

90 likes

Ja snap ik hoor, maar het steekt toch dat dit een forumgrap is geworden, juist op een forum waar we grotendeels proberen om correct te zijn als het gaat om minderheidsgroepen, mensen met een beperking ed.

Ik denk namelijk dat er bij bepaalde andere scheldwoorden meer mensen over waren gevallen, maar dat is een aanname natuurlijk.

3 likes

Hier alvast de discussie, dan hoeven we hem niet opnieuw te voeren:

22 likes

Dat gebeurt elke ouder toch wel een keer. Uiteraard de uitzondering daargelaten.

6 likes

Mijn neefje heeft een periode gehad toen hij een jaar of drie was dat hij tegen random mensen die hij tegenkwam op straat of in de supermarkt ‘Ik vind jou lelijk’ ging roepen. M’n tante schaamde zich kapot.

16 likes

Ach ik scheld ook wel waar mijn kind bij is en ik zeg er dan duidelijk bij dat ik dat wel mag maar zij niet, omdat ik volwassen ben en zij nog een kind. Dat gaat eigenlijk wel goed, heb geen zin me heel erg in te houden en met chips te ‘schelden’.

Edit: ik erger me soms ook aan kinderen van vriendinnen, als ik fuck ofzo zeg, zeggen ze ‘ooooohooooooo, je zei fuhuuuuck dat maaaag nieeeettt’ gozer, dat bepaal ik zelf wel.

47 likes

Ik gebruik beide woorden niet in mijn dagelijks leven, ze zitten totaal niet in mijn vocabulaire. Het is een forumgrapje dat grappig is omdát het zo’n shockerende opmerking was uit de mond van een klein kind. Niet omdat de opmerking zélf grappig is.

21 likes

context: Jan Jambon, onze Vlaams minister, tegen iemand anders.

14 likes

Nee dat snap ik… maar stel je voor dat de opmerking van de peuter was geweest: “vieze homo” of “domme n-…” Dan was het (gelukkig) vast geen forumgrap geworden en was het gesprek hierover waarschijnlijk heel anders geweest toch?

Niet om kleur of seksuele voorkeur 1op1 te vergelijken met een beperking, maar wat deze scheldwoorden wel overeen hebben is dat ze specifieke groepen mensen raken.

Ik had klootzak bijv. ook grappig gevonden, maar dit wat minder. Maar ik zal er over ophouden;)

12 likes

Haha nee dat zeg ik niet. Maar zeg dan tegen hen wel wat ik tegen mijn dochter ook zeg.

3 likes