Ongemakkelijke momenten #2

Iets langer dan een maand geleden ging ik uit met een van mijn beste vriendinnen. We waren op een soort event wat om 23u sloot, maar de sfeer zat er goed in, we hadden net een groepje random mensen leren kennen (die elkaar ook niet kenden) en besloten om samen naar een bar in de buurt te wandelen en daar het feest verder te zetten. Mijn vriendin kende een vrouw uit dat groepje vaag van vroeger. Ik was eerst met die vrouw aan de praat geraakt en ze leek me wel leuk. Daarna ben ik aan de praat geraakt met een van die mannen, de beste vriend van die vrouw, ze waren samen naar dat event gekomen. Hij was totaal mijn type niet, maar hij had duidelijk interesse in mij) en lang verhaal kort: ik ben net verhuisd en ik kwam er achter dat het een van mijn buren is (ik woon op een klein pleintje, hij woont 3 huizen naast me).

Anyway, in mijn aangeschoten bui vertel ik aan die man dat ik nog een elektricien nodig heb om iets te fixen in mijn slaapkamer, maar dat het moeilijk is om een vakman te vinden die tijd wil vrijmaken voor zo’n klein klusje. Hij vertelt dat hij in bijberoep elektricien is en dit gerust wil doen en we wisselen nummers uit.

Een klein beetje later begint die vrouw, uit het niets, mijn vriendin uit te schelden met een scheldwoord dat in ons dialect “lesbienne” betekent. Mijn vriendin heeft lang geworsteld met haar seksualiteit en voor haar ligt dit heel gevoelig, die vrouw wist dat nog van vroeger. Mijn vriendin vraagt kalm om ermee te stoppen, maar die vrouw doet maar door. We staan allemaal verbaasd te kijken en mijn vriendin wordt heel boos, roept dat ze moet stoppen, en die vrouw gaat maar door echt zo op een treiterige toon. Ik heb uiteindelijk mijn vriendin mee naar buiten genomen en we hebben de avond afgesloten in een andere bar, ze was helemaal overstuur.

Ik heb uiteraard die man nooit meer gestuurd i.v.m. de elektriciteit in mijn slaapkamer, want 1) ook al is het niet hij maar zijn beste vriendin die zo heeft staan schelden, hij heeft niet ingegrepen en met dergelijke mensen wil ik niet omgaan en 2) hij had duidelijk andere bedoelingen en ik zou me heel oncomfortabel voelen met hem alleen in mijn slaapkamer.

Vorige week heeft hij ge-sms’t dat hij het uit het oog verloren was maar gerust nog mijn elektriciteit wou komen doen. Ik ben een hele slechte sms’er, en ben helemaal vergeten te antwoorden op dat berichtje. Nu kwam ik daarnet buiten de deur en hij stond een sigaret te roken op het pleintje, het was heeeel ongemakkelijk. Ik heb gewoon “hallo, alles goed?” geroepen en ben doorgelopen, maar de awkwardness was real.

6 likes

Ik dacht dus dat ik alleen op de bus zat te wachten. Bus kwam er aan en ik zat half Open Your Eyes te ‘zingen’ van Guano Apes. Je raad het al. Ik was natuurlijk niet alleen en een vrouw stond super verdekt opgesteld achter een paal buiten het bushokje

11 likes

Was het een rustige meezing versie of echt all the way?

Wel lekker nummer trouwens! Guano Apes was m’n eerste live concert in 2001!

2 likes

Ik had noise cancelling oortjes in dus hoorde mezelf niet, maar ik (die dacht dat ze alleen was) greep wel ff haar kans en ging ff los :sweat_smile:. Maar alleen qua geluid, want de bus kwam eraan dus ik probeer mijn lichaam zo kalm mogelijk te houden.

Ja echt zo heerlijk nummer! En supertof dat Guano Apes gewoon je eerst concert was!

7 likes

Hahaha heerlijk! Ik vind dat altijd vet leuk om te zien, dat mensen lekker meezingen of dansen!

6 likes

Ik stond vandaag voor een stoplicht en een meid reed op een fiets met een noicecancelling koptelefoon, door rood, tegen het verkeerd in. Ik riep keihard: OOOOHHHHNEEE. Begon een man naast mij tegen me te praten, maar ik kon hem niet verstaan. Ik mijn oortjes uitdoen en echt zo van ‘huh, wat zeg je?’ En hij: ‘al die mensen met koptelefoons op ook’ en toen stond ik daar maar schaapachtig met mijn oortjes in mijn hand.

26 likes

Ik zat op whatsapp en toen zag ik toevallig een goede vriendin al heel lang typen, terwijl ze normaal niet zulke lange appjes stuurt.
Dus ik zo typen “heeeey wat ben je lang aan het typen ben heel benieuwd hahaha :joy:”

Was het dus een bericht over dat het slecht ging met haar opa en dat ze afscheid van hem had genomen en ze wilde mij even updaten daarvan :sweat:

Gelukkig een goede vriendin en die weet ook wel dat ik dit niet had kunnen weten, dus echt ongemakkelijk was het niet. Maar het stond wel dom hahaha

22 likes

Dit is oa de reden dat ik lange appjes eerst in notities type

7 likes

Ik heb gister op drie plekken de stad gekotst. Ik had helemaal niks gedronken maar mn eten was niet goed gevallen denk ik. Ik loop nu de exact dezelfde route als gister en zie het op twee plekken nog liggen :skull:

77 likes

Ik heb dit laatst mijn vriend aangedaan haha. We gingen hardlopen, maar het regende. Wij nog even in de auto gezeten, kwam een liedje van André Hazes voorbij: Ik leef mn eigen leven. Wij uiteindelijk uitgestapt en staan op de parkeerplaats. Gaat mijn vriend echt super dramatisch, inclusief overdreven Amsterdams accent en uithalen (uiteraard SUPER vals) zijn eigen versie zingen.
Ik leef mn leven, maar het regent weer
Het daalt allemaal op deze fucker neer
Ik leef mn leven, maar wat is dit vriend?
Waar heb ik dit allemaaaaaal aan verdiend??

En ik had al heel lang gezien dat er een vrouw achter een autodeur bij de auto naast ons stond. Maar hij niet. Heb hem lekker laten zingen en me kapot gelachen, die vrouw keek echt van: Wat is dit en wat is het probleem van deze vent? Echt fantastisch ook toen we er langs liepen en mijn vriend doorkreeg dat zij daar de hele tijd al stond.

39 likes

Mijn werkbegeleider zat laatst in de auto bij me. En ik zocht op Apple CarPlay naar wat muziek voor ons allebei, ik had alleen ook sex playlisten opgezocht.
Ik hoop dat hij niet meekeek :sweat_smile::joy:

12 likes

Niet per se ongemakkelijk maar wel beetje beschamend
 1x per jaar komt IT op mijn werk om dingen te fixen en precies die dag had ik een issue met mijn werktelefoon. Super handig dus want die man van IT kon er gelijk naar kijken. Alleen mijn telefoon vergrendelde steeds dus dan vroeg hij elke keer of ik mijn code kon invoeren. Tot hij zei “kan je anders even je code zeggen dan hoef ik het niet steeds te vragen”.

Toen moest ik dus zeggen dat het 000000 was. Die man zat letterlijk zo: :person_facepalming:t2::person_facepalming:t2::person_facepalming:t2:

53 likes

Ik hoop ook dat je het zo terwijl hij het intypte heel rustig hebt opgenoemd van: 0
 0
 0
 00
 0.

34 likes

Doet me denken aan dat ik een keer m’n wachtwoord door moest geven een IT medewerker. Daar schaamde ik me nogal voor. Dat ging ik heel langzaam spellen met nog wat eh’s erdoor, zodat hij er misschien geen woord van kon maken. Waarna hij zei: dus je wachtwoord is scheetje69? :smiling_face_with_tear:

140 likes

Dit lijkt me oprecht het leukste aan ict’er zijn :joy: zo nog even lekker awkward benoemen

27 likes

Hahahaha hier heb ik hardop om gelachen

3 likes

Haha, ik had dit uit mijn geheugen verbannen. Het meest ongemakkelijke vond ik misschien nog wel dat ik hem later tegen kwam en me voorstelde, en hij nog PRECIES wist wie ik was :joy:

19 likes

Hahahaha toen ik nog bij een internetprovider werkte heb ik zo veel gekke e-mailadressen gehoord, echt genieten. En dan idd ook mensen die het zo spellen in de hoop dat je er zelf geen woord van maakt, heb me echt kapot gelachen soms. :joy:

10 likes

Hahaha ohneee. Nouja ik denk dat dit ook wel vaker voorkomt.
En dan heeft die beste man ook weer een leuk verhaal aan het avondeten, haha

6 likes

Ik moest echt zo hard lachen hierom! M’n dochter vroeg zelfs wat er zo grappig was. :rofl:

5 likes