Iets langer dan een maand geleden ging ik uit met een van mijn beste vriendinnen. We waren op een soort event wat om 23u sloot, maar de sfeer zat er goed in, we hadden net een groepje random mensen leren kennen (die elkaar ook niet kenden) en besloten om samen naar een bar in de buurt te wandelen en daar het feest verder te zetten. Mijn vriendin kende een vrouw uit dat groepje vaag van vroeger. Ik was eerst met die vrouw aan de praat geraakt en ze leek me wel leuk. Daarna ben ik aan de praat geraakt met een van die mannen, de beste vriend van die vrouw, ze waren samen naar dat event gekomen. Hij was totaal mijn type niet, maar hij had duidelijk interesse in mij) en lang verhaal kort: ik ben net verhuisd en ik kwam er achter dat het een van mijn buren is (ik woon op een klein pleintje, hij woont 3 huizen naast me).
Anyway, in mijn aangeschoten bui vertel ik aan die man dat ik nog een elektricien nodig heb om iets te fixen in mijn slaapkamer, maar dat het moeilijk is om een vakman te vinden die tijd wil vrijmaken voor zoân klein klusje. Hij vertelt dat hij in bijberoep elektricien is en dit gerust wil doen en we wisselen nummers uit.
Een klein beetje later begint die vrouw, uit het niets, mijn vriendin uit te schelden met een scheldwoord dat in ons dialect âlesbienneâ betekent. Mijn vriendin heeft lang geworsteld met haar seksualiteit en voor haar ligt dit heel gevoelig, die vrouw wist dat nog van vroeger. Mijn vriendin vraagt kalm om ermee te stoppen, maar die vrouw doet maar door. We staan allemaal verbaasd te kijken en mijn vriendin wordt heel boos, roept dat ze moet stoppen, en die vrouw gaat maar door echt zo op een treiterige toon. Ik heb uiteindelijk mijn vriendin mee naar buiten genomen en we hebben de avond afgesloten in een andere bar, ze was helemaal overstuur.
Ik heb uiteraard die man nooit meer gestuurd i.v.m. de elektriciteit in mijn slaapkamer, want 1) ook al is het niet hij maar zijn beste vriendin die zo heeft staan schelden, hij heeft niet ingegrepen en met dergelijke mensen wil ik niet omgaan en 2) hij had duidelijk andere bedoelingen en ik zou me heel oncomfortabel voelen met hem alleen in mijn slaapkamer.
Vorige week heeft hij ge-smsât dat hij het uit het oog verloren was maar gerust nog mijn elektriciteit wou komen doen. Ik ben een hele slechte smsâer, en ben helemaal vergeten te antwoorden op dat berichtje. Nu kwam ik daarnet buiten de deur en hij stond een sigaret te roken op het pleintje, het was heeeel ongemakkelijk. Ik heb gewoon âhallo, alles goed?â geroepen en ben doorgelopen, maar de awkwardness was real.