Ongemakkelijke momenten #2

Ik had een mega blunder op het werk.
Had in alle haast een mail gestuurd naar een van onze partners met wie wij fijn samenwerken, dat we aan het oriënteren zijn of hij nog tips heeft in zijn netwerk voor een nieuw marketingbureau. (dacht ik)
Blijkt dat ik dat naar iemand van dat marketingbureau zelf heb gestuurd waar we al heeel lang klant zijn…
Ik hoor dat via mijn manager, die het weer van onze eigenaar heeft, van de eigenaar van dat bedrijf. Zo van wat is hier de bedoeling van? (dus die mail is al doorgestuurd naar 4 van die hoge mannen)
Ooh ik kon echt door de grond zakken. Ik wil dit oplossen maar is gewoon mega onhandig en kan niet veel meer bedenken dan een lullig sorry sturen en de fout opbiechten. Als er tips zijn…

17 likes

Ah dat zijn echt stomme dingen he! Zou vanaf hier gewoon zo eerlijk mogelijk zijn. ‘Helaas is mijn mail bij de verkeerde persoon beland. We zijn inderdaad aan het oriënteren op een nieuwe partij ivm reden 1,2 en 3 die niks met jullie te maken hebben. Vervelend via deze manier, excuus.’ zoiets. En dan een reep chocolade eten.

16 likes

Ik zou even overleggen met je manager/de eigenaar hoe zij dit willen aanpakken voordat je iets doet!
Wat vervelend wel zeg, snap dat je baalt ook al is het iets wat iedereen zou kunnen gebeuren.

10 likes

Naar je manager/de mensen op jouw werk in ieder geval volledig eerlijk zijn en open kaart spelen, en excuses maken. Je hebt een fout gemaakt waar je heel erg van baalt. Je kunt het niet terugnemen, heel vervelend, maar je bent nou eenmaal een mens en mensen maken fouten.
Verder zou ik naar alle andere partijen niets doen wat niet in overleg is met je werk/manager want het lijkt me ook nogal gevoelig hoe dit verder aangepakt wordt en je wilt dit niet nog erger maken.

En probeer het je niet te erg aan te trekken. Niemand is perfect en mensen maken nou eenmaal fouten. Je hebt het niet expres gedaan. :woman_shrugging:
Maar echt heel rot voor je, ik snap dat je met een knoop in je maag zit :frowning:

19 likes

Heel rot, maar ook herkenbaar! Keer soortgelijke situatie gehad, wilde intern wat navragen omdat we offertes bij 2 partijen hadden lopen maar bleek 1 van de 2 in de CC te staan. Uiteindelijk vond m’n manager (die was heel commercieel) het een mooie opening om juist onderhandelingen in te steken en hebben we juist veel korting als resultaat haha.

Dus wie weet is het niet slecht, maar opening tot een gesprek met de marketingpartij? Het is en blijft commercieel natuurlijk. Open kaart met je managers spelen, je fout erkennen en aanbieden dat je mee wilt denken over oplossingen. Meer kun je niet doen!

10 likes

Gisteren was ik met een vriendin wat drinken in de stad en afentoe zat je op haar mobiel een spelletje te doen. Steeds tussendoor moest dat spelletjes ook laden. Toen ze tijdens het gesprek haar mobiel wéér pakte om muntjes op te halen, heb ik heel kinderachtig alle knopjes ingedrukt in dat spel. Ik werd er gek van. En toen keek ze mij woest aan en voelde ik mij een kind van vier.

69 likes

Zij is een kind van vier in spelletjes te spelen aan tafel.

23 likes

Ik ben normaal best wel van het conflict vermijden maar toen ik een keer in de kroeg zat met een vriend die constant met zn nieuwe fling zat te appen heb op op een gegeven moment wel gezegd dat ik nu naar huis ging als hij bleef appen. Spelletjes spelen is nog erger…volgende keer gewoon weglopen.

10 likes

Ja groot gelijk, dan blijf je maar lekker thuis

5 likes

Toen mijn collegas achter me stonden bij de coffeeshop :grimacing:

9 likes

Ik denk dan: zij zijn hier ook.

22 likes

Liever bij de coffeeshop dan in de sauna :sparkles:

37 likes

Ik snap dat nooit want als je naar de sauna gaat, ben je er in principe toch oké mee dat mensen te naakt zien. Hoezo is een collega dan een uitzondering?

4 likes

Huh, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen. Ga nog liever dood dan naakt naar een publieke sauna, maar dan nog kan ik me voorstellen dat vreemde naakte mensen echt wel anders is dan een kamer vol collega’s/ schoonmoeder/ buurvrouw etc. waarmee ik de volgende dag moet vergaderen.

80 likes

Hm nee dat kan ik me echt niet voorstellen nee. Ik heb er geen problemen mee en vind het ook altijd wat kinderachtig als mensen verderop naar een sauna gaan want omg stel je voor dat je een bekende naakt zou zien zo schokkend

5 likes

Lijkt me zo grappig als mensen allemaal verderop naar de sauna gaan en omdat ze het allemaal doen elkaar daar juist tegenkomen hahah

24 likes

Nouja, het risico loop je natuurlijk altijd en ja we zijn met z’n alle naakt bladiebla. Maar ik kwam ooit mijn therapeut tegen en vond dat toch behoorlijk ongemakkelijk.

15 likes

Ja ik weet niet of ik dat per se kinderachtig vind danwel een gebrekkig inlevingsvermogen aan jouw kant. Helemaal top dat jij daar geen moeite mee hebt, maar zo bizar is het toch ook weer niet dat een ander daar anders over denkt? Zijn ook zat dingen waar ik 0 moeite mee heb, maar die een ander weer wel als vervelend ervaart. Kan ik me daar alsnog vaak wel in inleven.

Maar ik heb sowieso nul behoefte om tussen een groep naakte mensen te zweten, vreemd of bekend. Dus wat dat betreft kan ik me weer niet inleven in die behoefte en ben ik waarschijnlijk geen haar beter.

81 likes

Ik zat met mn therapeut in dezelfde yogaklas, dat was al ongemakkelijk. Laat staan in de sauna😅

7 likes

Klopt, maar ik ben eigenlijk ook hun baas dus dat maakt het wel extra awkward :joy:

@Ruby True dat! :joy: Ik heb weleens een ex collega gehad die me in mijn ondergoed heeft gezien omdat mijn moeder gewoon met hem mijn huis binnen kwam lopen :sob:

5 likes