Ongemakkelijke momenten #2

Echt! Oeps. Ik rem met links.

10 likes

Haha nou dan is dat het! Het kan ook best gevaarlijk zijn om met links te remmen omdat je inderdaad gewend bent dat been alleen te gebruiken om je koppeling hard in te trappen, dus daardoor rem je ook veel harder dan moet. Lekker je linkerbeen achterwege laten dus.

9 likes

Ik krijg met terugwerkende kracht een angstaanval, maar heel goed om te weten voor de toekomst.

16 likes

Toen ik mijn automaat kreeg was ik heel bang om de ā€˜koppeling’ in te trappen met mijn linkerbeen. Ik haakte dan zeg maar mijn linkerbeen achter mijn rechterbeen zodat mijn linkerbeen niet zo makkelijk te gebruiken was. Na een tijdje ben je zo gewend dat dat uiteindelijk niet meer nodig is

4 likes

Huh maar in een schakel rem je wel altijd met je rechterbeen toch?

1 like

Klopt! Ik heb gewoon gedacht dat elk been een pedaal had. Gewoon niet bij nagedacht dat links niets hoefde te doen. Maar het ging gelukkig niet mis en ga het NOOIT meer vergeten.

7 likes

Haha gelukkig, ik kreeg namelijk een dikke error in mijn hoofd :sweat_smile:

Maar ach, de eerste keer dat ik in een automaat reed, duurde het überhaupt 20 minuten voor ik hem in de achteruit had gekregen en de parkeerplaats af kon rijden :joy: was een oude Nissan uit 1990 met een gebruiksaanwijzing en ik had nog nooit een automaat van binnen gezien.

2 likes

ja lief, en daarom hou ik van je

7 likes

Ja jij hebt een hele eigen manier van praten. Ik heb het echt noooooit door als forummers weggaan en later onder een andere naam terugkomen oid, maar bij jou zo ik het denk ik heel snel doorhebben

Edit even voor de zekerheid: bedoel ik niet negatief ofzo hoor! Maar is gewoon opvallend haha

2 likes

Normaal gezien is er bij een automaat een soort van schuin stukje links naast het rempedaal, waar je je voet op kan zetten. Dan heb je wel het gevoel dat je voet op een pedaal zet, maar zo heb je minder de reflex om hem te gaan gebruiken.

3 likes

Heb vandaag een wikkelrok aan en hij is net iets te klein waardoor ik het binnenste knoopje niet kan dicht doen dus ik hoopte dat een strakke wikkel alles wel op zijn plaats zou houden. Helaas is de binnenste hoek toch losgekomen en liep ik net op straat rond met mijn rode onderbroek zichtbaar :sob: dacht al dat ik opeens een briesje voelde

23 likes

Dit is toch ook bij een schakelauto?

2 likes

Haha ja nadat ik dit getypt had en in mijn schakelauto stapte besefte ik dit ook :see_no_evil:
Het helpt bij mij in ieder geval om bewust bij een automaat mijn voet op dat stukje te zetten en mezelf te reminden deze er niet af te halen.

3 likes

Haha ik begon even zelf te twijfelen :joy: maar dat bewust je voet op dat stukje zetten helpt mij ook. Ik ā€œdrukā€ altijd echt even mijn voet op die plek als ik in een automaat rijd

1 like

Oh wow, ik sta voor lul. Ik kreeg m’n buurvrouw als voorgesteld persoon op Facebook, dus ik klik erop en zit ongegeneerd lekker terug te scrollen op dr tijdlijn tot in 2016 ofzo en zie een foto van haar bij een fontein in een stad waar ik ben geweest en niet van kon plaatsen waar dat ook alweer was (ik weet het weer, het was Reims). Dus ik klik op die foto en zit uitgebreid in te zoomen en dan hoor ik opeens getik op het raam achter me.
Mn buurvrouw die zichzelf weer eens heeft buitengesloten (doet ze nogal vaak, ik heb een sleutel van dr). Ik schrik me kapot en gooi m’n telefoon van me af en ze zei er niks over maar het kan haast niet dat ze het niet gezien heeft.

Dit is hoe ik lig en waar ze dr hoofd tegen het raam duwde

124 likes

Omg what are the odds hahaha

5 likes

Je hebt gewoon je eigen buurvrouw gemanifesteerd :joy:

7 likes

Nee, dat kan je echt heel goed prima zien als ik zo lig

2 likes

Hopelijk was ze te druk met ā€˜help ik heb mezelf buiten gesloten’ dan te letten op jouw telefoon :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik had gisteravond een examen voor mijn werk en het was zo vreselijk ongemakkelijk. Ik was de enige vrouw en de rest was allemaal stereotype bouwvakker. Iedereen keek me aan met zo’n ā€˜wat doe jij hier’ blik. Kreeg ook tot drie keer toe de vraag of ik wel op de juiste plek was. Maaar examen wel gehaald dus de komende tien jaar hoef ik me daar niet meer te vertonen.

49 likes